Vraagje aan Marieke; moeder van Thijmen

Hoi Marieke,

Dank voor je reactie op mijn vraag over tips voor laten doorslapen.

Waarom ik er naar vraag is omdat ze al een paar nachten wél heeft doorgeslapen; dus in mijn beleving kán ze het wel! Onze oudste dochter sliep met 5 weken al door, dus voor ons gevoel is onze jongste 'laat' met doorslapen. Maar tuurlijk besef ik dat ook 7 weken nog vroeg is!

Maar even een vraagje op jouw bericht. Je schrijft dat de tijd steeds opschoof. Hoe deed je het dan met de hoeveelheid flesvoeding. Onze dochter is nu iets meer dan 4700 gram. Volgens het voedingadvies mag ze dan 150 ml voeding hebben (+ 5 scheppen). Aangezien ze haar 120-flesjes goed opdrinkt, ben ik ook al begonnen de flesjes op te hogen naar 150. Maar als ze dan óók nog een nachtvoeding moet; hoeveel moet ik haar dan geven? Ook gelet op het maximale wat ze binnen mag krijgen op dit moment (dat is 900ml).
Dus: hoeveel gaf je 's nachts dan?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes!

Hallo,

Ik gaf 5 voedingen overdag en de 6de 's nachts.
Meestal was het bij ons 6 uur/ 10 uur/ 14 uur/18:30 en 22:00 uur en de 6de fles wanneer Thijmen zich 's nachts meldde.
Afhankelijk daarvan rekende ik uit hoelaat ik met de eerste fles moest beginnen.
Kwam hij nou heel vroeg 's nachts dan speelde ik overdag met kwartiertjes om 's avonds om 18:30 uur uit te komen want dat was bij ons de tijd dat hij altijd ging slapen.
Op een gegeven moment kwam hij pas na 6 uurtjes slapen 's nachts en  hebben  we de late fles verlaat en de vroege fles vervroegd en zijn we overgestapt op 5 flessen.

Toen was ons schema
6 uur/10:30/14:30/18:30 en 23:00 uur.
Als hij dan om 5 uur kwam dan speelde ik overdag weer met die kwartiertjes om 's avonds weer om 18:30 uur uit te komen.
Snap je mijn verhaal?

Inmiddels slaapt mijn kleine man van 21:30 tot 8:00 uur
(vanochtend was het 8:00 uur)

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan