Vraagje... Omneo...

Hallo

De arts van het CB zei dat ik Omneo kon gaan gebruiken omdat mijn
kleine meisje zoveel last heeft van persen en geen ontlasting krijgen.
(ABC dophilus heeft niets geholpen helaas).

Ik las dat meerdere van jullie dit gebruiken.

Sinds een paar dagen gebruik ik het, eerst 1 schepje vervangen en nu 50/50.

Maar ik begin ineens te twijfelen want op de verpakking staat dat het
vanaf 6 maanden is... kan dit geen kwaad? (dat er bijv. ook nog een
Omneo bestaat bijvoorbeeld voor kindjes tot 6 maanden en ik heb staan
slapen in de winkel..)

En verder... moet de speen aangepast worden omdat de voeding dikker is? Ik gebruik normaal Difrax flesjes en speentjes.

Hier blijft het met de voeding toch wel een beetje aanklungelen moet ik
zeggen. Af en toe drinkt ze 120, dan weer 70 (en dan kan ik op mijn kop
gaan staan maar helaas...), ze komt om de drie a drie-en-halfuur en als
ik iets probeer te rekken dan is het een gekrijs.... Ach... het komt
wel... het ritme... toch!

Anyway, mocht iemand het antwoord op bovenstaande vragen weten, dan hoor ik het graag!

Groetjes

Hoi hoi,
Tygo gebruikt sinds 4 weken ook omneo, tegen het spugen en ook omdat hij moeite had met poepen.
Ik moet zegen het gaat als een trein nu!
Enne....ik denk dat je idd de verkeerde hebt, net zoals bij de andere nutrilonnen is er ook voor omneo 1 en 2 Ik denk dat je de omneo 2 te pakken hebt, er is nog een ,1, die is tot 6 maanden.
En de omneo is idd dikker, ik gebruik sinds een week een speen met een groter gat(Avent nr.2) en ook dit gaat goed
Veel succ6
groetjes!!

o ja vergeten:je merkt vanzelf of het gat van de speen groot genoeg is, een baby doet gemiddeld 10 tot 20 min. over een voeding, wordt dat bijv. een half uur kun je gaan denken aan een speen met een groter gat

Omneo is er wel vanaf 0 maanden, dus waarschijnlijk heb je het verkeerde pak gekocht. Wij hebben het namelijk bij mijn zoontje (nu 2 jaar) ook gebruikt tot hij 6 maanden was. Bij ons hielp het trouwens perfect. De krampjes waren gelijk over. Maar gewone Nutrilon gebruikten we toen helemaal niet meer.
Ik kan me niet herinneren dat we een andere speen zijn gaan gebruiken. Wij hadden ook de difrax flesjes en spenen. Maar als je denkt dat het niet door de speen kan, kun je altijd een papspeentje proberen.

Liefs Maria
mv Miguel (2 jaar) en Rafael (morgen 4 weken)

O ja, dat ritme komt nog wel hoor. Ga haar niet dwingen meer te eten, maar laat haar zelf maar aangeven wanneer ze wat wil hebben. Dat hebben wij bij Miguel toen ook gedaan en op een gegeven moment kwam het ritme toch en ging het helemaal perfect.

Hoi,

Ik gebruik zelf ook Nutrilon met Nutriton.Omdat de melk na dikker is ben ik 1.2.3.spenen gaan gebruiken van Difrax(heb zelf difrax flessen)
Bij de brede flessen werkt dat heel goed maar bij de smalle flessen gebruik ik nu de kersspeen large. Je zelf ff kijken wat het beste werkt voor je kindje.
SU6

Groetjes van Anouschka
                                            mama van Nikki (5wkn en 5dgn)

Meiden, thanx voor de reacties!

Ben naar de winkel geweest... en inderdaad Omneo 1 gevonden.

Dat ik kleintje voeding voor ukkies vanaf 6 maanden heb gegeven... Arme
Evi denk ik dan, dacht dat ik wel weer een beetje bij de tijd was 6
weken na de bevalling... niet dus!

Al met al, nu de juiste in huis!

En de speen gaat het vooralsnog goed, wel al de 123 speen in huis, dus zal zien!

Nogmaals dank en hopelijk heeft ze snel minder last!

Groetjes

Daan

Hoi,

Goed te horen dat je de eerste Omneo hebt gevonden, ben ik ook gaan gebruiken voor Tess, zij had het probleem dat het eruit liep endaardoor veel krampen gaf. Nu is het echter weer zo dikkig dat dat weer een probleem geeft. Wat helpt is om van 90cc 10ml extra water toe te voegen. Kijk eerst wel 2 weken of het gewoon met Omneo beter gaat, de darmpjes hebben even de tijd nodig om zich aan te passen!

Groetjes Nands, mv Tess 8wk

Terug
Bovenaan