Vraagje over de echo ??

Hoi Allemaal,

We krijgen a.s. maandag onze eerste echo. Ik ben dan 7 weken zwanger. Nu vroeg ik mij af....krijg ik nu een inwendige of uitwendige echo? Ik moet namelijk wel met volle blaas komen en volgens mij hoeft dat helemaal niet als je een inwendige echo krijgt toch? Maar 7 weken is nog maar zo kort dat ik dacht...dat ik misschien wel een inwendige echo kan krijgen. Nou ja goed...ik weet het dus even niet meer. Wie weet het misschien wel?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Fem

Hoi,
Ik heb een dochtertje van 13 maanden en bij haar ben ik in het begin bloed verloren, ik heb toen met 7wk en 10wk inwendige echo's gehad.
Groetjes en veel succes maandag.

Hallo, ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een echo met 7 weken gehad en die was inwendig...ik denk dus wel dat jij dit ook zult krijgen maar zeker weet ik het niet natuurlijk. Mijn eerste echo is 8 juli en die zal dus ook wel inwendig zijn maar dat valt wel mee hoor. Succes.

Ik heb vrijdag mijn eerste echo gehad.
Ik dacht ongeveer 8+2 te zijn en dat was voor de VK rede om inwendig te doen. Waarschijnlijk zijn we minder dan die 8+2 want volgens de (lastige) meting zou het 5 weken zijn. Aangezien we het hartje hebben gezien  is het in ieder geval langer dan 6 weken want voor die tijd is er nog geen hartje te zien!!!

Over 2 weken mag ik nog een keer en die zal ook wel inwendig zijn denk ik.
Het viel mij trouwens reuze mee hoor! Ik had het wel een keer bij een vriendin gezien dus ik wist een beetje wat te verwachten (helaas zagen we toen dat het bij haar niet goed was gegaan dus dat vond ik dan wel weer een beetje confronterend)

Dit betekend dat ik in ieder geval 3 echo's ga krijgen al was hier bijna niks te zien.

Groetjes Moon en veel plezier met de echo want je kunt waarschijnlijk het eerste teken van leven zien!

hoi,

als je 7 weken zwanger bent krijg je een inwendige echo anders kunnen ze niets meten, dus dat jij een volle blaas moet hebben is onzin want dat hoeft echt niet. Als je 11 of 12 weken bent dan pas kunnen ze een buikecho doen dan is alles goed te zien en te meten eerder echt niet.

succes met je echo.

groetjes mamavanla

ik heb met 6 weken een echo  gehad.. ik vreesde ook voor een inwendige echo..maar gelukkig heb ik gewoon een uitwendige echo gehad. het ligt wel een beetje of je een dikke buikwand hebt of niet. hoe dunner hoe beter. ik was zelfs nog een uur vantevoren naar het toilet geweest om te plassen dus ze kunnen redelijk wat zien. volgens collega's zie je wel meer op een inwendige echo. enne vergeet niet de foto te vragen hé. met een beetje geluk zie je ook de hartslag van je kindje.

succes ermee!

Hoi Allemaal,

We krijgen a.s. maandag onze eerste echo. Ik ben dan 7 weken zwanger. Nu vroeg ik mij af....krijg ik nu een inwendige of uitwendige echo? Ik moet namelijk wel met volle blaas komen en volgens mij hoeft dat helemaal niet als je een inwendige echo krijgt toch? Maar 7 weken is nog maar zo kort dat ik dacht...dat ik misschien wel een inwendige echo kan krijgen. Nou ja goed...ik weet het dus even niet meer. Wie weet het misschien wel?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Fem

Mijn ervaring is dat ze eerst een uitwendige proberen (idd met volle blaas) en als dat niet lukt een inwendige echo doen. Is niet standaard dat ze met zo'n termijn een inwendige echo doen.Ik had een lege blaas en was 9 weken, uitwendige echo en alles goed op te zien hoor!

Terug
Bovenaan