Vraagje aan Yvonne Z over borstvoeding

Hi Yvonne,

Ik hoop dat je dit leest, want ik heb even een vraag.

Na wat opstartproblemen heb ik mijn zoontje Roman (14-12-06) nu volledig op de borstvoeding. Nou heb ik regelmatig een koortslip, en aangezien deze periode superzwaar is, verwacht ik er binnenkort weer eentje te krijgen .

Nou kreeg ik de tip van een vriendin om preventief L-Lysine te slikken. Weet jij of dit kwaad kan in combinatie met het borstvoeden?? Of kan ik deze vraag beter stellen aan mijn huisarts of aan het consultatiebureau??

Alvast dank voor je antwoord.

Laura
mama van Roman

Hoi Laura,

Sorry, ik ben niet Yvonne......maar ik zag je vraag en heb even via google gekeken.(type "L-Lysine en borstvoeding" in)  Daar staat op verschillende sites dat je het niet mag gebruiken met borstvoeding.

Op apotheek.nl kon ik het middel niet vinden, daar vind je soms nog andere informatie.

Je zou je ha natuurlijk nog kunnen bellen.

Zelf heb ik ook nogal eens een koortslip en gebruik er eigenlijk niks voor. Het enige wat heel belangrijk is dat je niet knuffelt met je kindje (heel moeilijk) en goed je handen steeds wast.

Ik hoop maar dat je er geen krijgt!!!

groetjes Gonda, trotse mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias.

ps: kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl, kan je ook veel vragen stellen over bv.....enne....daar is Yvonne ook weleens! (als het dezelfde is dan he!)

Hoi Laura,

Yvonne gaf je al wat tips om e weerstand op peil te houden. Zelf heb ik ook af en toe een koortslip maar vaak kanik het ook voorkomen door als ik hem aan voel komen meteen tea tree olie op dat plekje te smeren meestal krijg ik dan geen koortslip.

Groetjes Renée

Dank voor alle tips!!

Ik voel er nu eentje opkomen ... en ik heb tea tree olie in huis, dus dat ga ik er maar meteen opsmeren, eens kijken of het werkt. en morgen ga ik zovirax kopen.

En zo maar even tukje doen...

Groetjes,

Laura

Terug
Bovenaan