Vraagje over foliumzuur

Hallo Dames,

Ik heb vandaag mijn laatste pilletje foliumzuur opgemaakt, ik vraag me nu het volgende af:

Zal ik nu de hele zwangerschap door blijven slikken of kan ik ook stoppen hiermee?

Kan het kwaad als ik ermee stop of  als ik  het zuur blijf  slikken?
 
Ik ben begonnen met het slikken van het zuur toen ik was gestopt met de pil en ben vandaag 18 weken zwanger!

Bedankt alvast

Belle

18 weken zwanger
 
Hoi hoi

Ik ben helaas geen ervaringsdeskundige wat het zwanger zijn betreft, maar ik meen te weten dat je foliumzuur niet de hele zwangerschap moet slikken.

Er zijn vast meiden hier die weten tot wanneer je het wel moet gebruiken.

Doei
 
hallo Belle,
ze raden aan om foliumzuur de eerste 12 weken ongeveer te slikken. Als je nu 18 weken zwanger bent kun je gerust stoppen. Vaak begin je nu aan speciale vitaminepillen voor zwangeren en daar zit het ook meestal in.
Dit is met name handig om te slikken omdat je weerstand wat lager wordt, ondanks dat we meestal erg gezond eten.
veel plezier met je zwangerschap.
groetjes, pietje
 
hoi,
Ik ben maandag bij verl geweest, 8,5 week zwanger, en heb de vraag van folium aan haar gesteld. Ik gebruik Gravitamon en die mag je de gehele zwangerschap blijven slikken. Hoe het zit met alleen folium kan ik je niet vertellen.
Groetjes rebecca, 9wkn
 
Hoi,
Toevallig weet ik dit. Tijdens de zwangerschap van mijn tweede kind heb ik het mijn gyn. gevraagd. Het is zelfs goed het door te slikken. Zeker is het niet, maar er wordt gedacht dat het herstel na bevalling, het weer op krachten komen sneller gaat als men foliumzuur doorslikt. Bij de totaal-zwangerschapspreparaten zit het er zo en zo in (200% van de dagelijks nodige dosis) en die zijn bedoeld om je hele zwangerschap te gebruiken. Ik slik het tot na de bevalling, vorige keer goed bevallen (letterlijk).
Ivy 13wk
 
hoi                
ik heb bij mijn vorige zw de hele zw geslikt en bij deze tot nu ook nog.
ik slik vitamine pillen voor zwangeren en daar zit het zoiezo in.

mijn gyn zei mij dat ik daarbij beter nog extra kan innemen want het zorgt ervoor dat het ijzer wat in de voeding zit en ik slik ook nog eens ijzer tabletten, beter wordt opgenomen door het zuur.
dus ik slik de dubble dosering.
schijnbaar kan het dus geen kwaad

groetjes manuela 31,2 weken
 
Hoi,

Het kan geen kwaad om foliumzuur te blijven slikken tijdens de zwangerschap, maar het heeft ook geen toegevoegde waarde meer, althans zo zei mijn verloskundige.
Omdat ik niet zo'n groente eter ben slik ik wel de hele zwangerschap gravitamon, daar zitten alle vitaminen/mineralen en ook foliumzuur in afgestemd op de zwangere vrouw, maar ook voor de borstvoedingsperiode!
Dus ik slik inprincipe de hele zwangerschap, foliumzuur!

Groetjes  Kirsten
35w1d
 
Hallo Belle,

Ik ben afgelopen maandag naar de verloskundige geweest. Heb haar gevraagd of ik kon stoppen. De strippen zijn nog niet op en zeker wist ik het ook niet. De verloskundige zij dat het kon. Ben dus nu wel gestopt. Doorslikken kan echter geen kwaad.

Groetjes Ginny
(17 weken)                
 
Terug
Bovenaan