vraagje over een ziekenhuisbevalling

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden.
Omdat ik zwangerschapsuiker heb moet ik in het ziekenhuis bevallen.
Morgen moet ik voor de laatste keer naar de verloskundige en daarna naar de gyn.
Ik vroeg me af of je in het ziekenhuis ook de mogelijkheid hebt om in de douche/bad te gaan,mits je natuurlijk aan de ctg gekoppeld ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Mikkie.

Hoi!

Wij zijn een poosje geleden naar een info avond geweest van het ziekenhuis, en hebben daar ook de gynaecologische verloskamers gezien (die zijn in een ander deel van het ziekenhuis als de verloskamers voor de poliklinische bevallingen). Die hadden allemaal een eigen douche (geen bad). Maar ik weet niet of dit in elk ziekenhuis hetzelfde is...
(dit was in Enschede). Maar volgens mij kun je ook bellen om een afspraak te maken om de verloskamers een keer te bekijken, zodat je weet wat je kunt verwachten. Dat kan hier in ieder geval wel.

Succes!

Groetjes Lilian

Hier in het ziekenhuis (Zeeland) is er een mogelijkheid om onder de douche of in bad te gaan als je weeën hebt. Ik geloof dat het alleen niet meer mogelijk is om in bad te gaan als je vliezen zijn, i.v.m. infectiegevaar.

Hoi,

Gewoon even bellen met het ziekenhuis waar je gaat bevallen. Ieder ziekenhuis heeft de mogelijkheid tot rondleiding. Vaak hebben ze daar een info-avond/middag voor. Dan krijg je uitleg over hoe bevallen in dat ziekenhuis gaat, en krijg je een rondleiding over de verlosafdeling.
De gyn (of  assistenten)  kan je er ook meer over vertellen.
Gewoon vragen dus!

Groetjes, Cathy

Volgens mij is het zo: eenmaal aan de ctg kun je niet meer douchen of badderen. Misschien verschilt het per zkh hoor, maar het lijkt mij ook gewoon praktisch niet mogelijk. De ctg is weer gekoppeld aan een apparaat, dus waarschijnlijk kan het niet....

Het verschilt per ziekenhuis of er een bad is. Moet je aan het CTG, helaas dan kan je niet in bad. Heeft je kind in het vruchtwater gepoept dan moet je dus aan de CTG.

Ook met gebroken vliezen mag je in bad. Met mijn jongste dochter ook heerlijk in bad gelegen (ja ookmet gebroken vliezen). Geweldig gewoon. Wilde dat met mijn jongste kind ook. Helaas meneer had in het vruchtwater gepoept en dus moest ik aan het CTG. Wat een tegenvaller, en dan ook nog rugweeën.

Nu bij nummer 4 hoop ik toch echt weer op dat bad.

Miep

Als je aan het CTG gekoppeld bent kan je niet in bad of onder de douche. Mijn dochter had in het vruchtwater gepoept en ik lag dus ook aan het CTG. Als alles gewoon ok gaat met je kindje wordt je af en toe losgekoppeld en mag je gewoon douchen of in bad (half uur/uurtje). Sterker nog ik werd gestuurd, maar wilde eigenlijk helemaal niet. Zitten en staan vond ik vreselijk tijdens de ontsluitingsfase en ik had het zo koud onder de douche! Twee mensen (man en VK in opleiding) gingen zowat onderuit in de badkamer van alle hete dampen en ik zat maar te rillen. En dat terwijl ik vooraf had gedacht dat water erg lekker zou zijn. Voor mij niet dus, hoop dat het voor jou wel helpt!

Succes met de bevalling, het is een prachtige ervaring,
Ingeborg

Terug
Bovenaan