vraagje afbouwen borstvoeding

hoi dames,
ik heb een vraagje over de bv. Ik heb helaas moeten stoppen met bv omdat ik niet meer genoeg had. Nu heb ik in overleg met het bureau besloten om Robyn meteen volledig de fles te geven en zelf af en toe te kolven. (als ze bv had gehad kwam ze alweer na 1-1,5uur en na haar eerste proeffles was ze 4,5uur tevreden)
maar wanneer moet je kolven? het lijkt me niet dat je ze elke keer leeg moet kolven toch? dan blijf je produceren lijkt me.
Ik wacht nu tot ik echt niet meer kan, dat zelfs lopen "zeer" doet en dan kolf ik een klein beetje af, de druk vd ketel zeg maar. Dit is zo'n 3 keer per dag.
heeft iemand hier ervaring mee? doe ik het zo goed? iemand tips?
Alvast bedankt!
Liefs mij

hoi,

ik heb ook borstvoeding gegeven en heb het afbouwen als volgt afgebouwd: eerste 2 dagen afgekolft op de tijden dat ze zou drinken tot er niets meer kwam, wel dronk mijn kleine meid nog bv maar dan uit de fles toen ik uiteindelijk geen bv meer had is ze pas op fv gegaan na een week. de dag erna 1 voeding overslaan, dit ging goed dus de volgende dag weer een voeding overgeslagen, dit waren niet de avond en ochtend voeding want daar zat juist het meeste in voor de kleine. alle andere voedingen heb ik wel afgebouwd tot ik een keer 's avonds niet gekolfd heb en dan pas weer de volgende ochtend. dus uiteindelijk alleen nog in de ochtend afgekolfd. ik adviseer je wel om niet door te lopen terwijl je echt pijn hebt gewoon 6 keer per dag kolven dus ongeveer om de 3 uur en dan een keer een voeding weg laten gaat dit goed dan de volgende dag weer een voeding maar zodra de druk op loopt, de dag erna gewoon weer hetzelfde aan houden en dus de dag daarna pas weer een voeding weg laten.. het beste is om je borsten gewoon helemaal leeg te kolven en dan ong 3 uur later weer helemaal leegkolven, gaat het afbouwen sneller, althans dat was de tip die ik kreeg en heeft goed geholpen. hoop dat je het nog snapt???
bij mij heeft dit super gewerkt maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
voorbeeldje:
9# leegkolven
12# leegkolven
15# leegkolven
18# leegkolven
21# leegkolven
24# leegkolven

1e dag allemaal kolven
2e dag 12# weglaten
3e dag 18# weglaten mits je geen pijn hebt bij pijn gewoon dag 2 aanhouden
4e dag 15# of 21# weglaten of als je pijn hebt dag 3 weer proberen.
even aankijken hoe het gaat maar bij pijn echt leegkolven ivm borstontsteking.

hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes non

ps: 9# en 24# pas als laatste weg laten eerst de rest afbouwen zodat je alleen nog in de ochtend en avond kolft want daar zit het meeste in en je hoeft niet bang te zijn dat de productie hetzelfde blijft het was voorheen ook een kwestie van vraag en aanbod en dat blijft hetzelfde, jij slaat er 1 over en je productie word voor dat tijdstip minder tot je klaar bent maar overhaast niet als het te pijn is om weer een voeding weg te laten niet doen dan. gewoon rustig aan komt vanzelf.

heel veel succes...

@pineapple369 Ik heb het opd ezelfde manier als jij afgebouwd. Als ik eerder had geweten was ik per voeding gaan afbouwen, maar jij bent nu ook al gestopt en het is het beste om inderdaad alleen de ergste druk eraf te kolven. Het heeft bij mij 1,5week geduurt en toen hoefde ik niet meer te kolven.

Succes!

@floor89 sorry maar ben het helaas niet met je eens ik had juist als tip gekregen dat het niet goed was om alleen de druk eraf te kolven van mijn verloskundige en het cb maar hoor wel dat er verschillen zijn binnen de cb in de ene stad zeggen ze dit en in de andere weer dat. maar als advies zou ik tegen pineapple369 zeggen bel ze gewoon of ga langs op inloopspreekuur ze zitten daar voor je klaar!!! sorry hoor floor89 maar ik was op deze manier klaar binnen 5 dagen. ieder zijn mening en eigen manier toch??

groetjes non

Misschien nog 1 dingetje. ik zou nog wel 1 keer per dag (zolang je aan het afbouwen bent) je borsten helemaal leegkolven (goed letten op harde plekjes) zo voorkom je een borstontsteking!

Hoi dames!
Bedankt voor jullie tips! Volgens mij ben ik al klaar! Eergister, dag 2, had ik echt wel last. Ik heb toen 3 keer de druk er af gekolfd, laatste keer rond 23.30. Gisteravond, dag 3 dus, bedacht ik me in eens om een uur of 19.00 dat ik nog helemaal niet gekolfd had. M'n borsten waren ook mooi zacht en pijnloos dus vandaar dat ik er niet aan gedacht had. Gister voor de nacht nog ff gekolfd maar kwam bijna niks meer uit. Denk dus dat het al klaar is. Heb ook geen harde plekjes of knobbeltjes gelukkig. Dat hou ik nog wel ff in de gaten.
En nu heb ik eindelijk weer zonder beha geslapen en ik heb weer een mooie, kanten, sexy beugelbeha aan. Ook wel fijn hoor! Nu de kilo's nog.. Ga ook meteen maar flink lijnen, mag ook eindelijk. :) 10 kilo moet er af!
Wish me luck..

Terug
Bovenaan