Vraagje aan Profiel...

Hoi!

Ik las ergens dat jij Bar-le-duc gebruikt voor je flesvoedingen. Ik doe dat ook, al een hele tijd moet ik zeggen, maar ik kook het ook nog. Doe jij dat niet? Heb je gelijk vanaf het begin al ongekookte Bar-le-duc gebruikt?
Ik heb nl. het idee dat ik dubbel op bezig ben en dat de Bar-le-duc niet gekookt hoeft   te worden?

Groetjes Ptra (M.v. Koen, 26-10-'06)

Hoi,

Ik ben niet 'Profiel', maar heb altijd begrepen dat je water uit flessen/pakken inderdaad niet hoeft te koken. Daarom is het zo handig.

Ik vraag me er altijd alleen bij af hoe lang je zo'n open pak kunt bewaren in de koelkast voor de voeding.

Groetjes,
Marianne

Hoi Ptra,

Ik kook het Bar le Duc water niet. Daarom vind ik het ook juist zo handig. Kraanwater kook ik uiteraard (nog) wel, maar ik heb zelfs begrepen dat als je kindje geen krampjes of harde ontlasting van ongekookt kraanwater krijgt, je dát zelfs mag gebruiken (ongekookt kraanwater).

Groetjes!

Heey naamgenoot,

Volgens het consultatiebureau én de verpakking van (bijvoorbeeld) Friso melkpoeder, mag je een flesje aanmaken met ongekookt kraanwater, omdat dat in Nederland heel erg goed gezuiverd wordt. Dat is dan wel een flesje dat je meteen gaat gebruiken en niet in de koelkast gaat bewaren. Wil je voor 24 uur voeding aanmaken, dan moet je kraanwater koken van te voren.

Voorverpakt water, zoals Bar-le-Duc, Spa of welk ander merk dan ook, moet je ALTIJD eerst koken!! Dat komt omdat dit water in het buitenland een bepaalde bewerking heeft ondergaan, waardoor er wel bacteriën in voor zouden kunnen komen.

Groetjes,
Petra

Hoi Petra,

Ik heb nog nooit gehoord dat je mineraalwater voor flesvoeding voor gebruiken moet koken! Dan heb ik wel een heel slechte kraamhulp gehad die mij dat niet verteld heeft.... Volgens mij hoeft dat écht niet hoor!

Groetjes

Ik kan het me eigenlijk ook niet voorstellen, maar als je voorverpakt mineraalwater moet koken kun je net zo goed kraanwater nemen. Is een stuk goedkoper!
Toch maar eens het CB bellen?

Groetjes,
Marianne

Tsja, dat is toch echt wat ik te horen heb gekregen! Bel anders eens met het cb inderdaad. Of met de speciale telefoonnummers van de melkpoederfabrikanten, die weten dat ook wel! Ik heb zowel al een met de Nutrilonlijn als met de Frisolijn gebeld en beiden waren heel professioneel en op de hoogte. Misschien dat die opheldering kunnen verschaffen! Ik heb op voedingscentrum.nl gekeken, maar daar staat geen direkt antwoord op deze vraag.

Groetjes,
Petra

Hoi hoi,

Ik heb eens op de Friso website gekeken en volgens mij zit mijn cb ernaast, want daar staat het onderstaande. Ik hou het maar bij leidingwater, toch wel gemakkelijk ;-)

Leiding- of mineraalwater
Leidingwater is prima voor het maken van flesvoeding. Zijn de waterleidingen in je huis nog van lood, gebruik dan mineraalwater. Door de loden leidingen is de concentratie lood in het water te hoog. Dit is niet goed voor je baby.
Zowel leiding- als mineraalwater hoef je niet te koken als je de voeding per fles bereid en deze direct gebruikt.
Maak je voeding voor de hele dag dan moet je beide soorten koken. Bacteriën ontwikkelen zich minder goed in voeding die klaargemaakt is met gekookt water.

Terug
Bovenaan