vraagje bij ziekenhuis bevalling

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Even een vraagje over flesvoeding als je in het ziekenhuis
moet bevallen. Dat is dus bij mij zo, en nu vroeg ik me af of
ik ook al zelf een flesje en flesvoeding mee moet nemen,
of hebben ze dat allemaal in ziekenhuis? Daar ga ik wel vanuit,
maar maakt het dan niet uit als de kleine thuis opeens voeding
van een ander merk krijgt ofzo?
Zijn er hier ervaren moeders die dit weten?

xx Syrah (35 wk)

hee hallo,

In het ziekenhuis hebben ze altijd nutrilon. In het ziekenhuis waar ik bevallen ben hadden ze ook Friso.
Ik heb een nachtje moeten blijven in die tijd heeft mijn dochtertje nutrilon gehad en thuis had ik de Kruitvad voeding. En dat ging goed.
Je hoeft zelf geen flesjes mee te nemen. Dat hebben ze allemaal in het ziekenhuis. Je moet alleen zelf wel kleertjes mee nemen.

groetjes, Ris

Hallo Syrah,
Toen ik 2 jaar geleden in het ziekenhuis ben bevallen hadden ze kant en klare flesjes friso. Verder hebben ze daar ook luiers en luiers doekjes, in mijn ziekenhuis was dat allemaal van pampers. Met op de luier zo'n plasindicator. Ze hebben ook badproducten, allemaal van zwitsal. Maar gek genoeg gebruikte ze in mijn ziekenhuis de babyshampoo voor alles ....dus ook ik het badje. Kleertjes hadden ze ook volop. En op een of andere manier wilde ze graag dat ons kindje ziekenhuiskleding droeg, vonden ze makkelijker konden ze mijn kleertjes niet kwijt raken.
Groetjes Lillian

Eigenlijk is het alleen slim om zelf flesvoeding mee te nemen als je kind bijv. veel kans heeft op een allergie. Dat is bij mij het geval en daarom neem ik Nutrilon Hypo-allergeen mee, zodat mijn kindje vanaf het begin (als de bv niet mocht lukken) de goede melk krijgt.
Ivy

Bedankt voor de reacties.
Ivy net als jij, neem ik dan toch maar zelf de voeding mee.
Daarom vroeg ik het eigenlijk ook.
Ik neem hypo allergeen mee want de kans zit er dik in dat ons kindje
een allergie ontwikkelt (astma en eczeem aan beide kanten).
Borstvoeding gaat helaas bij mij niet op ivm medicijnen.

xx Syrah

Hoi Syrah en Ivy

Ik heb 6 weken geleden een ks gehad en ik heb meteen aangegeven dat ik mijn zoontje hypo-allergene voeding wou geven (ook vanwege allergieen en eczeem in de fam. en ik zelf.) Op de kinderafd. hebben ze alle soorten voeding. Als je het zeker wilt weten kan je altijd het ziekenhuis bellen.

Succes Wendy en Jayden 25-01

PS in het zh hadden ze nutrilon en thuis gebruik ik friso, hij heeft geen last gehad van de verandering.

Terug
Bovenaan