vraagje over eten.

hoi allemaal,

mijn tweeling meiden zijn bijna 13 maanden.
ze krijgen sochtends en savonds nog een papfles (van gewone melk met vitamine d.)
verder eten ze heel goed brood en lekker met de pot mee,gaat allemaal super!

nu mijn vraag is een papfles van 230 ml genoeg sochtends? ze vragen niet om meer eten maar was benieuwd naar jullie ervaringen.en wat geven jullie je kleintjes allemaal savonds te eten? ook gewoon alles wat jullie eten? hier krijgen ze nog geen ui en te pittige dingen,en ook niet elke dag vlees,vis vinden ze ook lekker.

groetjes

Hoi
Mijn meid eet eigenlijk alles. Ook pittig Indisch eten wat wij juist veel eten en dit vind ze juist erg lekker!
Ze heeft daar ook geen last van ofzo.
Verder krijgt ze in de ochtend 200 ml melk met pap aangemaakt. En voor het slapen meestal 160 ml pyama papje.
Overdag melk drinken lust ze niet dus zo krijgt ze toch de 300 ml per dag binnen.
Ik vergeet alleen zo vaak die vitamine d. Ik probeerde het steeds op een lepeltje maar das geen doen.
Ik moet t ook maar door haar avondpapje doen.
Doei.

Wij geven 's morgens pap met gewone melk (brinta) en 's middags probeer ik nog een flesje van 120 ml opvolgmelk erin te krijgen, maar dat wil niet zo. Gewone melk lust hij gek genoeg alleen met de brinta samen, dus dat hoef ik 's middags al helemaal niet te proberen, daar drinkt hij niets van.
Eigenlijk krijgt hij dus te weinig melkproducten binnen, hoop het een beetje op te lossen met een flink schaaltje yoghurt/vla na het eten. We moeten binnenkort weer naar het cb dus ik vraag het daar wel even na hoe het zit met melkproducten e.d..

Vitamine D gaf ik tot nu toe niet, het was toch prachtig weer en door de zon maken ze zelf genoeg aan. Nu twijfel ik even met dit weer, maar kijk het nog even aan.

Hij eet bijna alles met ons mee (ik kook zonder extra zout), behalve kant en klaargerechten waar veel zout in zit. Dan krijgt hij een potje. Kruiden eet hij ook gewoon, ook ui e.d. Nergens last van. Ik zorg wel dat ik altijd een potje fruit met pruimen in huis heb voor als hij verstopt zit, dat werkt echt super!

's avonds krijgt hij niks meer na het avondeten met toetje. Hij gaat ook vrij vroeg naar bed. Soms wordt hij 's nachts wel wakker, maar dan is er wat anders en krijgt hij geen eten. We willen vooral geen gewoonte maken van 's avonds/'s nachts eten, zijn veel te blij dat we van die late voedingen af zijn ;-)

Nou, ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik zou van eten niet een te groot punt maken als ze er gezond uitzien.
Groetjes, mamma.

onze dochter krijgt als ontbijt een boterham en thee. tussen de middag ook een boterham en een fles met 100cc gewone melk. Tussendoor eet ze goed fruit (alleen kiwi lust ze niet..), drinkt ze water of diksap en 1keer een koekje of rozijntjes. Ik heb wel bewust 2 vaste momenten op de dag voor tussendoortjes en drinken. Rond 10 uur en als ze 's middags uit bed komt. We zitten dan samen aan tafel, gezellig :D
's avonds eet ze steeds meer met ons mee, ik probeer steeds meer en tot nu toe gaat alles nog goed. Ik ben nog wel voorzichtig met kruiden en zout, en ze krijgt ook niet elke dag vlees of vis. Maar dat doe ik niet omdat ze er niet tegen kan maar omdat dat volgens mij gezonder is.
Als ze niet met ons mee eet kook ik wel altijd voor haar, of ik haal het uit de vriezer. Ze heeft nog nooit een potje gehad. Als toetje krijgt ze volle yoghurt.
Voor het slapen krijgt ze nog een papfles van 200cc, die gaat met gemak leeg!

ik was gewoon benieuwd naar jullie kindjes,een beetje hetzelfde dus!
hier gaan ze rond 7 uur half 8 naar bed,die papfles voor het slapen gaan vinden ze hier ook heerlijk!
hier ook bewust 2 vaste momenten voor tussendoortjes.gaat prima zo!

Roosmarijn krijgt 's ochtends een papfles van 200 ml, 's middags een boterham met diksap en bij het avondeten bieden we haar aan wat we zelf ook eten. Soms eet ze heel veel mee en soms eet ze wat minder. Dan krijgt ze voordat ze naar bed gaat nog een flesje van 200 ml. Ze heeft koemelkallergie en krijgt dus geen toetje of iets dergelijks. Wel krijgt ze inderdaad op 2 vaste momenten een tussendoortje. Als ze tenminste niet bij de oppas is. Daar slaapt ze zoveel dat er geen tijd is voor tussendoortjes.

Liefs,

Tim krijgt 's ochtends 200cc peutermelk met brinta, rond 10 uur een koekje of fruit, als lunch (helaas) nog melkpap (hij weigert meestal nog brood, probeer het zo nu en dan wel), 's avonds eet hij zo mogelijk met ons mee (gepureerd nog en meestal alles op basis van bouillon, andere dingen vind hij niet lekker). Rond 19.00 krijgt hij nog een toetje en daarna naar bed. Sinds 3 weken zijn we van de 22uur voeding af, dat is vanzelf gegaan sinds Tim overdag veel meer is gaan drinken.

Joost krijgt nog ongeveer 6 maal per dag bv. Hij drinkt heel af en toe diksap, maar het liefste heeft hij gewoon de borst. Daarnaast eet hij 's ochtends een boterham en 's middags een boterham. Tussendoor fruit. En 's avonds een flink bord warm eten met een danoontje als toetje. Hij eet ook graag cherrytomaatjes, die krijgt hij ook vaak als tussendoortje. Of heel af en toe een koekje. Ik houd wel rekening mee hoe ik kook. We eten niks uit pakjes, gewoon alles zelfgemaakt. Zout voeg ik pas aan tafel toe, als Joost zijn prakkie al heeft.

Terug
Bovenaan