vraagje over gewicht van baby

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,,

heb al een tijdje niet meer gereageerd maar lees nog wel hier op het forum.

nu heb ik even een vraagje,
ben donderdag bij de gyn geweest voor een echo, de vorige keer lag de klein heel eigenwijs en konden ze het hartje niet goed zien,,, donderdag gelukkig wel en alles is goed!! gelukkig maar en de kleine doet het ook verder goed,

aan de hand van de berekeningen kwam ze uit op een gewicht van bijna 900 gram, ik ben nu 26 weken zwanger, ik vroeg of dat zwaar was, maar de gyn zei nee hoor dat is een mooi gewicht, nu ben ik toch even op internet wezen kijken en daar kwam een veel lager gemiddeld gewicht zo iets rond de 700 gram..

wat weten jullie hier verder van en hoeveel weegt jullie kleine??
ben blij hoor dat alles verder goed is, maar vraag me toch af of die kleine niet een beetje zwaar is.... straks krijg ik nog een 10 ponder hahah...

groetjes
pit

Hoi Pit,

Het lijkt mij idd ook een fors gewicht althans hoger dan het gemiddelde,ikzelf ben bijna 29 weken zwanger en volgens de berekening zou de baby over de kilo moeten wegen en aangezien jij nog niet zo ver bent denk ik dat jij een flinke baby in je buik hebt zitten
Wees er maar trots op want dat betekend alleen maar dat het heel goed gaat toch?

lfs nice (bijna 29 weken zwanger)

Hoi,

Ik zou me er nog niet al te druk over maken. De gyn/VK maakt zich kennelijk ook geen zorgen. En je kunt er nu ook nog weinig over zeggen.

Onze zoon zou flink worden. 8 pond. (vlgs de gyn, na een echo met 35 weken) Bij geboorte woog hij nog geen 6 pond. Onze dochter zou een kleintje worden. 6 pond maximaal bij een voldragen zwangerschap. Ik ben 4 weken te vroeg bevallen, en toen woog ze al ruim 6 pond! Volgens de VK en de kinderarts was ze 8 pond geweest als ik de zwangerschap voldragen had. Ze kunnen het dus ook verkeerd hebben met schatten EN zelfs met een echo.

Maak je dus nog geen zorgen.
Groetjes, Cathy

Hoi. Ik zou me daar idd niet al te druk over maken hoor. Ik heb hier best wel wat zwangerschap boeken liggen en die geven echt allemaal een ander gewicht aan bij dezelfde week, dus het is gewoon een globaal gemidddelde..
Onze VK doen altijd een " gokje' wagen als je rond de 34 weken bent, hoe zwaar ze denken dat de kleine gaat wegen, en toen ik bij mijn vorige 34 weken zwanger was zei ze dat ie wat aan de kleine kant was, en dat ie ongeveer 6 pond zou wegen, en toen ik 3 weken later op controle ging lag ie goed op schema, en gokte ze weer op 7,5 pond! Hij is uiteindelijk geboren (3 dagen na de uitgerekende datum) met een gewicht van 3380 gram, dus precies ertussenin!!
En in principe heb je het niet voor het zeggen, dus als het lot beslist dat jij een 10 pnder krijgt, dan zul je die toch echt krijgen denk ik... Maar gelukkig voor jou, zijn die volgens mij wel zeldzaam, want het lijkt me ook geen lolletje nee haha..
Gr. Anne-Marie

Hoi
OOk ik zou me er niet al e druk over maken, wie weet heeft die kleine nu een flinke groeispurt doorgemaakt en ligt hij strax qua groei even stil... Het blijft altijd een beetje gissen ook voor de gyn of vk. Bij mijn eerste dachten ze echt een flinkerd maar mijn dochter was 3500 gram wat best gemiddeld is...Ik had toen gewoon een enorm grote buik en veel vruchtwater.
Gr sandra

Hoi Pit,

Nou ik zou me er ook niet zo druk over maken hoor ze maken vaak een schatting maar de excacte gewicht weet je pas als de kleine geboren is. Zelf was ik vorige week zaterdag op controle geweest en de Vk vertelde mij dat de kleine ruim een kilo weeg en dat ik ook iets voor liep in de zwangerschap. En zo was ik dinsdag bij de 4d-echo en daar liep ik 2 dagen achter en was de kleine onder een kilo zei zij. Nou we wachten het allemaal maar af. Het allerbelangrijkste is dat je kindje het goed doet. Mijn vriend was 53 cm en 8 pond en ik was 53 cm en 7 pond dus als het echt zo op zijn vader lijkt dan wordt het wel een 8 ponder haha.

Nog een fijne zwangerschap.

Liefs Fruit Girl

Hallo,

Ik hoor hier eigelijk niet thuis maar ik wilde toch even
reageren.Ik ben vorige jaar bevallen van een dochter.
En een week voor de bevalling kreeg ik een echo
en de echo apartuur gaf aan dat ze wel 10 pond zal
zijn ik dacht mij god hoe krijg ik dat er uit.Toen heeft
de gyn gevoeld en ze zei nou het is wel een grote
baby maar de 10 pond haald ze niet.En dat ik alleen
maar grote baby zal kunen krijgen.Ik dacht fijn om te weten.
Maar uit eindelijk is me dochter met een snelle bevalling
ter wereld gekomen en ze was uit eindelijk ruim 8 pond dus
viel best mee.Dus de echo aparatuur is niet altijd te vertrouwen!!

Heel veel suc6 met je zwangerschap..

Groetjes Belinda

Hoi,

ik zou me er niet druk om maken. Mijn gynaecoloog vertelde me dat echo-apparatuur en gynaecologen in 80% van de gevallen minder dan een pond naast het berekende gewicht zitten en in 20% van de gevallen meer dan een pond. Ze kunnen waarschijnlijk beter geen schattingen doen.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan