vraagje over alcohol...begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!!

A

Anoniem

Guest
ik heb een vraagje...
deze week was  onze klusweek, dus de kans dat ik zwanger ben zou aanwezig kunnen zijn... ik hoop natuurlijk dat dit zo is!! altijd ben ik heel voorzichtig met alcohol,rauwe prodcuten enz. enz. en kan ik altijd wel iets verzinnen waardoor ik bijvoorbeeld geen wijntje neem...Vaak ben in toch al de BOB.

een echte drinker ben ik niet, vaak bied ik vrijwillig aan om niet te drinken en de BOB te zijn.

maar.....zaterdag ligt het wat gecompliceerder...
dan hebben we een  vrijgezellenfeest ter ere van onszelf! (mijn wederhelft en ik) en als ik dan ook de hele dag aan een colaatje zit, dan zou dat wel vreemd overkomen, en ik zou het wel leuk vinden om toch wel een wijntje te mogen pakken.

begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!! ik wil echt geen enkele schade toebrengen aan het vruchtje, maar ik vroeg me af of het in zo'n vroeg stadium eigenlijk wel nodig is om daar zo mee om te moeten gaan.

ik weet 100% zeker dat ik nu nog niet langer zwanger kan zijn dan een dag of 2! het is dan dus pas 4 a 5 dagen....
Liegen over blaasonsteking gaat ook niet (lang verhaal)
Nu heb ik al eens gehoord dat het vruchtje de eerste 6 weken nog aan aan jouw bloedbaan zit, en hier dus nog niks van mee krijgt... maar of dit waar is?

kan iemand me adviseren?

Hoi!
Die eerste paar weken kan het echt geen kwaad hoor!! Ik heb zelf ook nog met oud en nieuw gedronken en bleek achteraf toen net  zwanger te zijn.........en alles gaat prima, goede echo gehad. Ik had voor mezelf bedacht: als ik weet dat ik zwanger ben, stop ik met alcohol drinken. Als je dit van tevoren al gaat doen, ben je er volgens mij teveel mee bezig. Het kan soms wel een jaar duren voordat je zwanger bent!!

Geniet van je wijntje en veel plezier!! Groetjes,
MamaJudy, 10w4d zwanger

hoi snoopy,

Voor zover ik weet klopt het wat jij zegt. De eerste 5/6 weken van de zwangerschap, (dus vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie), maakt het vruchtje nog geen gebruik van jou bloedbaan. Het is dan voornamelijk nog celdeling wat er gebeurd in je buik. Echter bij celdeling maakt je lichaam wel gebruik van jou voedingsstoffen, dus indirect ook je babytje... Maar wel in veel mindere mate dan als je een bloedbaan verbinding met je babytje heb.

Ik denk dus niet dat het erg veel  kwaad kan een paar glaasjes te nuttigen.. Maar ik zou het wel bij een paar houden.

Ik weet niet wat je drinkt maar als je bijvoorbeeld baco drinkt kan je nog wel even een colatje tussendoor pakken, dat kan je met je wederhelft afspreken. En je kan ook desnoots het een en andere op de grond of in de wc deponeren en zelf wat water drinken ofzo....Klinkt misschien wat belachelijk maar het is maar een tip....

Succes en natuurlijk veel plezier!!

liefs gridje

ps: een vrijgezellefeest moet toch een verrassing zijn en jij weet al wanneer het is??
hahaha hopelijk wordt je niet te gek verkleed ofzo.... (net als ik vorig jaar... ppffff dansen op een podium in een babypak!!!)

Voor zover ik weet haalt het vruchtje de eerste tijd z'n voedingsstoffen uit de dooierzak, dus dan kan het volgens mij geen kwaad.

hoi,

Ik ben van de september forum. Maar kijk hier weleens of ik jullie kan helpen. En ook voor oude bekenden.
ik heb ook gedronken toen ik nog niet zeker wist dat ik zwanger was.
Heb nu 2 echo's gehad en het kind is zover we nu kunnen zien gezond en wel.
Want ik ben waarschijnlijk op 1e kerstdag bevrucht en heb toen 4 glazen alcohol op. Toen nog met oud en nieuw 2 borreltjes. Dus kan geen kwaad denk ik.

Veel plezier  op je  vrijgezellen feest!

Liefs An
10 weken en 3 dagen zwanger

Hoi Snoopy,

Ik heb hier laatst ook zo'n soort vraag gesteld, hier was het nl carnaval en om dan alleen met een spaatje te staan, maar ik heb dat toch 2 dagen volgehouden, zondag wel alcohol gedronken, maar toen was ik ook ongesteld geworden...   Ik denk ook dat het niet echt kwaad kan als je wat drinkt, het is maar 1 dagje toch?
hele fijne dag gewenst in elk geval!
Liefs Muizeke

Hoi Snoopy!!

Natuurlijk hoop k dat het raak is voor je!!! Want dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Hier een heel extreem geval, maar echt gebeurd! Bij ons op de zaak kwam een dame die heel haar zwangerschap zwaar aan de alcohol zat, en dan heb ik het niet over een wijntje in het weekend maar gewoon opstaan met drank!! Van de week kwam ze weer binnen lopen...... maar nu met die kleine op har arm!! En wat is het een schatje, en het is ook gezond.

Met dit verhaal wil ik zeggen;

Ten eertse ; Die dame is een kind niet waard!!

Ten tweede : ik denk dat je wel een glaasje kunt drinken hoor, ivm de bloedbaan enz!! Let er gewoon een beetje op!!

En ik wens je heel erg veel plezier en we gaan voor je duimen....

Hou ons op de hoogte he!!!!

Liefs

Hoi Dames!,

bedankt voor jullie leuke reacties! ik ben blij dat ik nu toch wat meer zekerheid heb en dus geen vreemde smoes moet verzinnen op mijn eigen vrijgezellenfeest!!
tuurlijk zal ik me écht niet gaan bezatten hoor! maar ik ga toch wel lekker een wijntje nemen! daar doe ik gewoon extra lang over! (en mijn vriendin weet van onze kinderwens dus die help wel een beetje om het 'drinken' te verdoezelen voor de rest!)

het is zooo spannend!! ik heb al een aantal dingen moeten kopen (theedoek, zaklamp, en een afschuwelijke tijgerstring!! haha! ik bereid me voor op het ergste!
kan ik mijn gedachten een beetje laten gaan die dag!, ben erg veel bezig met het 'zwanger worden'!

11 maart ga ik weer testen als de RD er dan nog niet zijn!!!

ik houd jullie op de hoogte!

xxx snoopy

Terug
Bovenaan