Vraagje over cc in flesje

Hey lieve ouders!

Ik heb een vraagje. Onze dochter is 5 weken oud, vandaag precies, en ze is al ruim over haar geboortegewicht. Nu hadden mijn man en ik het er gisteren over, hoe we alles een uurtje op kunnen schuiven. Normaal kreeg zij 8 flesjes per dag van 70cc, maar direct na het eten had ze alweer honger. Sinds gisteren zijn wij begonnen met flesjes van 90cc maar dan 6 keer per dag. Dus eens in de 4 uur.
Nu is mijn vraag of dat niet te weinig is, qua cc. Ze slaapt wel gewoon lekker door, maar ik vind het zelf weinig om eens in de 4 uur maar 90cc te geven, maar ons dochtertje heeft last van reflux, dus 90 is echt haar tax. Hebben ouders hier tips of opmerkingen over? Ik hoor het echt graag, want ik wil ons meisje niet te weinig geven!
 
8x70cc is meer dan 6x90cc ;-) dus het kan dan best zijn dat ze meer nodig heeft. In principe is het 150cc per kilo lichaamsgewicht. Zo heeft het CB mij geleerd, dus daar houdt ik me ongeveer aan.
Ik weet niet of je je strak aan de 4 uur houdt of op verzoek voedt, maar dat kan ook nog schelen!
 
Van de kraamzorg heb ik de volgende rekensom: 150gram voeding per 1kg lichaamsgewicht. Dus als jullie kindje nu bijv 5kg weegt dan moet ze 750cc voeding in 24 uur.
Als je de voeding iedere 4 uur wilt geven moet ze dus 125cc per keer krijgen.
Onze dochter is ook 5 weken.Ik geef borstvoeding maar merk dat ze verschillend gevoed wil worden.
S nachts slaapt ze soms 6 uur achter elkaar en overdag zit er soms maar 2,5 uur tussen de voeding.
Dus het is ook een beetje kijken naar wat je kleine nodig heeft. Ze kan ook een regeldag hebben of de behoefte hebben om in de avond meer te drinken?.
De kleine bepaalt haar eigen ritme en honger.
Heel veel succes en geluk samen.
 
Hoihoi
Je kleintje 'moet' niks hoor. Wanneer een baby goed slaapt en tevreden is en goed groeit lekker houden zo! Is ze de volgende keer opt cb te weinig aangekomen dan kan je altijd op gaan hogen. Ik zou juist voorzichtig zijn aangezien je aangeeft dat je kleintje reflux heeft.. als alles er weer uit komt dan heb je niks aan dat extra beetje.

Mijn zoontje groeide keurig op de middenlijn en dronk door reflux altijd het minimale..

De r ekensom 150 x lichaamsgewicht is meer het maximale wat ze mogen hebben. Het ene kindje heeft aan t maximale nog geen genoeg terwijl t andere kindje t prima doet op het minimale..

Ik zou zeggen volg je kindje en je moedergevoel..
 
Ik heb het woord moet idd gebruikt in mijn reactie.
Maar je kleine moet niets?.

Wat ik op het eind zeg je kleintje bepaalt het ritme en de hoeveelheid die ze drinkt.
Je kan dus kijken hoeveel ze drinkt.
Het kan best zijn dat ze de ene keer 90 cc drinkt en een andere keer misschien wel 130cc.

Hopelijk vinden jullie een hoeveelheid die goed voor je kleintje werkt..
Jullie kennen je kindje het beste..
 
90 ml per keer is sowieso goed, omdat de natuurlijke maaginhoud op die leeftijd ook rond de 90 ml is. Hoe vaak heb ik geen idee van. Ik voed zelf op verzoek. Succes:)
 
Terug
Bovenaan