Vraagje over borstvoeding bij 7 maanden??

Hai,

Ons mannetje is vandaag 7 maanden oud. Hij krijgt nog volledige borstvoeding en we zijn nu al even aan het 'oefenen' met bijvoeding (fruit en groente).

Naarmate de weken, maanden verstrijken is mijn voorraad borstvoeding aardig opgeslokt en zit ik als een dwaas m'n borsten leeg te kolven na een voeding of tussendoor (als ik het niet vergeet ahum) en natuurlijk de dagen dat ik op m'n werk ben. Maar je raadt het al er komen maar een paar druppels en de bodem van de diepvrieslade is volop in zicht.

Even voor mijn "geruststelling": ik kan toch gewoon de dagen dat ik bij m'n ventje ben uit de borstvoeden (zolang dat nog wil) en de dagen als ik werk  bij de oppas zorgen voor mijn kolfvoorraadje (van wat er nog van over is) en anders aanvullen met opvolgmelk??

'k Ben benieuwd naar de reacties.

Alvast bedankt voor jullie moeite

Helga
 
Hoi,

Je kan idd gewoon bv geven op de dagen dat jij thuis bent (voledig) en op dagen dat hij bij de oppas is kan zij hem een flesje kv geven. Dat hoeft geen probleem te zijn.

Misschien is dit een tip je kan bij de huisarts een neusspray halen. oxytocine deze neus spray zorgt dat je sneller/makkelijker een toeschiet reflex krijgt.

En als je vaak aanlegt tussen de voedingen door dan komt het ook sneller opgang (als je kindje dat wil)

Nog even dan heeft hij steeds meer bijvoeding en word de melk minder. Dus de tijd om te overbruggen is minderlang dan je denkt.

Heel veel succes
 
Hoi Helga,

Ik heb hier hetzelfde probleem. Luka is nu bijna 6,5 mnd, en de bv loopt schrikbarend terug. En ik vermoed dat het komt omdat ik weer ongesteld ben geweest, en omdat hij tussendoor ook fruit en een stukje brood krijgt!
Momenteel leg ik hem om de 2,5 uur aan (als ik thuis ben) om toch te proberen de productie iets op te krikken. Tussendoor kolven is een drama! Totaal kolf ik dan ongeveer slechts 60cc!
Ik heb nog wel een voorraadje in de vriezer. Ik werk 2 dagen in de week, en per dag krijgt Luka 2 voedingen op het kdv.
Aan de ene kant wil ik de bv nog wel blijven geven. Aan de andere kant heb ik ook zoiets van: als het toch niet gaat lukken om te kolven voor op het kdv, dan gaat Luka over op de fles als hij op het kdv is, en krijgt hij thuis bv.
Maar ik wil sowieso de ochtend bv voorlopig blijven geven!

Heel veel succes!!
Gr. Petra
 
ik kijk regelmatig op de site van de borstvoeding + de link naar bijvoeding. Ons meisje is nu 7.5 maand en ik geef ook nog steeds volledige bv. Gelukkig is bij mij de bodem van de vriezer nog niet in zicht. Ik denk dat ik dan ook flink zou gaan balen, wat natuurlijk ook weer niet gunstig is voor het kolven......
Wat ik van de verhalen begrijp, past de hoeveelheid melk zich aan aan de afname. Klinkt wel een beetje stom. Op een van de sites heb ik ook gelezen dat een van de dames alleen nog maar 's morgens bv geeft. Dus in zoverre blijft de productie wel op peil.
Dus voed lekker de kleine zelf als je thuis bent  en geef evt. kv bij oppas/kdv o.i.d.

Succes
 
Hoi helga,

Als je ongesteld word neemt de bv af en veranderd ook van smaak. Waardoor je kindje meer trek heeft maar soms door de smaak minder drinkt.
Waardoor de bv terug loopt.

Bij mij was dat altijd een paar dagen voordat ik ongesteld werd en dan tot dat ik een dag of 3 niet meer ongesteld was. Dan was het weer normaal.

Door vaak aan te leggen. Zeker om de 2 uur krijg je de productie weer opgang. Maar je moet er wel volledig achter staan het is tenslotte wel intensief als je iedere 2 uur moet voeden. Ik heb dit ook s nachts gedaan. En mijn bv was daarna beter dan toen ik begon.

Je kan ook eens vragen bij de huisarts voor het recept voor de neusspray die bevorderd het toeschiet reflex. Dat ging hier als een tiet met die spray. Zonder kolfde ik op een dag dat ik werkte bij elkaar max 100cc met ruim 2 voedingen. Dat was een hele verademing.

Mocht je denken joh ik wil alleen maar thuis voeden en op het kdv een flesje kv laten geven. Dan kan dat makkelijk! Je lichaam werkt op aanvraag. Dus op de dagen dat je thuis bent voed je je kind gewoon live.
Je kan er ook voor kiezen om iedere dag 2x kv te geven en dan de ochtend en avond en eventueel (als hij niet doorslaapt ) de nacht gewoon de borst.

Ik geef nu met 20 maanden mijn dochtertje nog de borst wanneer ze komt meestal is dat 4 a 5 x in de week s ochtends vroeg. En ook dat regelt mijn lichaam zelf. Er kan meer dan mensen vaak denken.

Misschien nog een tip (als het mogelijk is op je werk.) kan je vragen of je ipv 2x lang 4 of 6 x kort kan kolven. Dan krik je de bv ook weer op.

Succes
 
Hoi

Ja, volgens mij kan dat wel. Voor je zoontje kan het in ieder geval geen kwaad als ie opvolgmelk krijgt.

Misschien kun je eens een neusspray vragen bij de Ha? Dat helpt misschien om het kolven weer te laten slagen. Ik heb hem zelf ook gebruikt en het hielp echt goed!
 
Terug
Bovenaan