Vraagje aan zwangere meiden/mama’s?

Hallo lieve mama's ik ben vandaag 13+4 weekjes, ik had even twee vraagjes omdat ik toch en beetje benieuwd ben.

Ik heb sinds en paar dagen afentoe een zwaar gevoel in mijn baarmoeder/onderbuik vooral wanneer ik bewegingen heb gedaan zoals buigen, het voelt alsof ik een waterballon in mijn baarmoeder/onderbuik heb, wat kan dit zijn? Kan ik mijn groeiende baarmoeder voelen? Of de vruchtzak?

Daarnaast heb ik gister plotseling een uur lang op dezelfde plek in mijn lichaam en beetje boven mijn baarmoeder een kietelend kriebelend gevoel gehad constant en na en uurtje is het gestopt, kan dit de baby geweest zijn? Ik heb geen flauw idee wat het was maar heb dit nooit gehad. Ik ervaar met groeiende baarmoeder meer steken en krampen maar dit nooit gehad. Wellicht dat er een mama tussen zit die deze dingen had ervaren en weet wat het is.?
 
Misschien bandenpijn? De baby voelen is het nog wel veel te vroeg voor naar mijn wetem. Ik had wel maar toen liep al ik tegen t end aan dat ik van buigen enzo harde buiken kreeg. 
 
Zou het ja? Want ik voel echt een waterballon in mijn baarmoeder soms aan de bovenkant bij mn onderbuik dus soms met bewegen en buigen sinds en paar dagen. Zou echt niet weten wat het is als het de vruchtzak niet is want zo voelde het haha.
 
Wat bedoel je met dat je de vruchtzak voelt? Het is niet zo dat de vruchtzak als een soort losse ballon in je baarmoeder rond zwerft. Daarnaast is de vruchtzak ook niet iets wat je zo kan 'voelen'. Het zware gevoel klinkt meer als bandenpijn. Het kan daarnaast zijn dat je blaas en darmen misschien anders voelen omdat die verdrukt gaan worden door de baarmoeder. Maar met 13+ weken zit je baarmoeder pas net boven je schaambot.
 
Het zware gevoel kan ook een harde buik zijn. Die had ik bij eerdere zwangerschappen vaak pas na 20 weken, maar bij deze zwangerschap voelde ik ze ook al bij 5 weken. Dan is je buik nog niet hard (want zo groot is de baarmoeder nog niet), maar je kunt wel een zwaar gevoel hebben. En ik heb nu (22 weken) ook vaak harde buiken bij opstaan, doorlopen, en bukken zou ook zeker in dat rijtje passen.
Het gekriebel zou de baby kunnen zijn. Voor een eerste zwangerschap is 13 weken wel heel vroeg om hwt al te voelen en zeker een uur lang is best veel, maar het is mogelijk. Zeker als je altijd goed weet hoe je baarmoeder voelt.
Nog een paar weken wachten en dan worden de sensaties wat duidelijker ;)
 
Hmm kijk daar had ik nog niet aan gedacht! Ik voel echt een bal in mijn onderbuik soms is het ineens weg. Hoe voelt harde buik dan met 13+4 weken? Hoe voelde het bij jou met 5 weken? Als dat het is dan heb ik een verklaring! Haha
 
Ik voel het bijvoorbeeld nu ook tijdens het zitten alsof er een bal zit in mijn onderbuik en op mijn baarmoeder drukt ofzo heel gek gevoel ik voel in ieder geval druk of zwaarte net en balletje. Zou dat bandenpijn zijn? Bandenpijn is toch meestal aan de zijkanten bij je baarmoeder? 
 
Pijn op een bepaalde plek hoeft niet altijd te betekenen dat de pijn ook daar vandaan komt. Bij een blindedarmontsteking heb je vaak als eerste pijn rondom je navel terwijl deze in je rechter onderbuik zit. Daarnaast zitten er zoveel structuren nauw tegen elkaar dat het best lastig is om onderscheid te maken wat er dan precies pijn doet. Bij mij voelde bandenpijn als een zwaar gevoel in mijn onderbuik maar soms ook met steken en kramp (kan ook deels groeipijn van de baarmoeder zijn geweest). Harde buiken had ik vanaf een week of 28 en dan voelde ik echt dat mijn buik keihard werd, echt het aanspannen van de spieren. Maar toen had ik wel al een flinke buik
 
Terug
Bovenaan