Vraagje over het remsysteem van de Mutsy Urbanrider

Hallo,

Ik heb een Mutsy Urbanrider (4 wielen, waarvan de achterwielen zwenkbaar zijn).
Deze bevalt me prima. maar nu weigerd het remsysteem. Ik krijg het pedaal niet meer geheel ingetrapt waardoor de kinderwagen nu niet meer op de rem te zetten is.
Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en misschien een oplossing weet?
Ik wil niet metteen terug naar de winkel, omdat die een heel eind uit de buurt is.
Alvast bedankt!

Groetjes 1976

Hallo,

Wij hebben ook de mutsy kinderwagen. Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad en vrienden van ons ook. Door het rijden komt er vuil bij het remmechanisme daarom moet je hem af en toe insprayen met vaselinespray. Het staat ook in het boekje dat je de bewegende delen af en toe moet insprayen dit is beter voor de levernsduur van de kinderwagen. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Wij hebben hem nu 1 keer ingesprayd en nooit weer en ook geen problemen meer gehad hiermee. We gebruiken de kinderwagen nu al 14 maanden

Groetjes Annerieke
Moeder van Colin 14 maanden

Beste Anne22

Bedankt voor je reactie.
Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd en daarom kan ik niet zo makkelijk bij de gebruiksaanwijzing komen.
Ik wilde je nog wat vragen: als er vuil tussen is gekomen, hoe kan je dat dan het beste verwijderen? Of kan ik gelijk die spray gebruiken en doet de rem het dan weer?
Ik hoop dat je dit nog leest.

Groetjes 1976

Wij hebben die spray er gelijk op gespoten maar je kunt proberen het een beetje schoon te maken met een doek. Maar als je de spray gebruikt en je doet de rem een paar keer op en neer gaat hij gelijk veel soepeler.

Groetjes Anne22

Terug
Bovenaan