Vraagje/advies over naderende bevalling, kunnen jullie mij helpen?

Hoi trotse mama's! Allereerst gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Ik ben vandaag precies 36 weken zwanger en sinds een paar dagen voel ik me anders. Dwz af en toe rare krampjes (niet structureel), ongesteldheidsgevoel en  veel (wittige) afscheiding.  

Als ik op internet zoek naar tekenen van een beginnende bevalling, dan kom ik dit allemaal tegen en heb ik het idee dat ik mijn mannetje maar moet gaan bellen op z'n werk . Maar waar ik benieuwd naar ben, wat zijn nu de 'normale' lichaamsverschijnselen in deze laatste weken? Maw is het normaal wat ik nu voel of niet?

Bedankt alvast! Groetjes Kim

Hoi Kim,
Waar jij nu last van heb, heb ik toendertijd 5dagen last van gehad, begon op maandagmorgen met veel afscheiding en ongesteldheidspijn. Op vrijdagavond verloor ik iets bloed echt heeeeeel minimaal en 's nachts begonnen de weeen gelijk goed en na 6.5uur is onze prachtzoon geboren!!
Dus het zou het begin kunnen betekenen en tzou ook nog een weekje kunnen duren..iedereen is anders....kijk het lekker even aan zou ik zeggen!!!
Succes en laat het even weten als jeje wondertje heb!!!

Groetjes

hoi Kim,

die krampen heb ik ook gehad, vanaf 37 weken, had ik sommige dagen echt geregeld krampen. ik ben pas bevallen met 40 weken en 2 dagen. het gekke is dat ik op dat moment eigenlijk niets meer voelde van die krampen. mij zijn 'snachts de vliezen gebroken en ik heb wel de avond ervoor poetsdrang gekregen, dus daar was het bij mij aan te zien.

succes met bevallen.

gr floor

Hallo Kim,
Het zou idd goed kunnen dat je lichaam zich alvast voorbereidt op de bevalling. De een voelt dit meer dan de ander en heeft er dus last van. Ikzelf heb van ongesteldheidskrampen nooit last gehad. Wel net als jij veel (!) wittige afscheiding (meer als normaal zeg maar). Ze zeggen wel dat je de slijmprop eerst moet verliezen en dan dat binnen enkele dagen je kind wel geboren wordt maar ook dit was niet het geval (nooit een slijmprop gezien, haha). Ik heb me tot aan de bevalling heel goed gevoeld. Mijn dochter is geboren 1 dag na de uitgerekende datum. Een uur voordat de vliezen braken liep ik nog boodschappen te doen, haha. Als ik wat gevoeld had was ik natuurlijk nooit gegaan, dus daar wil ik maar mee zeggen dat het 'zo opeens' kan gebeuren maar ook heel lang en sluimerend, snap je... ? Heel veel succes met je bevalling. Laat je het even weten als de kleine geboren is?

Terug
Bovenaan