vraagje over bij de verloskundige...

Hoi meiden, ik moet straks naar de verloskundige. Ik heb erg veel zin om die meiden weer te zien.

Maar is het raar als ik mijn zoontje van bijna twee meeneem. Mijn man gaat zowiezo mee. Of is het alleen maar lastig zo ´n klein stuiterballetje om ons heen?

Ik heb namelijk niet zo ´n zin om erna die kleine bij onze schoonouders vandaan te halen. Die kunnen altijd zo lekker dat blije gevoel van je afnemen, door alle gevaren en risico ´s van de zwangerschap te benoemen.

Toen  we maandag zielsgelukkig ook terug kwamen van de 1e echo had ik ook alweer de balen. Het eerste wat er gezegd werd:  Het zegt nog niets, kan altijd nog fout gaan hoor.  Aghhh.

En ik vind het natuurlijk ook leuk om even te pronken met mijn kleine vent.  Hoe denken jullie erover, en hoe gaan jullie er heen als je al een kindje(s) hebt.

En dan nog een vraagje; moet je eigenlijk nog iets meenemen naar de verloskundige voor de 1e afspraak. Gek hè, ik weet het allemaal niet meer.

x

pamma

Hey meid,

Ik heb bij de afspraak ook gewoon mijn zoontje van net een jaar mee genomen.
Mijn moeder was mee. Dat was wel handig vond ikzelf omdat het de eerste keer toch wat papier werk was en ik daarop kon antwoorden zonder echt op mijn zoontje te moeten letten.

Bij mij hadden ze ook speelgoed er liggen dus da was ook wel handig.

Ik zou zeggen gewoon lekker mee nemen!

Liefs

Diarich

Hoi,

weet niet of je inmiddels al geweest bent, maar ik heb m'n dochter (21,5 maand) ook gewoon meegenomen vanmorgen. M'n man is niet mee geweest, zo'n eerste afspraak is toch alleen maar intake (met zelfde antwoorden als vorige twee keer), dus niet zo spannend. Met de echo natuurlijk wel!
En volgende keer gaat hij ook wel weer mee naar de vk. Dan mag ik gewoon 's morgens vroeg en kan hij daarna door naar z'n werk. De intake doen ze nooit 's morgens vroeg hier, want daarvoor nemen ze meer tijd.

Als je al een echo hebt gehad, dan kun je het formulier met bevindingen daarvan meenemen naar de vk. Kunnen ze meteen de gegevens overnemen.

bedankt voor jullie reactie meiden.

We zijn lekker met zijn drietjes (viertjes) gegaan. Het ging best redelijk.
We hadden een beetje de pech dat mijn zoontje een uur van te voren keihard met zijn mondje op de salontafel was geklapt. Arm joch. Nu gaat het inmiddels wel weer maar, tjeetje wat zag hij er uit...

Ik mocht er niet naar kijken, en laat staan aankomen. Ik dacht dat het heel ernstig was. we zaten namelijk alletwee helemaal onder het bloed. Maar enkelt een beetje hangerig gister, en vandaag is de zwelling al bijna weg. En is weer net zo ondeugend als er voor.

Maar de verloskundigen was blij verast om hem te zien. Dus bedankt voor jullie tips...
Het is toch wel weer heel bijzonder om  een zwangerschap te beleven met een kindje.

x pamma

Je bent al geweest, maar wilde toch even reageren.

Ik neem hem juist mee, wil hem er zoveel mogelijk bij betrekken, het lijkt mij dat hij dan wat meer aan het idee gaat wennen dat er een kindje bij komt.

Ik heb altijd al medelijden met zo'n 1e kindje dat hij/zij opeens zijn ouders moet delen, dat ik hoop op deze manier hem er op voor te bereiden.

Bij ons is trouwens de intake en de echo gelijk. Het enige waar ik een klein beetje bang voor ben is...........stel dat het fout is, dan ziet hij ons natuurlijk verdrietig.......maar ik heb zoveel kwaaltjes dat ik mij niet kan voorstellen dat het fout is. Ga van het positieve uit!

Ik neem onze zoon niet mee omdat ik mijn moeder en zusje heb en hij is pas 1 die ziet daar toch nog niets aan maar als ie wat ouder zou zijn en ik zou in jouw situatie zitten zou ik hem zeker meenemen..das heel normaal hoor daar (tenminste ik zie van alles in de wachtkamer hihi)

Ik moest urine, oude vk kaart, en verzekeringspapieren meenemen

bewerkt door moderator, document.write(friendlyDateTimeFromStr('6-9-2008 17:0:46'));

Terug
Bovenaan