vraagje over een buikdrager.....

Heeft iemand van jullie ervaring met een buikdrager? Zo ja, wat zijn je ervaringen ermee? Kan je zo'n ding ook op de fiets dragen? Welk merk heb je? Is het een echte aanrader?
Ik wil er eigenlijk toch wel eentje aanschaffen. Ik heb zelf geen auto bij de deur. Die heeft mijn man mee naar het werk. Ik woon een eindje van het centrum en consultatiebureau af. Het is best wel een eind om altijd te lopen. Het leek mij ook wel handig voor de vakantie af en toe.
Ik twijfel wel een beetje of het niet gevaarlijk is op de fiets met zo'n buikdrager. Wie heeft er tips voor mij?

Groetjes van Gretl.
 
Hoi

Op de buikdragers staat allemaal dat het niet mag op de fiets.
Lijkt mij ook erg gevaarlijk, als je valt. Brrrr
Misschien kun je de kleine in een soort bolderkar vervoeren achter de fiets???

Groetjes
 
Hoi,
Stan heb ik erg lang in de buikdrager met me meegedragen. Ik had een drager van BabyBjorn mét extra rug-steun. Deze zit erg comfortabel en met mijn gevoelige rug ging dit zelfs prima. Je kind kan op twee manieren gedragen worden; met het gezicht naar je toe (vooral prettig in de eerste maandjes) en met het gezicht naar voren om lekker te kijken. Je kan heel goed (na één keer oefenen) je baby alleen in de drager plaatsen.
Ik heb nooit met Stan in de buikdrager gefietst omdat ik dit niet prettig en veilig vind. Je zit zó met je buik (én dus met je baby) op het stuur als je een noodstop moet maken.
Regelmatig nam ik Stan in de buikdrager mee naar de markt; lekker even snel over de markt boodschapjes doen (wel een rugzak meenemen) zonder dat je klem komt te zitten met je kinderwagen. Bij ons zit het CB ook een eindje weg en dit moet ik met de bus of fiets doen. Omdat Stan nog niet goed kon zitten nam ik hem vaak in de buikdrager mee de bus in.
Op een gegeven moment (ik geloof een maandje of 8) was hij toch te zwaar om nog zo te dragen; hij woog ongeveer een kilo of 8. Maar dit was ook het moment dat hij goed kon zitten en mee op de fiets mocht.

Veel succes met je keuze!
 
Om even te reageren op het slapen:
Stan kon redelijk makkelijk slapen in de buikdrager. Naar mate hij ouder werd, ging dit lastiger maar dat was ook het geval in de wandelwagen.

Groetjes Marieke
 
quote: Marieke76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-11-2005 20:55:33'));

Hoi,
Stan heb ik erg lang in de buikdrager met me meegedragen. Ik had een drager van BabyBjorn mét extra rug-steun. Deze zit erg comfortabel en met mijn gevoelige rug ging dit zelfs prima. Je kind kan op twee manieren gedragen worden; met het gezicht naar je toe (vooral prettig in de eerste maandjes) en met het gezicht naar voren om lekker te kijken. Je kan heel goed (na één keer oefenen) je baby alleen in de drager plaatsen.
Ik heb nooit met Stan in de buikdrager gefietst omdat ik dit niet prettig en veilig vind. Je zit zó met je buik (én dus met je baby) op het stuur als je een noodstop moet maken.
Regelmatig nam ik Stan in de buikdrager mee naar de markt; lekker even snel over de markt boodschapjes doen (wel een rugzak meenemen) zonder dat je klem komt te zitten met je kinderwagen. Bij ons zit het CB ook een eindje weg en dit moet ik met de bus of fiets doen. Omdat Stan nog niet goed kon zitten nam ik hem vaak in de buikdrager mee de bus in.
Op een gegeven moment (ik geloof een maandje of 8) was hij toch te zwaar om nog zo te dragen; hij woog ongeveer een kilo of 8. Maar dit was ook het moment dat hij goed kon zitten en mee op de fiets mocht.

Veel succes met je keuze!




Wij willen ook graag de Babybjorn met extra rugsteun aanschaffen. Dat ziet er inderdaad wel comfortabel uit.
Ik ga de kleine dus ook zeker niet op de fiets in de buikdrager vervoeren, want ik hoorde dat dat ook in de gebruiksaanwijzing wordt afgeraden. Tja, veiligheid gaat boven alles.
Ik wil de buikdrager inderdaad ook gaan gebruiken tot de periode dat de kleine op de fiets kan. Dan heb ik hem niet echt meer nodig.
Voor de vakantie lijkt het me ook wel ideaal. Kortom ik moet er gewoon eentje kopen!
Bedankt voor je duidelijke reactie.

Groetjes van Gretl
 
Hallo Gretl,

Nog een kleine aanvulling;
We hebben de buikdrager bij Prenatal gekocht. Hier konden we hem ook testen met onze zoon erin! Het is zeker de moeite waard om dit even te proberen. Dan krijg je meteen handige instructies van de verkoop(st)er. Dit was tenminste bij ons wél het geval. Volgens mij is dat bijna bij elke winkel wel mogelijk.
Veel plezier van de draagzak!

Groetjes Marieke
 
Ik heb de buikdrager (ook van baby bjorn door de rugsteun voelt het minder zwaar) wel op de fiets geruikt. Tuurlijk, als je valt met de fiets is dat heel vervelend. Maar als je met je kindje in de buikdrager loopt en je struikelt en valt plat op je buik zit je kind er ook tussen.  Ik wil maar zeggen dat vallen met de fiets eigenlijk alleen bij kinderen gebeurt. Misschien als ik in de grote stad zou moeten fietsen dat ik het niet zo gauw zou doen. Uiteraard moet je voorzichtig zijn en alleen doen waar jij je lekker bij voelt, maar de meeste ongelukje gebeuren in huis, val van de trap enzovoorts.

Groetjes, Karin.
 
Terug
Bovenaan