Vraagje over de slaapjes

A

Anoniem

Guest
Een ieder die hier mee leest de aller beste wensen voor 2009.

Ik had een vraagje onze meid is nu bijna 14 maanden.
Nou vraag ik me af hoevaak gaan de meeste kindje van deze leeftijd overdag naar bed?
Zij gaat meestal s'ochtends rond half 10 en dat slaapje probeer ik te beperken tot uiterlijk 11 uur. Ivm het middag slaapje.
Heb namelijk ook een dochter die al op school zit en die moet ik om 3 uur gaan ophalen.
Dus moet ze er voor die tijd uit zijn.
S'avonds gaat ze meestal rond 7 uur naar bed en op de dagen dat ik de oudste naar school moet brengen haal ik haar om ong half 8 eruit.
Nu merk ik dat het ochtend slaapje niet altijd meer zonder protest gaat dus zou het nog nodig zijn.
Als ik het nl niet doet dan is ze om 11 uur niet meer te genieten.

Je zou denken dat die onzekerheid op een gegeven moment weg zou gaan maar door het vele huilen van de kleine meid in de eerste 10 maanden ben ik het toch soms nog.
Het gaat nu namelijk heel goed en ben soms bang dat ik haar te veel overdag laat slapen en dat het straks s'nacht weer drama is.

Hoop dat iemand advies heeft.

Groetjes PV

Hi PV,

Hehe eindelijk weer eens een beetje activiteit op het najaar2007 forum!!
hahaha!! Hier hebben we dat "probleem" een paar maand geleden zo rond 11 maand gehad. 's morgens nog wel kunnen slapen maar wel met steeds meer protest naar bed gaan. Ik heb het als volgt aangepakt: niet meer in bed leggen en wat dingetjes doen om de ochtend een beetje door te komen als het een beetje kritisch werd. Zoals even naar het dorp of de eendjes ofzo. Kopje koffie bij oma etc etc vul maar in!
Ik maakte wel de ochtend wat korter: gaf om 11.15 uur -11.30 uur  al een boterham.
Scheelt ze kunnen nog niet klokkijken en dan nog weten ze niet dat de rest van Nederland grotendeels rond 12.00 uur luncht!
Na verloop van tijd ging het steeds beter maar nu hij weer zo druk is met lopen, kruipen, spelen en vanmorgen zwemmen dan smeer ik gewoon weer om 11.30 uur een boterham en hupla bed in!

Ik merk nu wel dat als ik nu rond een uur of 11 nog van de markt afkom ofzo, dat hij in de wagen (in zijn heerlijk warme Lodger Bunker waar mama jaloers op is ) in slaap valt. Dan heb ik dus de neiging om hem even te laten slapen, terwijl ik zijn bammetjes smeer. Dat kan ik dus beter niet doen want dan gaat zijn middagslaapje er aan! Vervolgens zijn hele schema en dan merk ik dat hij   's avonds vaak te moe is om lekker te slapen.... Aangezien dat normaal géén probleem is valt dat extra op!

Dit is nu ons bijna 14 maand dagritme:
rond 7.30 uur wakker
9.30-10.00 fruit + beker thee
12.00 uur -12.30 uur naar bed
15.00 uur -15.30 uur eruit
tussendoortje met beker thee of water
17.30 uur avondeten
19.45 uur fles pap (die kunnen we nog niet missen)
En dan naar bed!

Hij slaapt dus 's middags wel wat langer: 2.5 tot 3 uur

Hoop dat je er wat mee kunt!
Groetjes Saskia

Haai haai,

Bedankt voor je reaktie.
Heb het idee dat ze nog niet echt zonder d'r ochtend slaap kan.
Als ze rond half 8 uit bed is gaat ze rond 9 / half 10 weer richting d'r bedje.
Daarvoor krijgt ze een fruitje.
Dan haal ik haar rond half 11 eruit.
Lekker spelen of naar buiten
En dan rond twaalf uur boterham(men)
En boven geef ik d'r een flesje en gaat ze rond half 1 weer naar bed.
Rond drie uur haal ik d'r weer eruit om grote zus op te halen van school.
rond half 4 koekje met sapje of thee
Half 6 eten
En rond 7 uur naar bedje.
Ook hier krijgt ze een flesje melk te drinken boven.

Heb wel het idee dat ze in een sprongentje zit.
Ze is onrustiger.
Huiliger.
Maar ook zijn er kiezen aan het doorkomen.

We zien het wel weer.

Groetjes PV

Hoi!
Als mijn zoontje (14 mnd)  goed de nacht doorkomt, en dus tot zeker half 8 slaapt, dan redt hij het overdag met 1 slaapje. Hij gaat dan na de lunch ook direct naar zijn bedje en slaapt dan zo'n 1,5 a 2 uur.
Alleen als hij heel vroeg (bv 6 uur) wakker wordt dan laat ik hem eind van ochtend even slapen maar haal ik hem er na zo'n 3 kwartier slapen echt weer uit, anders wordt het smiddags niets meer! Dan kan hij zo rond half 3 nog weer eventjes slapen(of nog wat later).
Het was hier ong. een maandje terug ook erg rommelig maar nu gaat het eindelijk goed.
Als ik 's ochtends rond half 8 van mijn wekker wakker word hoor ik hem vaak nog niet, dat is wel luxe vind ik zelf. De ochtend komt hij dan goed door, meteen om 12.00uur aan tafel en na de boterham gauw naar bed.
's Avonds gaat hij rond 19.00uur naar bed.
Groetjes Linda (niet zo actief hier maar het voornemen om wat meer mee te kletsen!)

hoi hoi
wij maken indy meestal wakker tegen half 7 s,morgens en dan gaat ze tegen 8uur weer
naar bed tot half 11,dan halen we samen de andere kids op van school en dan slaapt ze van 13uur tot half 4,ze gaat s,avonds meestal tegen 19uur weer naar bed.
in het weekeind gaat ze wat later naar bed maar slaapt ze ook echt tot half tien,heerlijk dus.
liefs sil

Hoi dames,

Lars wordt 's ochtends tussen 6 en 7 wakker. Wanneer we een dag aan huis hebben, krijgt Lars een fles pap, mag hij even spelen en gaat dan weer naar bed. Hij wordt dan rond een uur of 9 weer wakker. Dan lekker in bad spelen, aankleden en een boterham. Even spelen en rond een uur of 12 is hij weer aan bedje toe. Hij slaapt dan tot een uur of 2 - 3. Daarna lekker fruit smikkelen en even naar buiten. Wanneer papa aan het eind van de middag thuis komt, samen eten, nog even spelen en dan rond half 7 weer naar bed.

Groetjes, Marijon

P.S. er zijn ook dagen, dat meneer geen zin heeft om te slapen...

Terug
Bovenaan