vraagje aan Woedel/Rosanne

Ik heb de afspraak donderdag, maar ze bellen me misschien morgen nog. Ik had vandaag nl gebeld met vragen en ze zouden nog terugbellen. Ik laat het je weten!

Hai Petra

Oei, nou reageer ik, maar weet niet meer precies wat je vraag was... Was het niet over de voeding van 23.00 uur?
Het CB zei dat wanneer ik het niet erg vind dat die voeding er af gaat ipv de nacht voeding, het niet uit maakte. Uiteindelijk gaan ze allemaal de hele nacht slapen. Ik heb zoiets van: dan ga ik lekker vroeg slapen en slaap de nacht in 2 blokken. Gebroken nachten ben ik toch gewend. Loek slaapt al niet makkelijk, dus ik wil hem niet storen als hij lekker diep weg is.
Het nadeel dat ze hierbij aangeven is, dat hij de voeding van +/- 3.00 uur waarschijnlijk niet zal halen, de ochtendvoeding dan eerder is en de regelmaat van de dag in de war kan zijn. Ze adviseren bij mij om toch te proberen een beetje de voedingstijden in een schema te houden omdat het bij ons al zo lang een zootje is. Wij hebben meer regelmaat nodig. Als jij dat geen probleem vind, dan doe je toch lekker wat je het beste bij je vind passen?!
(nu bedenk ik me: als hij wel de voeding van 23.00 uur krijgt is het blok toch ook langer? wat maakt het nou eigenlijk uit of het eerste blok of het tweede blok langer wordt? Waarom zou hij van 19-3 uur niet halen en van 23-7 uur wel is toch allebei 8 uur? hmmmm...)

Groeten

Rosanne

Hoi Rosanne!
Bedankt voor je mailtje! Ik ben zelf ook aan het uitproberen. Nu doen we het toch weer om 23.00, daarna komt ze om 3 uur en dan om 19.30. Ik probeer haar wat meer wakker te maken om 23.00 da tze wat meer drinkt maar dat gaat best moeilijk. als ik om 22.00 geef dan komt ze al om half 2 en als ik de voeding weglaat rond 2 uur en dan idd om 6 uur omdat ze dan in totaal minder voeding krijgt. Best een gepuzzel he! Ik ben benieuwd wat jou het beste bevalt!
Succes iig!
Groetjes
Petra

Hai Petra

Gisteren had Loek om 16.30 uur gegeten en had weer honger toen hij naar bed ging. Om 18.00 uur heb ik hem maar een fles gegeven, want het was pas ruim een uur na de vorige voeding.... Ik had verwacht dat hij nog wel wakker zou worden omdat hij er vroeger in lag, maar hij heeft doorgeslapen tot 22.15, daarna 2.15 en 5.15. Om 5.15 had hij niet eens honger. Ik had zijn brabbelen verkeerd geinterpreteerd, dus na een halve borst was meneer alweer in diepe rust. Toen om 7.00 uur maar weer gevoed omdat het CB dat als regelmaat aanraade, het al een tijdje terug was dat hij goed gegeten had en hij alweer moe was. Anders zou hij wakker worden van de honger terwijl ik juist bezig ben met hem langer laten slapen.
Nu heeft hij dus weer ongeveer zijn eigen ritme van eerder. het blijft een rommeltje hier omdat Loek nu overdag leert slapen en er nog geen duidelijk ritme is (wel steeds meer). Ondanks alle onderbrekingen heb ik beter leren slapen onder deze omstandigheden, dus dat scheelt al veel.

Trouwens: las ik dat nou goed? is de nachtvoeding ongeveer even laat, of je nou wel of niet voedt om 22.00 uur? Dan wist ik het wel, lekker laten slapen dan! Dat is overigens geen advies, hoor. Alleen mijn mening.

Groeten
Rosanne

Hoi,

Wat jullie hebben heb ik met Ryes ook. Hij heeft inmiddels een beetje en ritme gevonden en sliep na de fles van 19.00 uur tot 3.00 uur door. Dus gewoon 8 uur zonder voeding. Dus gisteren ben ik rond 22.45 uur naar zijn kamer gegaan. Hij was net aan het wakker worden, ik denk ik ga proberen of hij vannacht wel doorslaapt als ik hem om 23.00 uur de fles geef en met resultaat! Hij werd om 4.00 uur wakker, maar had geen honger, dus ik heb hem even een schone luier aangegeven en een beetje water gegeven. Daarna nog een aantal keren er uit geweest om zijn speentje er terug in te doen en toen werd hij om 06.40 uur wakker. Ik hem er toen even uitgehaald en bij mij nog laten dutten tot 7.00 uur. 7.00 uur voeding gegeven, geknuffeld, schone luier gegeven, aangekleed en nu ligt hij alweer op bed, hij slaapt nog niet, maar is een beetje aan het kijken denk ik. Ik hoop dat dit even zo aanhoudt, we zien wel. Ik vind het op zich niet erg om er voor hem om 3.00 uur uit gaan, dat hoort er nou eenmaal bij!

Groetjes,

Jessica en Ryes (6 weken vandaag)

hoihoi!

nou vannacht werd ik wakker om 4 uur en Yenthe was nog steeds niet wakker en ik kon niet slapen omda ti kdacht, de wordt zo wakker. En toen werd ze wakker om 6 uur! dus van 23.00 tot 6 uur doorgeslapen! maar dit zal wel een eenmalige actie zijn......maar het is een begin!

Moeilijk he Rosanne om een beetje een ritme te krijgen! ja ik leer ook steeds beter inslapen 's nachts! Hoe oud is jouw kleintje?

Maar ik mag niet klagen, de 1e was een huilbaby en dat heeft echt een jaar geduurd.......!

Succes!

groetjes,
Petra

Hai petra

Loek is nu 11 weken. We hadden wel een ritme, hoor. het was vrij stabiel: 19.00 flesje en knok out! Voedingen waren dan ongeveer 23.00 en 03.00 uur. Daarna weer sneller, maar dan sliep hij daarna wel weer door tot soms wel 8.30 of 9.30 uur. Nu slaapt hij overdag meer en is hij tussen 6.00 en 6.30 echt wakker! Na 3 kwartier knuffelen en spelen is hij wel weer moe, maar dan vind ik het niks meer om weer naar bed te gaan. Dan ben ik al te wakker!
Ik weet niet wat ik zelf nou fijner vind. Het was best oke. Loek ging overal mee naartoe en was vrolijk. Alleen blijkt nu dat bepaalde trekjes en humeurtjes echt slaapgebrek waren. Voor hem is dit nu beter, denk ik dan maar. Hij is rustiger, slaapt meer en ik herken meer het verschil tussen moe en honger. dat was eerder allebei huilen. Nu is het smakken, sabbelen vs gapen en ogenwrijven. Maar ik ben nu zo aan huis gebonden. Ik durf niet van de structuur af te wijken omdat ik bang ben dat alles dan weer in de soep loopt...
(maar al ruim een week binnen is ook niks!)

Schijtluisje!

Terug
Bovenaan