vraagje flesvoeding

Sinds vorige week krijgt onze kleine man flesvoeding.
Schrik niet, maar hij woog vorige week al 7 kilo, hij is dus mega goed gegroeid met mijn voeding. Wij zijn hier alleen maar blij mee vooral ná zijn moeilijke start.

Maar goed, nu dus fles voeding. Nutrilon h.a.met johannes-spul tegen spugen. Hij kreeg 150 cc + 5 scheppen. En zijn laatste fles 180 cc + 6 scheppen.
Maar afgelopen dagen zijn we naar 180 cc overdag gegaan. hij is twaalf weken en 7 kilo. En drinkt vijf flessen op een dag. Nu lees ik op internet dat als ze boven de zes kilo zijn dat ze dan maar 4 flessen mogen van 180cc.
Wie helpt mij uit onzekerheid? Krijgt hij teveel?
En de nacht fles, moet ik deze verhogen of ook op 180 houden? Borstvoeding lijkt zoveel makkelijker....

Ik denk dat je moet kijken wat je kindje nodig heeft. ik heb dat zelfde probleem ook met tim, zo drinkt hij een fles van 200 en de andere keer 120 of nog minder. Bij hem zit er totaal geen regelmaat in. Ook ik zag dat hij nog maar 4 flessen nodig zou hebben. Ik heb dit nagevraagd en mij werd verteld dat je je daar niet op vast moet pinnen, Het ene kind kan dat wel en de andere kon goed met een jaar nog 5 a 6 voedingen drinken. Tim is bijna 14 weken en ik denk ook 6.5 kg en drinkt ook nog 5 a 6 keer op een dag en soms meer maar dan kleinere hoeveelheden.

ik denk als hij er genoeg aan heeft het niet moet verhogen alleen als je merkt dat hij meer wil hebben zal ik het doen.ze mogen al 180 hebben maar als je het verhoogd zal ik het langzaam verhogen en niet in 1x.

Ik heb bij mijn oudste gewoon gekeken naar wat hij wilde, niet naar de hoeveelheid die op het pak stond. Hij woog met 14 weken ruim 7 kg en kreeg volgens mij 5x 180cc. Soms dronk hij de fles leeg, soms niet.

Mijn jongste is een heel ander verhaal. Ze is 11 weken oud en nog maar 4,5 kg.

Derkjan is ook over de 6 kilo en krijgt meestal 5 flessen x 180-200 cc en soms zelfs nog 6 als hij zijn flessen niet helemaal leegdrinkt. Laatste voeding hier is rond 23 uur en dan slaapt hij door tot 6:30.
Hij krijgt nog 1 fles afgekolfde melk per dag.

Gewoon kijken naar wat je kindje aangeeft en luisteren naar je gevoel.....

Als het goed is staat er op de verpakking een telefoonnummer van Nutrilon dat je 24 uur per dag kan bellen voor vragen over de voeding. Ik heb ze zelf wel eens gebeld en ben toen heel goed geholpen. Succes!

Hoi,

hier nog eentje van 7kilo.
Tijs is nu bijna 12 weken en kreeg tot vorige week 5x180 die hij dan niet helemaal leegdronk.
Nu krijgt hij 4x180 en dan 's avonds rond 20.00uur de laatste fles met een beetje rijstebloem erbij.
Hij slaapt dan door tot 's morgens 8.00uur ongeveer. Hij wilde zelf geen 5 flessen meer.
Heb het gewoon geprobeerd en het gaat sinds een week super goed zo.

Een kindje geeft zelf aan als hij zonder kan. je kunt eens proberen die laatste fles van 23 uur over te slaan. Slaapt ie gewoon tot de volgende morgen dan kan ie zonder. Komt ie dan toch 's nachts dan kan ie nog niet zonder.
Ze mogen zonder 5e fles als ze 6 kg geweest zijn, maar het moet ook lukken. Sven woog met 14 weken ook al ruim 6 kg... maar pas sinds ie 6 maand is lukt het om die laatste fles over te slaan. hij is de 10 kg al gepasseerd, dus gewicht zegt niks over behoefte....

Kijk of je meer in de fles kunt doen... ze mogen immer 5 x 180.... lukt dat dan kun je die laatste fles proberen over te slaan.... op een gegeven moment mogen ze dan ook 4 x 210... bij ons heeft dat nooit gewerkt maar er zijn kinderen die dit willen hebben..,..

Gewoon wat proberen en uitvogelen en dan zien of het werkt en anders lekker terug naar je oude schema...

Terug
Bovenaan