vraagje? ik snap er niks meer van

A

Anoniem

Guest
hallo meiden ik heb een vraagje ik hoorde van een collega van mij dat je pas zwanger kan raken als je elke keer 28 dag niet ongi bent geweest kopl dat? ik ben vanaf jan gestopt met de pil ben nu al paar keer ongi geweest de eerste paar keer naa 16 dag en de laaste keeren naa 20 dag!! kan het zijn dat ik geenlange cyclus heb wie heeft hier verstand van!!!  groetjes xxx springkikkertje

Volgens mij kan je best zwanger worden. De 1 heeft een langere cyclus dan de ander. Dat je nu een korte cyclus hebt kan door t ontpillen komen. Dat kan wel een aantal maanden duren. Anders kan je t toch voor de zekerheid navragen bij je huisartss.

Wat ik eerder begreep is, dat als je een kortere cyclus hebt, je ook "eerder"je eisprong hebt. dat zou dus inhouden dat je onegeevr moet gaan klussen wanneer je nog ongi bent...niet helemaal fris misschien, maar als dat helpt? Vraag anders je ha om advies.

Ik denk dat je je lichaam even tijd moet geven om "opgang" te komen na gebruik van de pil, het zogenaamde ontpillen.
Het zwanger worden kan wat moeilijker gaan als je cyclus korter dan 21 dagen is en langer dan 6 weken (gerekend vanaf de eerste dag tot de volgende eerste dag). Dan wordt aangeraden om langs de huisarts te gaan.
Maar geeft je lichaam even de tijd om je cyclus op gang te helpen, mocht hij kort blijven, bel gerust je huisarts.

Liefs Phoebe

bedankt meiden!!! voor de snslle reacties ik zal wel meer geduldt probeeren te hebben groetjes xxxx jes springkikkertje

Hoi springkikkertje.

Iedereen heeft een verschillende cyclus.
Maar ik had een paar maanden terug een beetje het zelfde als jou.

En ben bij de huisarts geweest en het scheen een tussen tijdse bloeding te zijn die na je eisprong kom.
Had er nog nooit van gehoort maat oke.

Advies ga eens lang je huisarts.
Of bel hem daar over ivm advies.
Hier in apeldoorn kun je sommige huisarts bellen tussen een bepaalde tijd voor telefonische spreek uur.
Succes

Terug
Bovenaan