Vraagje over afgekolde melk in fles

Hoi hoi,

Wij geven sinds het weekend Noa af en toe een flesje afgekolfde melk. Nou heb ik gehoord dat het verwarrend kan zijn als ik deze zelf geef (tot nu toe heeft alleen mijn vriend de fles nog gegeven) omdat ik haar voor de rest aan de borst heb. Weet iemand hier meer over of heeft iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring mee, lijkt me ook geen probleem hoor!
Wel gelezen dat het belangrijk is dat de opvoeders altijd het flesje geven ipv anderen, bijv visite, om verwarring te voorkomen.
Dit geldt de eerste 3 maanden ofzo.

Gewoon doen wat je hart zegt, werkt altijd :)

Ik ben een augustus mama en ik geef ook bv. Mijn dochter krijgt ook regelmatig gekolfde melk zowel door mijzelf als mijn vriend en ik merk geen verschil. Gewoon proberen :)!

Bij ons word de afgekolfde melk door iedereen gegeven, vrienden, fam mijn man en ik allebei..
Het maakt mijn meisje niks uit zolang ze maar drinke krijgt hihi.. Heb verder geen verschil gemerkt aan haar..
Sinds dat ze mijn melk in de fles krijgt, heb ik haar ook niet meer aangelegd want ze viel van te voren onder het drinken steeds in slaap, en sinds ze het in een flesje krijgt niet meer

Hier een mei mama,

Ik heb aan het begin alles gekolft (mijn zoon had niet voldoende kracht om te drinken). Na 6 weken voorzichtig aan weer met de borst begonnen... Geen probleem... ook geen probleem om hem daarna weer de fles te geven...
Het schijnt dat sommige kinderen het niet willen van de moeder, maar zolang je kind daar geen last van heeft gewoon lekker doen als je het prettig vind...

Onze zoon jack is nu 3 weken oud.
En wij zijn afgelopen weekend begonnen met een flesje met afgekolfde melk, het gaat bij ons heel goed.
ik heb juist zelf het eerste flesje gegeven, en het ging prima.
Mijn vriend geeft meestal bij ons de laatste voeding, zodat ik iets meer kan slapen!
Gisteren ben ik (na een lange tijd) weer eens lekker met m'n moeder de stad in geweest. En heeft mijn vader opgepast! Jack vond het heel gezellig bij opa, en het was voor mij ook erg goed om even iets voor mijzelf te doen. De voeding/flesje was ook bij opa geen enkel probleem!
Maar dit zal vast per kindje verschillen.
Je kan altijd even het consultatie bureau bellen voor advies.
Succes en geniet van je kleintje.
Liefs Fiona

Terug
Bovenaan