Vraagje, ervaring met koemelkvrije voeding

Hallo,
een poosje geleden schreef ik dat mijn dochtertje Sophie eczeem heeft. Na een hoop gedoe zijn we uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen. Ze had zich letterlijk tot bloedens toe open gekrapt.
De kinderarts ging ermee accoord dat we Nutrilon Pepti gaan proberen en schreef hydrocortison voor. 9 juli moet ze een dagje in het ziekenhuis blijven voor een koemelk provocatie-test. 2 weken na die eerste test nog een dag en dan weten we of ze daadwerkelijk koemelkeiwit allergie heeft. Die hydrocortison creme heb ik  6 dagen s'morgens heel dun op de meest rode plekken gesmeerd. De rest van haar lichaampje met vaseline/lanette. Dit deed ik vaak 2xdaags.
Met de hydrocortison ben ik inmiddels gestopt omdat het er niet beter(ook niet slechter)van werd. Maar moet eerlijk bekennen dat ik niet denk dat ze een koemelkallergie heeft omdat haar hele lichaam nu onder de eczeem zit. Eerst alleen armen, borst, knieholtes maar nu echt overal. Het enige plekje wat nog enigzins babyachtig aanvoelt is haar gezichtje.
Ik merk wel dat ze een stuk vrolijker is, erg goed slaapt en bijna niet meer huilt. Of dit nou van de voeding komt of omdat ze weer wat ouder is????

Zijn er moeders  die  ervaring hebben  met Pepti, kan het zo zijn dat de klachten eerst verergeren voordat ze verbeteren??

Hoor graag jullie ervaring!
Liefs, mamma van Sophie. Nu ruim 16 weken.

hoi

lastig he zo gokken als een baby niks kan zeggen.
mijn dochter heeft ook ruim 2 jaar pepti gehad
ze had geen last van exzeem, maar sliep slecht , huilde verschrikkelijk veel
en nog meer dingen
zij werd van de pepti enorm rustig, en een hele andere baby
huilde niet meer, sliep lekker enz

het kan zijn dat je kindje wel een koemalk allergie heeft,
maar dat er meer speelt, je hebt bv nutramigen
daat zit helemaal niks meer in,
ik zou toch even de kinderarts bellen, en vragen of je niet even helemaal op alles vrije voeding mag gaan,
nutramigen is ook voor kids met een glutenallergie enzo,
mocht het er uit komen dat je kindje idd koemelkallergie enzo heeft
als ze bijvoeding moet straks , er is een heel handig boek met alle merkartikelen die gluten/koemelkvrij zijn, www.voedingcentrum.nl ,daar kan je die aanvragen
ik heb er heel veel aan gehad

maar ik hoop dat de exzeem een andere oorzaak is

heel veel suk6
groetjes riana

Hier ook een kind dat ook op pepti nog erg reageerde! Nutramigen moest onze middelste eigenlijk drinken, maar dat vond hij veel te vies. uiteindelijk ben ik borstvoeding blijven geven (terwijl ik op dieet was, koemelk ed. vrij) tot 11 maanden, daarna mochten we Sojamelk proberen. Dat ging gelukkig goed. Maar het kan dus dat je kindje op pepti allergisch reageert. Overleggen met de kinderarts zou ik zeggen.

groetjes en sterkte ermee,
Sabine

Hoi,
Ik heb ook twee dochtertjes met koemelk/lactose allergie. Zij hadden ook last van eczeem op de nutrilon pepti. Alleen op de nutramigen hadden zij geen klachten. Helaas duurt het lang voordat alle eczeem verdwenen is als je geen zalf gebruikt. Onze dochters kregen cutivate zalf van de huidarts, dit werkt namelijk veel sterker dan de zalf die jij gebruikt. Ik zou de provocatie testen even afwachten, als namelijk blijkt dat het wel koemelkeiwit allergie is dan krijg je de dieet voeding vergoed (35 euro per blikje) dus dat scheelt behoorlijk in de kosten. Wat wel belangrijk is om met bijvoeding te wachten tot de kleine zes maanden is en dan bijvoorbeeld onder begeleiding van een dietiste te starten met bijvoeding.
succes!
groet van Else

Terug
Bovenaan