vraagje namens een vriendin van me

hoi meiden,

ben zelf alweer bijna 6 mnd mama maar bij mijn vriendin wil het maar niet lukken vervolgens in de molen door onderzoeken etc. en zijn vervolgens in aanmerking gekomen voor icsi ze heeft de eerste terugplaatsing er al op zitten en ze moest dus gaan testen gisteren wat denk je positief!!! maar goed ze moest naar het ziekenhuis bellen en die zeiden dat ze volgende week weer moest testen omdat de test ook positief aan kon geven door de hormoon spuiten die ze had klopt dit???

wel gaf de test aan 1 tot 2 weken maar als het om die hormonen gaat die ze al 8 weken spuit dan moet die test toch ook langer aangeven??? of werkt het niet op die manier??

denk stel de vraag bij jullie want bij ons in het maart forum hebben ze daar natuurlijk geen idee van denk ik...

groetjes non

Ja door de hormonen die je spuit kan een test positief uitvallen dat heb ik meer gehoord inderdaad..
Maar verder weet ik er ook niets van..

De hormonen die je gebruikt tijdens een IVF en ICSI behandeling zijn inderdaad zwangerschapshormonen en daardoor kan je test beinvloed worden. Daarom krijg je meestal een testdatum mee naar huis van de artsen waarop je kan testen. Als je vriendin dus die datum heeft aangehouden, dan lijkt het er op dat ze zwanger is. Als ze eerder getest heeft, dan blijft het inderdaad nog even afwachten. Als je vriendin op de aangegeven datum getest heeft en het ziekenhuis geeft aan dat ze nu volgende week nog een keer moet testen dan vind ik dat raar van het ziekenhuis, dat komt echt niet heel vaak voor.

Wat betreft die test met indicator: als de test aangeeft dat ze 1 a 2 weken zwanger is, dan geeft de test dus eigenlijk aan dat je vriendin een hoeveelheid hormonen in het bloed heeft vergelijkbaar met een zwangerschap van 1 a 2 weken. Het is dus niet zo dat als je 8 weken een bepaald hormoon hebt gespoten, de test dan ook 8+ weken gaat aangeven. Het telt niet steeds op, zeg maar. Het gaat echt om de totale hoeveelheid in je bloed (beetje raar voorbeeld maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen: als je iedere dag 1 kg appels eet, wordt je toch ook niet iedere dag 1 kg zwaarder? Dat idee dus... )

Groetjes, Esk (mama van een zoon na 1e IVF)

Terug
Bovenaan