vraagje over gemeenten/trouwen

hoi dames!

wou jullie vragen of jullie misschien weten of je perse aan het gemeentehuis in je eigen gemeente moet trouwen, of mag dit ook in een andere plaats.. hopelijk weet iemand van jullie dit..

in iedergeval alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!

liefs essiej
 
Mag ook in andere plaats.Ik ben namelijk vorig jaar ook in een andere gemeente getrouwy.Je mag trouwen waar je wilt.Alleen uitreksel geboorteregister moet je ophalen in je eigen gemeente.
 
mag zeker in een andere plaats. Volgens mij moet je je uittreksel uit het geboorteregister zelfs in je geboorteplaats halen. (was toen wij gingen trouwen in ieder geval zo!)
 
nee hoor, je mag trouwen waar je wilt, ook in het buitenland kan, al moet je het dan in nederland laten registreren, dat hoeft niet als je in nl trouwt,, je moet idd wel even navragen welke papieren je moet halen, maar dat moet je zowiezo navragen!!
Succes
 
Ondertrouw inderdaad in eigen gemeente. Daarnaast mag je overal trouwen waar je wilt. Bij wijze van in je eigen achtertuin. Je moet alleen een ambtenaar zover vinden dit te doen...
 
Ik zou gewoon even informeren bij je eigen gemeente wat de "eisen" zijn. Wij trouwen binnenkort in Breda. Mijn vriend woont daar, ik niet.
Voor de ondertrouw is mijn vriend alleen naar de gemeente gegaan. Ik heb later natuurlijk wel het een en ander moeten opsturen. Maar er hoefde bijvoorbeeld geen uittreksel van geboorte bij.
 
Terug
Bovenaan