Vraagje over borstvoeding?

Hallo dames.

Ik ben nu zwanger van een tweede kindje, en ik zit zo te twijfelen over borstvoeding.
Bij onze eerste wou ik borstvoeding geven, maar dit ging heel moeizaam, omdat ze te vroeg geboren was had.Haar zuig reflex was niet goed ze sliep alleen maar en ze kreeg niks uit mijn borst dat was te vermoeiend voor haar.Ik ben toen 3 weken gaan afkolven en ben toen overgegaan op flesvoeding.
Ze was klein tijdens de geboorte en kwam maar niet aan dus was ik best een beetje blij dat ik kon gaan afkolven zodat ik kon zien wat ze gedronken had.
Nu zit ik dus heel erg met de keuze wat ik moet doen.Omdat het bij onze eerste heel moeizaam verliep.

Groetjes Willy

Kan me voorstellen dat je er nu tegenop ziet! en dat terwijl het erg leuk KAN zijn. Als ik in jou situatie zou staan denk ik dat ik zou beginnen met borstvoeding. Alles kan immers anders zijn deze keer. Het zou wel eens als een trein kunnen lopen. Misschien krijg je achteraf spijt dat je het niet hebt geprobeerd. Maar zodra het ook maar een beetje stress geeft is het jammer. Genieten van je baby en bij komen van de bevalling is ook erg belangrijk! En een flesje is helemaal zo slecht meer hoor ;)

Zoals ik op andere forum zei, ik heb zelf soorteglijk ervaring. Ik geef het paar dagen en anders stap ik over op fles.
Kijk het desnoods ff aan.

Hoe voel je je voor de rest?

Liefs

Hoi,
het is nog zo vroeg om je er druk over te maken, laat dat nog maar helemaal vrij. Na de bevalling kun je het proberen en als het lukt geweldig, als het niet lukt blijf je net zo goed een supermama.

Hoi Willy,

Bij mijn eerste ging het ook niet goed, hij dronk perfect maar ik had veel te weinig. Nog 1,5 week gekolfd, maar na een half uur max 70 cc was zo frustrerend dat ik ermee gestopt ben.

Ik ga het nu wel weer proberen, maar ik zorg dat ik alles in huis heb om a la minuut over te kunnen gaan op de fles. Ook ben ik niet van plan om heel erg lang volledig borstvoeding te gaan geven, omdat ik ervaren heb hoe prettig het is als je weet hoeveel je kindje drinkt en ook anderen voedingen over kunnen nemen.

Ik zou dus zeggen; doen waar jij je goed bij voelt! En dan kan je ook nog op het laatste moment veranderen als je er dan toch nog anders over denkt dan nu.

Groetjes, Irene

Ik heb het twee keer geprobeerd en deze keer ga ik het niet proberen. Dat geeft mij veel rust. Ik heb twee keer een pnd gehad en ben ook door de medicijnen moeten stoppen. Daarnaast gaf het mij een gevoel van druk op mijn schouders, ik moest die voeding doen, waarom uberhaupt nog slapen als je over twee uur weer wakker moet zijn. Ik viel na een voeding dan ook niet in slaap. Bij de tweede zat ik praktisch de hele avond met baby aan de borst en ze groeide wel goed hoor, maar ik kon helemaal niets meer.
Een paar dagen proberen heeft zo weinig zin, naar mijn mening, het duurt toch een week of 6 voor vraag en aanbod op elkaar af zijn gestemd.

je moet je er niet te druk om maken.
je ziet op het moment zelf wel wat jij en je kindej fijner vinden. het belangrijkste is dat jullie er allebei gelukkig van worden en dat het lekker loopt (wat best 2 week kan duren).

ik bga zeker weer borstvoeding geven. kreeg de eerste keer snel borstontstekeing, maar weet nu hoe het voelt dus hoop dat ik het voor kan zijn. maar wil het wel graag langer volhouden dan de vorige keer.

Terug
Bovenaan