vraagje over die heffingskorting

A

Anoniem

Guest
hey meiden

sorry, maar heb toch even een vraag over dat huisvrouwenloon, zoals wij dat hier noemen.

ik las dat heel veel van jullie die heffingskorting krijgen.
ik snap daar dus echt helemaal niks van he.

jullie krijgen 160/180 euro per maand.
betalen jullie mannen dan zooo veel belasting elke maand?
vorig jaar hebben wij het tj biljet ingevuld en toen kregen we niks terug.
als ik nou ook die heffingskorting zou hebben gekregen, zou ik dat dan helemaal terug moeten betalen?
durfde het dit jaar dus niet aan te vragen, omdat ik bang was dat we alles terug moesten betalen.

mijn vriend betaalt 403 euro per maand aan loonheffing.

nou, hoop dat jullie hier antwoord op hebben en dat jullie mn verhaal snappen hihi .

liefs, do

hallo Do

Ik denk wel dat jullie in aanmerking komen want mijn vriend verdient minder dan erwin. Maar als je werkt moet je geloof ik aan een bepaald bedrag komen dat je het gedeeltelijk nog wel krijg of niet. Goed navragen bij de belastingdienst.

groetjes lisette

Hoi Do

zelfs mijn moeder krijgt die heffingskorting. Dat is gewoon voor de thuisblijf
moeders om het zo maar te zeggen.
Je moet gewoon even na vragen bij de belastingdienst, want als het goed is kun je het van vorig jaar ook nog terug vragen met de belasting
aanslag van dit jaar (2008).

succes

groetjes Danielle

Hoi Do,
Je kan de belastingdienst ook bellen, en desnoods zeg je erbij dat je het wat duidelijker uitgelegd wilt hebben dan op de site staat.
Mijn man betaald per maand 1600 euro aan belasting en ik heb ook recht op de heffingskorting, dus heb jij dat zeker, klinkt misschien een beetje opschepperig, maar je moet er echt 'ns achter aan gaan.Misschien kan je vriend je helpen want zo'n bedragje per maand extra is echt fijn!!!
Bel de belasting op als je niet veel wijzer word van hun site en vraag om een duidelijke uitleg.
Succes!
Groetjes Roos.

Hoihoi,

Ik ben zoals jullie wellicht weten fultime thuismoeder voor mijn dochter.. Werk helemaal niet. We hebben net aangifte belasting gedaan en volgens mij hebben jullie over de algemene heffingskorting waar iedereen recht op heeft. Hier de bijbehorende omschrijving van de belastingdienst:

Iedereen heeft recht op de algemene heffingskorting. Uw werkgever of uitkeringsinstantie houdt bij de inhouding van de loonheffing al rekening met de algemene heffingskorting. Partners hebben ieder een eigen recht op deze korting. Als een van de partners geen of weinig inkomsten heeft (lager dan ongeveer €  6.150) en dus zijn eigen heffingskorting niet (helemaal) gebruikt, dan kan die partner onder voorwaarden (een deel van) het bedrag zelf uitbetaald krijgen door de Belastingdienst, bijvoorbeeld in de vorm van een voorlopige teruggaaf.
Bent u jonger dan 65  jaar, dan is de algemene heffingskorting in 2008 €  2.074. Als u 65  jaar of ouder bent, dan is de korting in 2008 €  970.

We zijn fiscale partners en mijn man verdient meer dan 16000 euro  (exact bedrag zie belastingdienstsite) bruto, dan krijg ik de gehele algemene heffingskorting van 2074 euro terug.. dus een meevaller!

Succes

Jess

Terug
Bovenaan