vraagje over eten

A

Anoniem

Guest
Marissa is morgen 11 maanden en ik heb een paar vraagjes. Marissa drinkt 's ochtends en 's avonds pap, dit krijgt ze voorlopig nog gewoon. Maar het is kant en klare pap dus heb ik hiervoor geen opvolgmelk nodig. Tussen de middag krijgt ze nog wel een fles opvolgmelk met haar brood. Nu heb ik nog 2 pakken staan en ik vraag me af of ik nog bij moet kopen. Het is meer dan genoeg tot haar 1e verjaardag, maar gaan ze daarna gewone melk drinken of toch nog even opvolgmelk?
Verder zit ik een beetje met haar eten. Als we aardappels met groente en vlees of vis eten dan eet ze al gewoon met de pot mee. Uiteraard zonder zout. Maar tot nu toe had ze ook alleen maar 2 ondertanden dus leek kauwen me ook erg moeilijk. Maar zou ik nu echt moeten wachten tot ze 1 jaar is met meer mee eten of kan ik haar al wel spannendere dingen gaan geven zoals macaroni of spaghetti? ik maak dat wel altijd met een pakje kruiden. Of is dit echt nog te gekruid en mag het dus echt pas als ze 1 is?
Kunnen jullie me verder helpen?

groetjes Linda

Hoi Linda,

Sinds mijn zoontje 1 jaar is geweest, eet hij gewoon met de pot mee...mits er ergens sambal in zit, dan krijgt hij een potje....en hij eet ook gewoon zout! Anders moest hij het echt niet.

Ik ben begonnen met lasagnette....eerste even fijn gesneden, maar dat ging erin als zoete koek! Zo lekker vond hij het, inmiddels eet hij prei, andijvie, lasagne, macaroni, spaghetti, witlof, peentjes, boontjes en ga maar door. Gewoon lekker gaan varieren nu....als ze 1 jaar zijn geweest, hoef je in principe nergens meer op te letten....nou ja niet teveel zou natuurlijk!

Ik geef mijn zoontje nog wel opvolgmelk tot hij 18 maanden is....dan gaan we over op gewone melk, dat is stukken goedkoper dan....en daarmee maak ik dan z'n pap klaar. Hij krijgt alleen nu 's ochtends nog een papfles!

Groetjes
Angel

hoi linda,

roan krijgt ook al wat eerder als een jaar dingen als
macaroni
en spaghetti en dat ging ook prima, ik had zoiets van het komt vast niet op een paar weken aan...
opvolgmelk krijgt hij ook niet meer ik had toen hij bijna een jaar
was niet meer staan en ben toen gewone melk gaan geven in zijn pap
s`morgens en s`avonds krijgt hij ook gewone melk met een klein beetje rijstbloem erin voor de smaak want kale melk vind hij niet zo lekker en zo wel...

groetjes mascha

Hoi Linda,

ook Sarah kreeg al voor haar 1ste verjaardag meer gewoon eten. Ik had echt zoiets van dat komt niet op die paar weken. Het is toch vreemd dat als ze 11 maanden en 2 weken zijn ze bijvoorbeeld geen macaroni zouden mogen en 2 weken later wel...Natuurlijk let ik wel op dat het niet te gekruid is.
Verder krijgt Sarah gewone melk, yoghurt en soms wat vla. Ook dit dus al iets voordat ze 1 was.

's Ochtends krijgt ze nog borstvoeding, maar als ze weinig bij me drinkt krijgt ze een kant en klaar papje op basis van opvolgmelk. Ik heb eigenlijk nooit losse opvolgmelk gegeven maar dat komt door de BV dus daar kan ik je geen advies in geven. Bij de boterham tussen de middag drinkt ze een beker gewone melk. Die drinkt ze probleemloos.
Maar je moet natuurlijk ook afwachten wat ze lekker gaan vinden...

Hoi Linda,

ook ik ben van mening dat die paar weken echt niet uitmaken. Volgens mij heb je al spaghetti (in potje uiteraard) vanaf 8mnd ofzo.
Ik zal het zeker gaan proberen. Dylano eet ook al wat eerder dan zn jaar met de pot mee hoor.
Als wij heel erg gekruid eten, krijgt Dylano een potje, of een bakje wat ik nog in de vriezer heb liggen.
Hij krijgt ook weleens vla, en ijs.

Liefs Debby.

Hoi Linda,

Sven eet al langer met de pot mee hoor. Altijd als wij koken en we hebben over, dan gaat het hup in de mixer en dat eet Sven dan de volgende dag.
Hij eet al lang pasta, rijst en dat soort dingen. Nu eten wij sowieso niet zo gekruid dus daarom kan het ook.
Als wij friet eten of zo, dan ligt er meestal nog wel wat in de vriezer voor Sven of hij krijgt een potje.
Voor wat betreft de opvolgmelk. Bij mij zeiden ze op het CB dat het niet zo heel nauw komt wanneer je overgaat op gewone melk. Als je kindje wat klein is of niet op gewicht, is het verstandig om nog even door te gaan met opvolgmelk maar als dat niet het geval is, kun je gewoon overstappen als je pakken op zijn. Wel moet je haar dan vitamine D gaan geven als je gewone melk gaat geven.

Sven heeft ook nog maar 4 tandjes dus ik doe het eten nog wel in de mixer anders krijgt hij het niet weg. En dat gaat nu toe prima.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Onze dochter eet sinds ze 9 mnd is met de pot mee, daarvoor maakte ik apart eten voor haar. Als we pittige dingen eten, dan bewaar ik wat van de dag daarvoor.
Ik geef haar nog s óchtends en s' avonds groeimelk die van 1 tot 3 jr, vind ze nog heerlijk

Hoi!

Tara (06-05-2007) at na haar eerste verjaardag met de pot mee. Grotendeels ook omdat ze de potjes ineens niet meer lekker vindt. En ze krijgt nu met 15 maanden nog steeds opvolgmelk (Friso 3), ik ga daarmee door tot ze 18 maanden is.

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan