vraagje over flessen!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik weet het even niet meer. Hoe moet het mondje om de (drink) speen zitten???
De een zegt helemaal er om heen en de lippen naar buiten gekruld, de ander lippen er tegen aan. Ik ben begonnen met de avent fles (blijft mijn favoriet) en dat was niks de melk liep aan bijde kanten eruit (0 speen) boven lip zat er tegen aan. Over gestapt op de opti fles van difrax, lippen er om heen   (klein smal kers modelletje) gekruld naar buiten. Dat ging al beter maar dan nog liep af en toe de melk er een beetje uit. Nu is mijn dochter 5,5 week en heb ik nood gedwongen (zaterdag avond optifles kapot) de avent fles moeten pakken. Nu doet ze het dus ineens heel goed met de avent fles, heel af en toe komt er een heel klein beetje uit. Maar ja wat is nu de beste stand voor de mond/lippen. Als ze drinkt zit de onder lip naar buiten en de bovenlip tegen de speen met als gevolg dat het boven haar boven lip na het drinken rood is. En ze doet af en toe ook happen in plaat van zuigen, met als gevolg valse lucht en kramp.
Hebben jullie tips en ideeen, ben benieuwd hoe het bij jullie is.
Gr Naatje 74

hoi!

Ik heb een fles van tommie tippee, deze lijken heel erg op de moederborst en mijn meisje heeft haar lippen naar buiten gekruld, eigenlijk net als bij borstvoeding.
Dit gaat heel goed en er loopt alleen wat uit haar mondje als ze vergeet te slikken.
Verder weet ik niet of dit bij alle flessen moet, maar ik denk eigenlijk van wel.

Groetjes

Ik heb nu ook de avent in gebruik omdat ik een grotere speen moest gebruiken en de nr   2 van avent werkt wel voor ons maar de nummer  2 van difrax weer niet want die is schijnbaar toch groter.

Hoe dan ook, Vienna's onderlip is gekruld, haar bovenlip niet. Zo drinkt ze eigenlijk altijd, voor ons is dat geen probleem.

Hoi,

Remco drinkt slecht heeft daarvoor ook lang in het ziekenhuis gelegen.
In het ziekenhuis zeiden ze dat ze hun lippen moeten tuiten/zoen mondje moeten hebben met drinken. Remco zuigt zowel zijn boven lip als onderlip naar binnen.
Ook legt hij vaak zijn tong tegen zijn gehemelte. Ik had zelf drifrax fles en dan met de kersen vorm speen maar die as te kort zei het ziekenhuis. Van hun moesten we dodi fles aan schaffen. Die werkte wel beter maar vanmorgen heb ik de difrax fles gepakt maar de dental speen erop en wat blijkt hij drinkt dan wel beter. De kraam hulp die vandaag voor het laatst was zei het zelfs nu drinkt hij echt veel beter. ik zou het bij deze fles houden. Hij heeft nog wel een sonde. Maar het is afwachten hoe lang nog.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Angela

Over die tong tegen het gehemelte, in het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat als de baby de tong tegen het gehemelte heeft hij niet kan of wil drinken en dat je dan ook niet moet doorgaan. Vienna heeft dat ook wel eens, op het eind van de fles als ze vol zit, maar ook tussendoor  als ze moet boeren.

Hoi Mommy en de rest,

Misschien is dat bij Vienna zo. Maar bij Remco is het een gewoonte en niet dat ie niet wil drinken. Want hij probeert wel te zuigen als hij zijn tong tegen zijn gehemelte heeft.
Maar met de speen die ik nu op de difrax heb drinkt hij wel goed is zijn tong elke keer naar beneden. In het ziekenhuis zeiden ze ook dat Remco zijn tong naar achter en tegen de gehemelte ging en dat het komt door dat zijn onder kin/kaak wat naar achter ligt.

Maar hij heeft nu sinds gisteren dat hij deze speen heeft 2x 80 cc op en 4x 70/75 cc op
en hij moet 80 cc 7x  dus dat is harstikke goed. Maar straks krijgt hij flesje nummer 7 met die speen. als die ook zo drinkt is het de 1e keer dat hij geen sonde krijgt van 7 flesjes. Want hij mag maximaal 10 cc per fles laten staan.
Ik ben zo trots op onze kleine vent!

Liefs Angela

Hallo Angela

Super joh dat remco nu goed drinkt, dat is ook een stuk rustiger voor jullie. Het was dan ook even zoeken. Inmiddels gaat het hier een stuk beter Esmee krijgt de avent fles met brede speen en nu gaat het al een stuk beter maar ja wat wil je ze worden groter he.
Succes met de kleine vent.
Gr Naatje74

Terug
Bovenaan