Vraagje over autostoeltje

Ik heb een luxe probleem. Wij hebben twee auto's. Mijn man brengt de kleine naar het KDV, ik haal hem op. Hoewel ik dat zoveel mogelijk lopend doe, neem ik toch ook wel de auto (als ik laat ben of het regent). Met de maxi-cosi gaat dat prima, die laten we op het KDV achter, ik klik hem of op het onderstel van de wagen, of neem hem dus in de auto mee.

Maar op een gegeven moment groeit Lukas daar uit. Ik weet al dat de volgende stoel de maxi-cosi tobi wordt. Maar die is loei duur (ruim 200 euro). Daar kan ik er dus geen twee van aanschaffen. en volgens mij is die stoel ook niet echt geschikt om snel in en uit de auto te halen.

Zij er moeders die al ervaring met dit probleem hebben? HOe doen jullie dat, toch twee stoelen aanschaffen? of toch overzetten?

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Annemieke

hallo,

mijn nichtje haar ouders hebben ook twee auto's. maar de gene die haar brengt pakt de auto met de kinder stoel er in.
dus die stoel laten ze in de auto staan en de ouders wissellen van auto. als dat bij jullie niet mogelijk is dan zul je de stoel moeten verwissellen of inderdaad een tweede aan schaffen.

wij hebben maar een auto en hier staat de maxi altijd in haal hem er eigelijk niet uit alleen in de supermarkt.

succes groeten petra en iris 12 weken en 3 dagen

Hallo,

Wij hebben zelf niet de luxe van twee auto's (ha ha) maar ik ken wel een hoop mensen in dezelfde situatie. Veel van die mensen hebben een goed, duur stoeltje aangeschaft en een van bv. de praxis of ik geloof de hema.
Het goedkopen stoeltje staat in de auto die het minst wordt gebruikt.
Zo'n goedkoop stoeltje voldoet vaak gewoon aan de eissen dus is op zich niks mis mee, je zou die dus voor de minste ritjes kunnen gebruiken.

Denk dat ik dit ook doe voor bij opa en oma in de auto! Oma past een dag in de week op, en voor die kleine ritjes denk ik dat het een prima oplossing is.

Groetjes Fennie en Jente

Wij hebben gewoon 2 autostoeltjes gekocht destijds voor de oudste. Dat gezeul met die stoelen daar had ik geen zin in. Nu kun je gewoon makkelijk en snel weggaan als je dat wilt. Bij ons brengt pappa naar de creche en haalt mamma, dus dan zouden we altijd het stoeltje er uit moeten halen. Ze kunnen er in zitten tot dat ze 4 zijn (of soms nog wel langer), dus als je het aankoopbedrag over die periode uitsmeert dan is dat de investering best waard. Zeker als er misschien  nog meer kindjes komen. Ik denk dat als je kiest voor één stoel, je er later toch één bij zult kopen voor je eigen gemak. Of je zet in de auto waar je het minst meerijdt een goedkoper stoeltje. Van maxi cosi zijn er ook nog wel iets goedkopere
Succes met kiezen!
Josie  

Wij hebben 1 eigen auto en mijn man 1 van de zaak, ik neem de kids mee naar het kdv en mijn man haalt ze op. In mijn auto zit een goed ( was ook erg duur ) stoeltje en in de auto van mijn man zit een goedkoper stoeltje omdat hij deze maar 1 x in de week gebruikt.

Yari gaat nu nog in de maxi-cosi maar als die ook in een autostoel kan wwet ik niet hoe we dit weer op gaan lossen.............

Groetjes Marina.

Hoihoi,

Wij gaan inderdaad ook dat probleem krijgen met die 2 stoeltjes. We hebben inmiddels besloten om 1 maxcosi tobi te kopen voor in mijn auto (waar die kleine het meest in zit) En voor in de auto van mijn man een goedkopere. Ik zag bijv. bij de babywalz een stoel die meegroeit van 9 maanden tot 12 jaar (100 euro) als je dat uitsmeert valt het wel mee en mijn man heeft ook die kleine ook maar 1 of 2 keer per weekin de auto voor nog geen 10 minuutjes rijden.
Verder staan er ook een hoop op Marktplaats, nadeel is wel dat je volledig moet kunnen vertrouwen dat zo'n stoeltje niet bij een aanrijding betrokken is geweest!
Succes!

Esmeralda (mam van Matthijs 21-08-2006)

hoi,
wij hebben voor een rómer king stoeltje gekozen omdat je die heel makkelijk kan overzetten.
klik je nog sneller vast dan de maxi cosi..

succes met je keuze!

Terug
Bovenaan