vraagje nacontrole

A

Anoniem

Guest
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze doen op zo;n nacontrole
Ik had namelijk een afspraak staan bij de gyn. maar mijn vk zei dat ik die af moest bellen en bij haar op na controle kon komen.
Dat heb ik dus ook gedaan en nu ben ik net terug van zie zogenaamde nacontrole. maar er is helemaal nergens na gekeken. terwijl ik echt een mega knip had en ik nu ook vertelde dat mijn buik nog steeds zeer deed. Ze vroeg alleen hoe het met de kleine ging en of ik al over anticonseptie had nagedacht en met 5 min stond ik weer buiten

ben eigenlijk best een beetje pist. heb ik daar de gyn voor afgezegd.
wil toch wel graag weten of alles goed zit.
kan ik het maken om toch nog een afspraak met de gyn te maken?
en zou ik daar een verwijskaart voor nodig hebben?

gr patricia

Als je daarvoor verwijskaart nodig hebt, kan ik niet zeggen.   In België beval je meestal al met een gyn, dus moest ik gewoon bellen voor een afspraak voor  de nacontrole.

Ik kan wel zeggen wat ie gedaan heeft:   een vaginaal onderzoek (zoals ie ontsluiting controleerde)   een inwendige echo, een uitstrijkje (als je geen bloedverlies meer hebt tenminste) en bij mij heeft ie ook spiraaltje geplaatst.   Er werd dus heel wat geprutst daar vanonder, maar alles is in orde.

Heidi

ik had vandaag de nacontrole, ik had een keizersnee. Hij heeft naar de wond gekeken, en ik kreeg in inwendig onderzoek, ging ie aan de baarmoeder voelen (auw). Had ik niet verwacht dat ie het zo uitgebreid ging doen, maarja. Ik moest zelfs voor ik de arts zag nog een laatste keer gaan wegen en de bloeddruk laten meten zoals dat ook tijdens de zwangerschap moest.

Ik vind dat jou vk die knip toch op zijn minst had moeten controleren en je buik moeten controleren als jij aangeeft dat het pijn deed.Ik zou er ook boos over zijn.

nadat mijn kwaadheid een beetje gezakt was heb ik toch maar even de gyn gebeld en het verhaal uitgelegd. zij vond het ook wel raar dat er niet naar gekeken was omdat dat dus blijkbaar wel de bedoeling is na zo;n bevalling. nu moet ik dus alsnog naar de gyn voor de nacontrole.

gr,
Patricia

ps: ik merk dat ik de laatste tijd heel erg snel heel erg  boos ben en heel snel moet huilen, komt dit nog steeds door de hormonen en zijn er meer die hier last van hebben?

Ik ben vorige week op na controle geweest.
Ze stelde vragen zoals hoe het met me ging, of extreem moe ben of niet, hoe het gaat met de borstvoeding, of ik al ongesteld was geweest, of ik nog pijn had waar dan ook van de bevalling, hoe mijn lichaam herstelde enz.
Ze heeft verder nergens naar gekeken en wat tips gegeven over de borstvoeding.

Verder had ik ook niet het idee dat het nodig was hoor dat ze ergens naar zou kijken.
Ik heb wel nog een foto van haar en mijn kindje samen gemaakt.

Over twee weken heb ik de nacontrole bij de vk. DIt is voornmelijk praten over de bevalling en herstel. Daarnaast heb ik nog een nacontrole bij de gyn, zij gaat echt naar de wond kijken. Wel raar dus dat jij die afspraak af moest zeggen.

Wat betreft het boos zijn / snel huilen: heb ik ook. Vooral  (veel) sneller huilen dan anders. Heb ik nu meer last van dan tijdens mijn zwangerschap. Maar het zijn waarschijnlijk wel de alom bekende hormonen...

liefs, daantje

Terug
Bovenaan