Vraagje over een bevalling met de vacuumpomp???

Hoi allemaal,
Ik hoop dat hier iemand meer van weet. Ik ben zaterdag 27 mei bevallen van mijn dochtertje Jasmijn. Het was geen makkelijke bevalling en uiteindelijk na anderhalf uur thuis persen moest ik naar het ziekenhuis en is Jasmijn met een vacuumpomp gebroen. Dit was voor mij echt geen pretje. Een beetje een trauma wel. Maar nu heeft Jasmijn nog steeds een bult op haar achterhoofdje en gister leek het zelfs erger geworden. Weet iemand of dit kan en hoe lang het duurt voordat het weg is getrokken???
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Misschien ben ik wel een beetje te bezorgd hoor en Jasmijn lijkt er geen last van te hebben maar het ziet er zo raar uit. Gelukkig heeft ze een flinke bos haar zodat het niet heel erg opvalt maar ik hoop gewoon dat het snel goed komt.
Zijn er meer meiden met een vacuum bevallen?? Hoe zijn jullie ervaringen?
Groetjes Mar

Hoi,

Ik ben 11 november bevallen van een dochter Rebecca, ook met de vacuümpomp. Maar bij mij was het maar een klein rukje. Ze was er al bijna uit, maar ze wou net de bocht niet om. Ik was al in het ziekenhuis, dus toen hebben ze even een handje geholpen. (Ik had eigenlijk thuis willen bevallen, maar de ontsluiting schoot thuis niet op, in het ziekenhuis wel )
Maar goed, het antwoord op jouw vraag. Mijn dochter had ook een kleine bult op haar hoofd. Die ging pas na een paar maanden weg. Ik heb me er ook wel een beetje zorgen over gemaakt, maar je ziet er nu niks meer van.

Groetjes,

Linda

PS: Geniet van je kindje, ze worden zo snel groot, hihi.

Hallo,

Mijn zoontje is 2,5 jaar geleden ook geboren met behulp van een vacuumpomp. Hij heeft nog wel zeker drie maanden een kring op z'n koppie gehad, een soort van korstje van de pomp.
Aangezien hij op controle moest komen bij de kinderarts en wij het daar gevraagd hebben, weet ik dat het niet erg is en het dus vanzelf weer wegtrekt. (mijn mannetje had alleen niet zoveel haar....dus konden we elke keer uitleggen wat dat toch voor plek was...).
Zou me er dus geen zorgen om maken!

Succes,

Groetjes Rianne
40w3d

Tijdens de bevalling schuiven de schedelbeenderen van de baby een beetje over elkaar, zodat de omvang van de schedel kleiner wordt. Soms gebeurt dit wat meer, zodat het botvlies van het schedelbeen loslaat en er een bloeduitstorting ontstaat. Dit is een zachte, beetje beweeglijke bult. babies hebben er geen last van. Het heet cephaal haematoom en verdwijnt na 8-10 weken. Soms zie je het trouwens ook bij kinderen die gewoon geboren zijn.    

Terug
Bovenaan