vraagje over controle in het ziekenhuis

hallo meiden

zijn er meiden die ook in het ziekenhuis lopen voor de controles in plaats van bij de verloskundige?
door overgewicht loop ik dus bij de gyn. in het ziekenhuis
wat ik me afvroeg worden jullie wel gewogen in het ziekenhuis
meet hij het kindje of het goed groeit
21 januarie de 20 weken echo
maar omdat onze gyn. niet zoveel kijkt altyd maar effe snel maak ik me best zorgen
en wegen doe ik thuis wel dat hou ik bij en maakt me ook niet zoveel uit

Hoi Tam1980

ik ben zelf tijdje onder controle geweest bij de gyn.
Telkens als ik daar kwam moest ik me wegen en werd de bloeddruk gemeten. En daarna moest ik wachten voor naar binnen. Hier keken ze meestal alleen naar het hartje. Hebben maar 1keer een echo gemaakt.
Gelukkig mag ik weer bij de VK. Is veel fijner vind in een ziekenhuis word je behandeld of je een nummertje bent. En bij de VK weten ze je naam en lijkt het wel persoonlijker het contact.

Groetjes Cindy

Ik moet vanaf maandag ook iedere keer voor controle naar het ziekenhuis. Maar dat is omdat ik bij de vorige zwangerschap zwangerschapsvergiftiging had en onze zoon toen 5 weken te vroeg is gehaald met een keizersnee en omdat hij toen maar 1870gr woog willen ze mij extra in de gaten houden.
Dus hoe het precies gaat in het ziekenhuis weet ik niet, maar ik weet wel dat ze mij daar de vorige keer heel erg goed in de gaten hebben gehouden.
Ik kijk er in ieder geval met vertrouwen op terug en ga nu ook met een gerust hart weer heen.
Ik zou als ik jou was het toch eens met de gyneacoloog bespreken dat je je dar wel wat zorgen over maakt, misschien dat ze er dan anders mee omgaan.

In ieder geval erg veel sterkte in het ziekenhuis!!
Groetjes Ingrid

Mijn echo's worden gedaan door de gyn, omdat ik eerder een miskraam heb gehad. Heb nu 2 echo's gehad met 7,5 week en met 13 week heb 2 feb de 20 weken echo ook bij hem.

Maar met de laatste echo (13 week dus) heeft hij direct ook de hersentjes en ruggemerg goed bekeken... Dit gaf ons heel veel rust dat hij daar goed de tijd voor nam en dit goed bekeken heeft.
Verder heb ik de bloeddruk en gewicht controle's wel bij de VK, maar zodra ze iets niet vertrouwd word ik weer naar gyn doorgestuurd, deze werken nauw samen.
Maar alles lijkt goed dus 1 feb weer naar VK en 2 feb naar de gyn.

ik loop ook in het ziekenhuis en bij de verloskundige, om de 3 weken controle, afwisselend bij de 1 of de ander. mijn placenta ligt over de baarmoedermond en daardoor ben ik met 10 weken al met een bloeding opgenomen geweest.
ik krijg bij elke controle een echo en ben zelf erg blij dat ik in het zh onder controle sta. ik vind ze daar, misschien onterecht, toch kundiger. wegen en bloeddruk word overigens bij de vk gedaan, vorige week (15 w) voor het eerst.ik ga 17 jan weer naar de vk en dan voor de 20w echo op 7 feb naar het zh.

ik loop ook in het ziekenhuis en bij de verloskundige, om de 3 weken controle, afwisselend bij de 1 of de ander. mijn placenta ligt over de baarmoedermond en daardoor ben ik met 10 weken al met een bloeding opgenomen geweest.
ik krijg bij elke controle een echo en ben zelf erg blij dat ik in het zh onder controle sta. ik vind ze daar, misschien onterecht, toch kundiger. wegen en bloeddruk word overigens bij de vk gedaan, vorige week (15 w) voor het eerst.ik ga 17 jan weer naar de vk en dan voor de 20w echo op 7 feb naar het zh.

bedankt voor de reacties
bij mijn eerste zwangerschap 4 jaar geleden liep ik bioj verloskundige en echo dan in het ziekenhuis bij de laatste weken als ik bij verloskundige geweest was moest ik altyd naar het ziekenhuis omdat ze de baby niet goed kon voelen
nu omdat ik overgewicht heb dus altyd in het ziekenhuis maar vind het wel jammer dat hij niet overal naatr kijkt het is wel een nieuwe komt uit ewen ander ziekenhuis bij de 20 weken echo zal ik het eens vragen aan de gene die de echo uitvoert is iemand anders namelijk en dan 1 febr weer naar gyn ben benieuwd moet zo in zo in het ziekenhuis bevallen omdat eerste zwangerschap uiteindelijk een keizersnee is geworden

Hoi,

Ik moet ook telkens naar het ziekenhuis (om de week) ben inmiddels geen nummertje meer, maar goed dat is een ander lang verhaal.

Ik heb het wel gemist hoor dat bij de verloskundige, dat is toch net ff anders (leuker denk ik) en geven je veel meer informatie, en wegen hebben ze nooit bij me gedaan. Alleen mijn bloeddruk meten.

Zo had ik in mijn eerste zwangerschap me niet opgegeven voor de verloskundige bijvoorbeeld, want ja, niemand had dat mij verteld.

Terug
Bovenaan