Vraagje over het slapen... hoe kan dit?

A

Anoniem

Guest
's Avonds als Jurian (geb 06-07-2007) zijn laatste voeding geef, en ik hem daarna in zijn bedje leg valt hij altijd zonder protest in slaap, s nachts/ s ochtends al ie dan wakker word voor zijn volgende voeding, en hij heeft gegeten en ik leg hem weer in zijn bedje, gaat ie weer zonder protest slapen, dit is altijd al zo geweest.
Als hij dan weer voor de volgende voeding komt (dus na de eerste voeding van de dag) en ik leg hem daarna terug dan zet hij het vaak op het krijsen.. zo ook de rest van de dag. Behalve dus de laatste voeding s avonds, en de eerste voeding s ochtends..   weet iemand hoe dit kan? Heeft dat met een bepaald soort ritme te maken of zo?

Liefs
Janet
mv Jurian 6-7-2007

hoi
luuk (van 14 mei) heeft dat ook. ik denk toch dat het kind al een soort associatie heeft van: goh het is nacht en dan lig ik in mijn bedje.. snap ook niet hoe dat kan, maar ik herken het zeer zeker. mark had dat ook al (van 17/6/04)

Hey wijffie!

Ik heb precies hetzelfde met Rik. En ach ik heb me der bij neer gelegd dat ie niet veel slaapt overdag. Op de een of andere manier wil ie er dan bij zijn???

Hij vraagt altijd veel aandacht overdag van me. Tis dat ik vandaag met de auto ben weggeweest en da ie daardoor nu slaapt, maar anders heb ik ook niet zoveel geluk hahahah

XX Saskia en een knuffel van RIk.

Je kleintje begint nu meer wakker te worden overdag. 's Nachts gaan ze vaak wel gelijk weer slapen, maar overdag willen ze nu meer wakker zijn en dingen ontdekken. Je zult dan zelf moeten inschatten wanneer je baby weer toe is aan een slaapje. En die tijd dat ze wakker zijn zal steeds langer worden.

Lotte is vandaag precies 15 weken en is overdag al gauw 1,5 uur wakker na een voeding. En het breidt zich steeds meer uit. En dat moet ook, tegen de tijd dat ze een jaar zijn doen ze vaak alleen nog een middagslaapje.

Succes! Groetjes, Marisa

@ Saskia ;   Hoe kan het ook anders hè... hahahaha.. we hebben vaak bijna alles hetzelfde! hahah! Knuffel voor Rik! Enne ik mail je snel!

@ Marisa7 :   Idd... daar zit ook wel weer wat in natuurlijk.. Heb je wel gelijk in! Zo had ik er nog niet echt over nagedacht... Het is zo grappig om te zien dat die kleinen als zo gevoel van dag en nacht hebben. Best knap.

Liefs
Janet

Hoi. Ik denk idd ook dat het een soort van " ritme" is of zo.. Dat het er zo ingebakken zit, dat ie dat gewoon blijft doen.
Jesse gaat bv niet slapen als papa hem overdag in bed legt. Als ik het doe slaapt ie lekker in, maar als mijn man het doet lijkt het wel of ie tegen de slaap vecht of zo...
Zal wel weer overgaan denk ik dan maar..
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Hoi hoi,

hier hetzelfde verhaal, alleen wil mijn zoontje gelijk vanaf het wakker worden niet meer z'n bed in! heel misschien 1 uurtje, maar over het algemeen is hij heel veel wakker, 's middags kan hij weleens 3 uurtjes slapen, maarre that's it, de rest zijn hazeslaapjes, en als meneer om half 11 z'n bed ziet, dan slaapt hij al en 's ochtends om half 8 moet ik hem wakker maken. De tijd wordt steeds langer!! En wat hier boven wordt gezegd, met een jaar doen ze alleen nog maar een middagslaapje....ennuh een jaar is voor mij al over 9 maanden!

groetjes
Angel

Ik ben gezegend met een langslaper. Lotte gaat na haar laatste voeding 's avonds slapen. En dat kan dan dus al om 18.30 uur zijn! In principe slaapt ze dan door tot het licht wordt, of tot ze honger heeft. Als ze natuurlijk om 18.30 haar laatste voeding heeft gehad, maak ik haar voor ons slapen gaan nog even wakker voor een voeding, maar vanaf 20.00 uur niet meer. En dan slaapt ze dus door tot half 8 of zo.

Gisterennacht resulteerde dat in een slaap van 12,5 uur! (een nieuw record!) De rest van de dag slaapt ze dan nog af en toe een cyclus (50 minuten dus), maar is  tussendoor al snel 2 uur wakker. En ze drinkt dan ook meestal rond de 2 a 3 uur (tja, je moet na 12,5 uur slapen toch wat inhalen...) Zo zie je, elk kind heeft z'n eigen ritme. Lotte is nu 15 weken by the way.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan