vraagje over de pil

Ik ben pas weer begonnen met de pil, maar ik was nog niet ongesteld. Vanaf wanneer is de pil  weer 'veilig'? Aan het begin van de 2e strip? Of vanaf de eerste strip al? Ik word niet veel wijzer van de bijsluiter. Ik gebruik Yasmin.

In de bijsluiter van mijn pil staat dat als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, dat je dan de eerste 7 dagen dat je de pil slikt niet beschermd bent tegen zwangerschappen. Dus een weekje uitkijken. Daarna is hij veilig.

Groetjes,
Mienetje

Volgens mij hoor je overal verschillende adviezen .
Ik ben ook begonnen met de pil zonder dat ik ongesteld was, bij zeiden ze dat de eerste strip niet veilig was, pas bij de volgende weer.

groetjes Sonja

Ik ben na 6 weken ook weer begonnen met de pil. Gestart op de eerste dag van mijn menstruatie. Volgens de vk was ie pas bij de 2e strip veilig, volgens de huisarts en apotheker al na 1 week.. voor de voorzichtigheid dus toch maar even dubbelop.
Ik ben vorig jaar een hele tijd gestopt met de pil. Toen zei de huisarts ook dat ie na een week al veilig was en TADAAAA 9 maanden later werdt Tessa geboren.. Toch maar even extra veilig doen als ik jou was....
Groetjes Carla

Terug
Bovenaan