vraagje over de 2e

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal,
Nou ben ik benieuwd of het klopt dat als je van de tweede zwanger bent of je dan
inderdaad veel sneller dik wordt.
is dit echt al in de eerste weken te zien???
bij m`n eerste zag je pas wat bij 18 weken.
Nu denk ik dat ik weer ongi word omdat ik nu al wat verlies (alleen op wc papier)
maar heb toch het idee dat mijn buik zo opgezwollen is???
en wat zwaarder ben. nu ben ik wel iets eerder ongi dan de vorige keer 39 dagen!!
als het doorzet....
De vorige keer was ik maar anderhalve dag ongi????
maar het kwam er wel goed uit dus heb ik geen test gedaan en zou deze keer afwachten.
Nu voel ik verder niks hoor dan alleen krampen dus verwacht gewoon dat het doorzet
5 sept zou mijn nod zijn.

Sorry hoor wilde ff gewoon weer mijn verhaal kwijt en moet gewoon afwachten
bij mijn eerste was het overduidelijk.
groetjes Renata

ps sorry dat ik niet zo veel reageer op jullie heb vaak niet zo veel tijd!!

hallo!

Ik weet van mijn zus, nu zwanger van tweede(7 weken), dat ze echt al een dikkere buik heeft. Ze had dat bij de eerste echt niet!!
Hoop dat je zwanger bent!

Ff een vraagje terug. Ik zit in eerste ronde om zwanger te worden van de eerste. Nod is over 6 dagen. Ik heb echt last van mijn buik, en ben ontzettend moe. Buik is dik en opgezwollen, kan hem niet inhouden..is ook gevoelig, kan weinig verdragen op buik, zelfs jogging zit te strak. Kan dit duiden op een zwangerschap..?

hoi hoi,

wij zijn ook bezig voor de 2e....
en ik ben ook dikker geworden!!!
maar dat komt door de vakantie die we net hebben gehad!!!! hahahaha
prompt 3 kilo aangekomen

anyway ik heb dat ook weleens gehoord of gelezen dat je van de 2e sneller dikker wordt maar dat hoeft niet perse lijkt mij.

misschien hebben anderen ervaring ermee?
of stel je die vraag op het zwanger zijn forum!!
misschien kunnen zij beter helpen.

groetjes bri

Hoi Zonneke,
Het zou kunnen dat je lichaam zich nog moet aanpassen na de pil, tenminste als je net gestopt ben, dat weet ik niet.
bij mijn eerste had ik ook wel dat zelfde alleen ik had dat pas na een paar weken ( geloof vanaf week 7) dus ik hoop dat ik je niet teleurstel met dit antwoord, het is bij iedereen anders en moeheid zegt ook wel veel.
Hopelijk ben je gewoon zwanger maar wacht eerst je ongi maar af ik was ook nog eens onregelmatig de eerste maanden!!! en dat was erg frustrerend nu ook weer dus ik ben voorzichtiger met testen en denken dat ik zwanger ben....maar ja als er steeds van die tekens komen is dat  nogal  lastig   en moeilijk.
Groetjes Renata

Ik denk dat of je sneller dikker wordt dat dat ook een beetje ligt aan hoe lang je daarvoor je vroige zwnagerschap was en hoe je darmen reageren op de zwangerschap.

In eerste instantie lijk je namelijk wat dikker doordat je buikspieren verslappen en het trager werken van je darmen. Dat van die darmen kan natuurlijk iedere keer anders zijn.

Ben je kort ervoor zwanger geweest dan zijn je buikspieren nog verslapt en dan kan het snel gaan. Is het al weer paar jaar geleden dan kan het zijn dat je buikspieren zich alweer aardig hersteld hebben.

Bij mijn eerste kind, hoefde ik pas met 22 weken over op zwangerschapskleren, bij de tweede (ik werd zwanger een half jaar na de bevalling) was dat met 16 weken. Bij de derde (jaren later) ging ik ook met 16 weken over, die zwangerschap eindigde met 18 weken, maar ik merkte wel dat de boel alweer verslapt was. Ik werd na 2 maanden weer zwanger en de buik had zich nog niet volledig hersteld.  Ik ben nu 10 weken zwanger en het duurt denk ik nog maar een week en dan kan ik de broeken echt niet meer dichtkrijgen. De buikspieren waren nog flink verslapt en ik kan nu mijn buik al niet meer inhouden.

Succes met zwanger worden.

Miep

Het is idd zo dat je bij een tweede of volgende zwangerschap eerder wat ziet... dit komt omdat je baarmoeder enz al eens eerder opgerekt zijn geweest.. zie het als een balon.. de tweede keer dat je die opblaast gaatmakkelijker...
Wat aankomen betreft ligt het een beetje aan jezelf... Bij de eerste twee kwam ik ong 13 kilo aan en bij de derde maar  6 kilo omdat ik toen heel goed oplette wat ik at.. Was toen veel makkelijker om mijn oude figuur weer terug te krijgen..

liefs.. Bats

Hallo allemaal,
Ik kwam even buurten op dit Forum.Eigenlijk zit ik alleen maar op het forum van kinderen en ouders van nu.Ik heb 2 kinderen, 2 jongens. Bij de 1e zwangerschap was ik heel dik en veel kilo's aangekomen. Ik hield toen ook onwijs veel vocht vast.
Bij de 2e zwangerschap leek mijn buik groter dan bij de 1e zwangerschap, maar ben ik aanzienlijk minder kilo's aangekomen. Bij de 1e was ik, schik niet, 23 kilo aan gekomen en bij de 2e maar 14. Dus volgens mij zegt het weinig. Ik heb bij de 2e zwangerschap wel goed op mijn voeding gelet. Ik ben toen gelijk geen zout meer gaan eten. Omdat ik bij de 1e veel vocht vast hield. Ik denk dat je er wel wat invloed op het aantal kilo's die je aankomt, maar niet op hoe groot je buik wordt. Net wat er hierboven al is gezegd, je buikspieren zijn al wat uit gerekt.
Allemaal een hele mooie zwangerschap toegewenst en laat die buiken maar lekker groeien. Want zo hoort het toch als je zwanger bent

Groetjes Wilma

Hoi allemaal,
Ben nog steeds niet echt ongi   zelfs al weer wat minder maar ja dat was de vorige keer ook. Mijn buik is nog steeds wat opgezwollen maar voel me verder wel goed.
als ik inderdaad naar mijn buurvrouw kijk dan,zij is van de tweede zwanger dan zie je het al wel heel snel ze was nog maar net 6 weken en je zag het al .......
Volgens mij worden je darmen ook wel naar boven geduwd en wat jullie zeggen het hang ervan af hoelang het is geleden,en ook wel je buikspieren.
Nu was ik weer helemaal terug op mijn oude gewicht(pas) bleef er altijd nog 1 a 2 kilo erboven zitten, maar nu ben ik gewoon weer aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel niet meer heb gegeten, vind het maar raar.

Het is nu 2 jaar geleden dat Bram is geboren dus er zit al een tijd tussen.
Maar heb nu niet echt gesport hoor, voor de eerste nog wel.dus buikspieren had ik toen wel, nu niet meer denk ik
we wachten af.. in iedergeval bedankt voor jullie uitleggen en verhalen.
Groetjes Renata

Terug
Bovenaan