vraagje over eisprong en innesteling?

Hallo
Ik zit met een vraag
Dit is mijn eerste maand dat ik clomid gebruik.
Maar nou vraag ik mij af of je je eisprong ook kunt voelen
Ik ben bezig met een temperatuur kaart en mijn temperatuur ging gisterochend omlaag en vanochtend was hij nog lager.
Maar moet je ochtend temperatuur wel omlaag gaan wanneer je een eisprong hebt?
En houd dat dan ook in dat mijn temperatuur morgen of overmorgen omhoog moet gaan?
En hoe lang duurt het eigenlijk voordat een bevrucht eitje  zich een weg gebaand heeft naar je baarmoeder en zich innesteld?
En kun je dat ook voelen?
Ja ik weet het het zijn veel vragen, maar als iemand een antwoord heeft op een of meer van deze vragen zou ik daar heel blij mee zijn.
Ik ben wat dat betreft erg onzeker geworden na mijn schijnzwangerschap.
(zie evt mijn verhaal op het zwanger worden forum ik zat namelijk op het verkeerde forum)

Ik hoop wat te horen
groetjes onzekere ikke (jolandaatje)

Hoi,

Ik vroeg me af of jij geen inwendige echo's krijgt om te zien hoeveel eitjes er groeien van de clomid? En wanneer ze springen kun je dan dus ook meteen zien. Het kan zijn dat je je eisprong voelt maar dat is bij iedereen anders.
De weg die een bevruchte eicel af moet leggen voordat het innestelt duurt ongeveer 5 tot 6 dagen. Er zijn op internet veel sites te vinden over de zwangerschap en het zwanger worden. Zo kun je zelf al een heleboel opzoeken.

Succes ermee
Groetjes Esther

Ok komt ie...alles wat ik weet van mijn gyn. over de afgelopen 2 jaar.
De eisprong zelf kan je niet voelen. Je kunt echter door de hormonen wel rond je eisprong een zeurderig gevoel hebben in je buik.
Het is per vrouw verschillend over hoe lang het eitje erover doet. De een is binnen 10 uur bevrucht en ingenesteld en de ander is bevrucht maar komt het eitje pas een paar dagen later aan in de baarmoeder. (die mensen testen ook laat positief want je gaat het hormoon pas aanmaken als het is ingennesteld)
De temperatuur gaat vlak voor je eisprong omlaag en als je eisprong is geweest weer omhoog. Je temperatuur is echter alleen een echt goed middel om achteraf een beetje inzicht te krijgen in je cyclus want als je temp.weer omhoog gaat en je dus weet dat je eisprong is geweest ben je vaak al te laat. mijn gyn. zei tevens dat je temperatuur door zoveel andere factoren kan worden beïnvloed dat je nooit zekerheid hebt.
Als je je eisprong echt op wil sporen kun je eens ovulatietesten gebruiken. Die kun je kopen bij bv het kruidvat maar ook bestellen op babybrabbel.nl

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoorden.

gr.Inge

Terug
Bovenaan