vraagje over de psz aan ouders van twee jarige.

hallo
ik had effe een vraag.
welke kinderen gaan als ze twee zijn of die al twee zijn geworden naar een peuterspeelzaal.
wanneer kregen jullie hier een brief of info over?

was ik effe benieuwd na en hoe vinden de kindjes het die al geweest zijn.
hier is de vakantie net afgelopen. volgens mij hebben er nog een paar vrij boven in nederland of niet?

ben benieuwd wanneer ik wat hoor en of ik dan ook een soort kennis makingsgesprek ochtend heb.
groeten petra
groeten petra

Hoi Petra,

Je moet zelf even naar een peuterspeelzaal gaan om inschrijvingspapieren te halen. Het is nl niet verplicht om je kind er naar toe te laten gaan. Vaak kun je dan ook kiezen welke dagdelen en welke dagen je het fijn vind om je kindje daar naar toe te laten gaan.
Jorick is pas met 3 jaar naar de peuterclub gegaan omdat ik vond dat hij lang genoeg naar school moest. Het voordeel dat wij hadden was dat Jorick toen al zindelijk was, want de leidsters bij ons vonden het prettiger dat de kindjes zindelijk waren en dat ze dus niet de hele ochtend/middag bezig waren om luiers te verschonen. Jorick vond het niet erg interessant, want alles wat er gedaan werd was beneden zijn ding. Tja later bleek door testen dat hij hoogbegaafd was dus het was niet zo gek dat hij puzzles en andere dingen niet echt leuk vond hij had er gewoon niet genoeg uitdaging. De juf vond het in zijn geval dus ook jammer dat hij niet eerder naar de school mocht (hebben we wel geprobeert, maar zonder resultaat helaas).
Ik vond het wel lekker dat hij structuur aangeboden kreeg, in de kring fruit eten , samen spelen, knutselen.
Milan laten we ook pas met 3 jaar naar de peuterclub gaan, dit omdat we daar een goede ervaring mee hebben.

Groetjes

Heb je een begin leeftijd ingevuld op de papieren?
Bij Jorick had ik toen 3 jaar ingevuld en een week voor zijn 3e verjaardag mocht hij wennen en de week erop mocht hij 2 dagdelen heen.
Ik heb gewoon een uitnodiging van de peutergroep gehad waar hij voor ingeschreven was.

Groetjes

Hier mag je de kinderen aanmelden als ze anderhalf zijn. Als ze 2 jaar zijn mogen ze voor het eerst naar de peuterspeelzaal, twee dagdelen per week. Alef wordt volgende maand 2 en ik hoop dat er dan een plekje voor hem is.

Hier mogen de kids naar de psz als ze 2 jaar en 3 maanden oud zijn. Ik heb Enzo ingeschreven toen hij 1 jaar was. Hij staat op de wachtlijst voor 2 ochtenden per week en waarschijnlijk  in januari komt er een plekje voor m vrij.

Maar als je interesse hebt dan zou ik zekers inschrijven want vele hebben wachtlijsten.

succes

di silva

Gewoon even bellen met de PSZ zou ik zeggen. Ik denk dat je daar het meeste mee opschiet en zij kunnen jou zeker meer vertellen. Ze doen het wel leuk op de PSZ, tenminste bij ons, echter bij  Merijn heb ik nooit echt het gevoel gehad dat het hij het nu zo ontzettend naar zijn zin had. Nooit verhalen, heel vaak zeggen dat hij thuis wilde blijven etc.  Maar dat geldt uiteraard niet voor alle kindjes. De een gaat er zonder traan naar toe en de ander vindt het na 2 jaar nog niet leuk. Sinds Merijn in groep 1 zit is dit helemaal veranderd en komt hij zelfs met verhalen thuis......

Groetjes Fonske

Hier worden de kindjes meestal pas met 2 jaar ingeschreven.
Eerder heeft geen zin want ze komen pas op de wachtlijst met
2 jaar en 3 maanden en met 2 jaar en 6 maanden kunnen ze er terecht.
Het is wel afhankelijk van welke dagdelen je kiest maar meestal is er met
2 jaar en 6 maanden ook direct een plekje.

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Terug
Bovenaan