vraagje over bijvoedingen??

He hallo dames....
Ik ben eens door mijn groeiboekjes aan het kijken van Alissa en Jari. En nu zie ik dat er in de nieuwe boekjes pas bij 6 maanden iets staat over bijvoeden?? raar he!
Het is toch vanaf 4 maanden dat je ze mag laten wennen aan fruit tenminste zo was het 4 jaar terug. Nu heb ik Alissa al vanaf 3 maanden bij gevoedt en ik denk dat ik het met Jari ook ga doen want  bij de  2e fles komt ie een uur van te voren al dat hij honger heeft.
Terwijl hij 's morgens evengoed genoeg heeft gedronken en de rest van de dag ook goed 3,5 tot 4 uur  tevree is tussen de flessen. Zou het kunnen dat ze zelf aangeven dat ze meer willen naast de fles? En vanaf wanneer gaan jullie bijvoeden?
en zou het kunnen zijn dat zwaardere kindjes er gewoon eerder behoefte aan hebben als lichtere? Nou ben benieuwd naar jullie reacties en hoe jullie het doen of gaan doen.

pfff moet eigenlijk wat gaan poetsen hier maar heb geen zin! en van het weer buiten word je ook niet vrolijk. Vooral niet als je net lekker door de stortregen hebt gelopen..
Gr. Nessie

He Tess...
Ik ga meteen aan de gang hoor! niet boos worden he dat ikzit te nietsen hiero...hihi

Ik hoef pas 8 nov. weer naar het CB en krijgt zijn 1e prikjes dan. Maar weet ook niet hoe ze erover denken als je al eerder gaat bijvoeden? Ik weet wel dat ik met Alissa nooit problemen heb gehad bij het cb en die heeft ook weken eens op alleen maar pap geleefd omdat ze anders niets wilde en daar hadden ze geen commentaar op!

Maar ik was vergeten te vermelden dat ik vorige week hem eens tussendoor omdat hij weer zo'n honger had eens een paar kleine lepeltjes bananenhapje heb gegeven en dat vond hij super....ook ging het goed zo van de lepel eten. Alleen durf ik dit nog niet elke dag te doen omdat hij nu pas 2 maanden is en zou het al goed zijn voor de darmen?.....maar misschien ga ik het toch eens vragen op het cb. Want het lijkt wel dat hij het nodig heeft en het wilt?  

O ik hoor hem al huilen dus hij is weer wakker en wilt zo de fles.
Dus word het poetsen aar weer uitgesteld hier.
Nessie

Volgens mij verzinnen ze elke paar jaar wel weer nieuwe dingen mbt bijvoeding. Mijn moeder vroeg laatst ook hoe het zat met hapjes ed. Toen ik zei dat Tijn die pas ergens tussen de 4 en 6 maanden krijgt viel ze zowat stijl achterover. Toen ik klein was, zo'n 26 jaar geleden, kreeg een baby zijn eerste fruithap met 6 weken. Mijn eerste hapje was banaan met sinaasappelsap. Vooral dat laatste kun je je niet meer voorstellen want volgens mij mogen ze dat het eerste jaar niet eens hebben omdat het slecht voor de darmen zou zijn!? Wij zijn toch ook groot geworden. Ik denk dat je gewoon je gevoel hierin moet volgen.

Groetjes danielle

Grappig, mijn eerste hapje was ook banaan met sinasappelsap, weet niet meer wanneer.

Een vriendin van mij vertelde dat haar eerste zoontje met vier maanden een fruithapje mocht, haar tweede zoontje wat drie jaar later geboren werd, pas met zes maanden. In drie jaar tijd was het advies van het CB dus veranderd

Hoi meiden ,

Ik ben Nikita vanaf  zaterdag een fruithapje aan het geven.
Ze is nu 3 maanden.
Ik heb de bakjes van felicitas geprobeerd , maar die vind ze niet lekker.
Sinds gisteren ben ik het zelf aan het maken en dat vind ze wel lekker .
Ze moet nog steeds wennen , want het is nieuw.
Het is wel grappig om te zien hoe ze er op reageert.
Ik geef haar nu een halve banaan met een schijfje peer of een halve peer met een stukje banaan.
Ze vind het wel lekker , maar kan het nog niet helemaal op.
Appelmoes uit pot vind ze ook lekker.
Ik ga volgende week kijken hoe ze reageert op eigengemmakte appelmoes.( zonder suiker natuurlijk)
Bij Nikita is het dus zo als zij om 11.00 uur de fles heb gehad dan heeft ze 2 uur erna weer trek en dan krijgt ze zo'n hapje of van olvarit fruitdrink.
Daar ben ik mee begonnen toen ze 2 maanden was.
Ik kreeg van iedereen commentaar , maar ik had zoiets van als zij het opdrinkt en geen last ervan heeft waarom niet.
Ik denk dat als je zelf zoiets hebt van het kan dan probeer je het en als het niet gaat dan de volgende keer beter.

Groetjes Jessica Veraart

Ik ga idd. gewoon mijn gevoel achterna.....
vandaag heb ik al een klein stukje banaan in de staafmixer geprakt en vandaag als hij  wakker is en  huilt van de honger (is dan niet meer te troosten) dan geef ik hem die.
Kijken of hij dan wel tevree blijft totdat de fles van half 11 en hoe hij het vind. (maar vorige week vond hij de paar hapjes uit het potje al heel lekker, dus ik denk dat het wel goed en op komt)

O ik hoor hem alweer huilen dus ga hem gauw oppakken en zien of hij wat wilt.
Groetjes Nessie

ps en bedankt voor de reacties

Ze adviseren om rond de 6 de maand met hapjes te beginnen.(banaan ed) dit is omdat de darmen eerder nog niet helemaal goed functioneren. Ze hebben daar nu nog niet z'on last van maar later kan dat problemen geven.

Ik denk dat een kindje het zelf aan geeft wanneer hij/zij toe is aan iets nieuws. Patrick is afgelopen donderdag op het cb geweest en toen zij ze me dat hij waarschijnlijk al snel iets anders wil omdat meneer eigenlijk wat voor loopt qua ontwikkeling. maar ik zie het wel. als hij niet meer tevreden is met z'n fles dan ga ik de hapjes proberen. Ik denk dat je gevoel het toch vaak goed heeft. Zo heeft hij zelf aangegeven wanneer hij naar 5 voedingen wilde ed. Dus dit komt ook wel goed.

groetjes sacha

Terug
Bovenaan