Vraagje over flesvoeding!

Hoi allemaal
Mijn dochtertje is nu bijna 4 weken oud,
daarover ff een vraagje:
Zag in een ander topic dat iemand een schepje
nutrix bij de laatste fles deed,kindje was 5.5 week,
kan dit?

ik persoonlijk vind dit al wel erg vroeg, advies is vanaf 4 maand,
dit heeft met de darmpjes te maken, mijn zoon gaf ik het toen hij 3.5 maand was, en dan een schepje door de late fles.

Ik geef het nog niet (hij is nu 8 weken). Volgens mij zijn die darmpjes pas goed vanaf 3 maanden en kunnen ze het dan pas aan. Maarja ben geen expert daarin het is m'n eerste kind. Misschien kan het cb je daar beter advies in geven?

Ik zou het ook inderdaad nog niet doen. De darmpjes zijn nog zo onrijp. Je komt nu pas in een fase waarin de darmpjes echt gaan werken en dus de 'krampjes' periode. Ze adviseren om dit met 4 tot 6 maanden te gaan doen.
Maar iets anders waarom zou je er nutrix doorheen willen doen?

Ja dat is idd een goede vraag,ik weet eigenlijk niet
waarom!!!
Dom he?
Maar ik zat het te lezen en dacht,mag dit?
Misschien dat ze dan iets meer verzadigd zijn,omdat
mijn dochtertje na een uur weer gaat 'happen'
En dat is geen ''zuigbehoeften' want als ik ze meer
melk aanbiedt drinkt ze het zo op! Maar daar kijk ik ook weer
voor uit i.v.m krampen/spugen!
Maar ik ga het niet geven had zelf ook al zoiets bedacht,dank jullie wel!
Grtz An

Hoi hoi

Mijn zoon is 4 maanden en krijgt al een tijde Nutrix door zijn fles.
Hij zou beter doorslapen, nou om 3 snachts komt hij weer voor de fles!

Je moet doen wat jij wil, persoonlijk vind ik het ook nog een beetje te vroeg, maar jij bent de ouder!

Succes

Het lijkt erop dat heel veel mensen denken dat babies gaan doorslapen van Nutrix. Nutrix (rijstebloempap) is heel lichtverteerbaar en bedoeld om de darmpjes een beetje te laten wennen aan vast voedsel. Verder heeft het weinig toegevoegde waarde en ze gaan er zeker niet langer van slapen! En het is ook echt niet  goed voor kindjes jonger dan 3,5-4 mnd! De darmpjes van heel jonge kindjes zijn er nog lang niet rijp voor en waarom zou je het dan geven?

Groetjes, Mariska

Terug
Bovenaan