Vraagje over buggy in vliegtuig

Volgend jaar gaan we met het vliegtuig naar Kreta. Nu zitten we in een dorpje met veel leuke straatjes maaaar wel met van die kleine steentjes en vrij stijl allemaal (we zijn er eerder geweest toen we nog geen kids hadden).

Gevoelsmatig is het voor de kids veeel prettiger om een wandelwagen met luchtbanden te zitten ipv in een buggy aangezien de bestrating daar behoorlijk hobbelig is. Alleen...dat betekent dat onze duo wagen mee moet en das ook weer zo'n gedoe. Kortom dan maar 2 buggies mee alleen dat lijkt me dan weer zo zwaar duwen en niet comfortabel zitten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wie heeft er wandelwagens cq buggies meegehad naar het buitenland? Is een duowagen meenemen ook mogelijk?

Groeten,
Ing

Hoi Ing,

Een vriendin van ons werkt bij een reisbureau en toevallig hadden we het er afgelopen zondag nog over omdat wij ook aan het nadenken zijn waar we naartoe gaan op vakantie.

Zij vertelde dat de buggy's gewoon mee mogen naar de gate en dat je die daar dan in moet leveren. Alle buggy's gaan dan als laatste in het vliegtuig en komen er als eerste weer uit. Het lijkt me dat je dus ook een duowagen mee kunt nemen.

Informeer anders eens bij de vliegtuigmaatschappij.

Groetjes,
Maike

Hoi

Wij zijn 2 jaar achter elkaar naar Griekenland geweest.
In Nederland krijg je inderdaad als eerste je buggy,maar in Griekenland komt hij wel als eerste uit het vliegtuig,maar hij ging wel gewoon op de bagageband samen met de koffers.Maar dat is onze ervaring.
Het jaar erna hebben wij de gewone (Quinny) kinderwagen meegenomen en inderdaad dit rijdt veel beter dan de buggy over de niet optimale weggetjes.Als wij nu weer de keuze moeten maken gaat inderdaad de kinderwagen mee.Onze ervaring over rijden met een buggy in Griekenland is heel slecht.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes Jessica

Ik heb geen ervaring met kreta, maar ik zou de kinderwagen meenemen en de buggy's thuis laten. Lijkt me veel lekkerder voor de kids om in de kinderwagen te zitten.

Groetjes Patries

Volgens mij mag je alleen je buggy meenemen tot aan het vliegtuig en moet de rest ingecheckt worden net als koffers en daar hoor je dan vaak over dat ze nogal ruw behandeld worden wat niet altijd goed is voor zo'n wagen....
En wat Jessica zei over die buggy als je uit het vliegtuig komt is ook waar, meestal staat ie klaar als je uitstapt maar soms krijg je hem pas weer via de bagageband dus dan heb je dat gemak ook niet.

Lastig om te beslissen! aan de ene kant zitten kinderen veel beter in een wagen met luchtbanden maar dan loop je dus op het vliegveld met 2 kinderen op de arm en loop je een risico dat je "dure" wagen beschadigd raakt tijdens transport.
In elk geval wel informeren bij de luchtvaartmaatschappij, als je geluk hebt mag je een grotere wagen meenemen tot aan de gate!

Groetjes ALberdien

Bedankt voor jullie info! Hier heb ik zeker wat aan!!! Ik heb op de site van Transavia gelezen dat de kids samen 30 kilo mee mogen nemen en dat de wagen meetelt. De duowagen is 11 kilo dus ik denk dat we die goed inpakken en meenemen.

gr.Ing

Terug
Bovenaan