vraagje over avondvoeding zoontje van 6 maanden...

Hai,

Mijn zoontje is al ruim 6 maanden maar krijgt nog steeds 5 flessen..
Heb al wel geprobeerd om de late fles te laten vervallen(een week lang) maar dan
word hij rond 100 snachts wakker en word dan echt elk uur wakker, en dus geen succes!!!!
Geef de fles van 2200 nu toch maar weer want hij drinkt hem ook helemaal leeg...
Ook krijgt hij groente en fruit dus volgens mij kan hij snachts niet wakker worden van de honger als hij die late fles niet meer krijgt...

Is het erg dat hij nog 5 flessen krijgt????
Of is het echt teveel voor hem????

Zijn er meer mensen die nog steeds 5 flessen geven???

Of hebben jullie tips voor mij hoe ik van die late fles af kan komen zonder dat hij de hele nacht aan het spoken is....

Groetjes fenny en stan
 
Hoi Fenny!
Ik ben op een gegeven moment ook overgegaan van 5 naar 4 flessen, nog niet eens zo lang geleden. Hoe is jou schema? Want Jamey krijgt er nu 4 (is ook 6 mnd) en sochtends (rond 09.30 uur)  1stuks fruit. Hij wordt meestal wakker rond 07.00 uur, dan krijgt hij flessen om 12.00 uur, 16.30 uur en 21.00 uur.  Dit zijn ongeveer-tijden, meestal loopt het allemaal wat later uit en  krijgt hij de laatste pas rond 21.30 uur. En dan slaapt hij dus weer tot 07.00 uur. Smiddags geef ik hem een liga 4 maanden in z'n handjes, die sabbelt hij heerlijk weg. Wel erbij blijven...
Mijn huisarts  (doet het cb) zei dat  ik dit  prima zo kon blijven doen. Over een weekje gaan we savonds ook groente geven en dan zien we wel hoe de flessen gaan. Soms moet je het gewoon proberen. In het begin wilde Jamey sommige dagen ook nog 5  flessen maar op een gegeven moment ging het ritme met 4  goed. In de laatste doe ik twee theelepeltjes pap want hij lust het eigenlijk niet.
Jamey mag overigens van de huisarts 210cc water en 7 schepjes Nutrilon 1. Morgen begin ik met Nutrilon 2. Zucht... ze worden al zo groot...

Groeten, Taatje, mama van Jamey 26-9-2005

P.S. Bovenstaande doe ik pas een weekje nu maar werkt goed. Alleen combi slapen/eten is af en toe niet makkelijk! Huisarts zegt dat we hem wakker moeten maken om het eetritme erin te houden.
 
Hoi,

Mijn zoontje van bijna 6 maanden zit nog op 6 voedingen en soms vijf. helft bv helft fles.
Hij groeit er goed op en heeft echt niet genoeg aan vijf. Vier is toch geen verplichting?.. Als je kindje zich er niet lekker bij voelt, dan gewoon vijf aan houden. (Wij eten toch ook 3 maaltijden en tsussendoortje, en we drinken heel wat vaker dan 5 ker per dag... )
sterkte,
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en toen   hij 6 maanden was, gingen we proberen een fles te verminderen. Het kostte wel wat tijd en slapeloze nachten, elke keer gaven we zijn speen en sliep hij weer verder. Maar het resultaat mag er zijn; hij krijgt om 19.00 uur zijn laatste fles en wordt om 7.00 uur wakker. Dus gewoon blijven proberen, het resultaat zal er straks wel zijn. Succes
 
Terug
Bovenaan