vraagje aan moeders

A

Anoniem

Guest
Hey,

Ik wil graag beginnen met proberen in januari, nu denk ik dat ik over alles heb nagedacht maar dan wil ik vragen aan jullie:
wat is tegen of mee gevallen na de geboorte en waar heb je zelf niet overnagedacht? Dit kan vanalles zijn financieel, relatie omgeving.
Ik vraag het maar hier omdat er ookal een hoop voor de tweede gaan en dus al moeder zijn.
groetjes an

Hoi An,

Zelf ben ik moeder van een dochter van 14 maanden. Van tevoren maakte ik me best zorgen over dingen. Doe ik het wel goed als moeder zijnde, redden we het financieel wel etc. etc. Ik kan je alleen maar zeggen (en ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken) dat het me erg is meegevallen. De liefde die je voelt voor je kind is zo overweldigend dat alles wat misschien wat tegenvalt wordt overschaduwd door de positieve kanten. Maar.. ik zal je eerlijk zeggen wat iets is tegengevallen.

Dat een mens is staat is tot rare dingen zonder slaap kom je na de geboorte vaak wel achter. Niet dat je gekke dingen doet natuurlijk maar ik heb 2 maanden geleefd op ongeveer 5 uur slaap per nacht (de eerste weken nog minder) en dan nog niet eens aan 1 stuk. Vooral het begin vond ik dus erg zwaar qua slaap.

Wat ook is veranderd is dat een stuk spontaniteit wel verdwijnt. Natuurlijk kun je dingen blijven doen en gewoon oppas regelen als je wat leuks wilt doen maar zo de deur uit lopen met 'wilde plannen' gaat niet meer zo makkelijk.

Maar goed, bovenstaande is allemaal relatief. De slaap haal je later wel weer in en dat kleine stukje extra vrijheid lever ik echt wel graag in. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar dit is mijn ervaring.

Heel veel succes met zwanger worden!

Groetjes F.

Hi !
Ik denk dat ik het uitslapen het meeste mis, haha ! En idd het spontane, dat is wel erg moeilijk om vol te houden als je een kindje hebt. Maar ik denk dat dat ook een kwestie is van goed organiseren en dan kan dat ook heel leuk blijven hoor !
Maar als ik het kon terugdraaien, zou ik dat NOOIT doen !
Succes.
Groetjes, Merle

Hey.
Wij hebben een dochter van 2,5 jaar en we zouden haar voor geen goud willen missen.
We zijn nu bezig voor een 2e kindje. Het meeste waar ik tegen op zie is de begin periode.
Onze dochter is geboren met 38 weken en woog 2200 gram. Omdat ze thuis is geboren mocht ze thuis blijven, maar dit betekende voor ons hard werken.
- Om de 3 uur voeden
- Na elke voeding haar temp. opnemen.
- Nieuwe kruiken maken om de 3 uur.
- Proberen borstvoeding te geven, afkolven en flesvoeding geven.
- elke dag wegen.
- Ze lag met 3 kruiken en een paar dekens en kleren aan in haar wagenbak.
Voordat je hier mee klaar was, was je een uur verder en 2 uur later begonnen we weer van voren af aan.
De nachtelijke uren vond ik vooral het zwaarst hierdoor.
Toch ben ik blij dat ze thuis is bevallen en niet in het ziekenhuis, dan hadden ze haar daar gehouden en in een couveusse gelegd en waren we haar een tijdje "kwijt"geweest.
Verder is me alles mee gevallen. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ons 2e kindje ook zo klein zou zijn, maar de kans bestaat wel.
Het enige wat ik ook nog wel eens lastig vind is het niet kunnen uitslapen.
maar goed, die tijd komt wel weer he?
Het weegt allemaal niet op tegen de liefde die je voelt en terug krijgt van je kindje.

Wens je veel plezier met het zwanger worden.
Ik hoop dat je gauw mag mee maken wat een geweldige periode het in je leven is.

Groeten van Miena.

hoi,

Wat fijn dat er zo snel gereageerd wordt. Bedankt voor de racties.
groetjes  an

goedemorgen,

zal ik ook maar even een stukje zetten....Wij hebben een dochtertje van 16mnd wat ik vond tegenvallen is de behandeling in het ziekenhuis (maar dat is overal anders hoop ik)
verder heeft ons moppie de eerste 4 mnd bijna 24uur per dag gehuild dus dat was niet makkelijk (ze was wel te vroeg geboren en woog maar 2075) maar goed, verder ja er zijn veel kleine dingen die je niet zo makkelijk meer kan doen maar daar integen als ze dan opeens vanuit haar bedje MAMA zegt vergeet je alles en smelt je weer opnieuw voor het kleine wondertje....

Ik denk altijd maar zo na een moeilijke tijd komt vast weer iets heel moois......en meestal is dat ook wel zo.
Heb er geen moment spijt van gehad en niet alleen met een baby zijn er dingen die tegenvallen maar zo is het leven gewoon niets gaat vanzelf en er zijn denk ik maar weinig mensen die nooit iets vervelends meemaken...

Ik zou zeggen ga er voor en geniet er van, twijfel niet aan jezelf want meestal gaat het allemaal weer over....

Wat een wijze woorden op de vroege morgen he

Liefs, Ineke

Hoi An85
Ik was van mijn eerste heel plotseling zwanger. Ik was al jaren niet aan de pil omdat ik daar niet zo lekker van ben en voordat ik mijn man lkeerde kennen had ik ook zoiets van... Ach ben single, dus ga lekker niet aan die rotpil. En mijn mannetje vond het best om het met condoom te doen, dus tja, ook na ons trouwen zo doorgegaan. We waren nog niet echt bezig met zwanger worden. Net 3 maanden getrouwd en nog volop in een verbouwing is niet de beste tijd. Maar 1 keer een condoom vergeten en ja hoor ineens zwanger. Ik had dus niet de kans eigenlijk om me druk te maken over het financiele. Heb het wel in het begin gedaan omdat we ook heftig aan het verbouwen wareen, maar dat hebben we gewoon op een laag pitje gezet en we zagen wel hoe het zou gaan. Eigenlijk heb ik me de laatste maanden zwangerschap en na de bevalling helemaal neit druk gemaakt over de financien/. Is misschien niet helemaal oke, maar ik zie wel hoe het komt. Mochten wew het helemaal niet meer redden is er toch altijd nog wel ergens een uitweg denk ik maar en ik ga ook niet van het slechste uit. Bij mijn tweede zwangerschap hebben we er bewust voor gekozen en toen zei ik heel snel, dit is denk ik wel de laatste zwangerschap, ook voor het financiele plaatje voor later hoor. Maar ja, dan krijg je te horen dat het helemaal niet goed zit en dan denk je, waar heb ik me druk over gemaakt. Ik heb (en dit is alleen voor mezelf hoor!!) nu echt zoiets van daar ga ik me dus helemaal niet meer druk om maken. Wat dan komt, dan maalt...
Groetjes  ieniemienie  

Terug
Bovenaan