vraagje over het temperaturen?

A

Anoniem

Guest
 Wij zijn al een jaar bezig met een tweede wereldwonder maar het wil niet erg lukken en nou ben ik begonnen met temperaturen.
Ik had er een hard hoofd in de eerste paar dagen maar op de 14de dag had ik een wat hogere temperatuur nou die dag erna ook nog en daarna zakte die weer.
Mijn vriendin temperatuurt ook en haar temperatuur blijft hoog tot aan de mentruatie en daarna zakt ie weer voor de nieuwe ronde zeg maar.
Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen wat normaal is.

Gr:poppie 2

Hoi poppie,

Dit is de tweede ronde dat ik aan het tempen ben, dus ben niet een echte deskundige, maar ik probeer je te helpen. Begin van m'n ronde is m'n temp tussen de 36,6 en 36,8 en na mijn eisprong blijft hij boven de 37, de temperaturen zijn voor iedereen verschilt.

Ik temp iedere ochtend om hetzelfde tijdstip, ook in het weekend. Daarnaast is het belangrijk dat je tempt voor je uit bed stapt en dat je niet teveel beweegt, want dan stijgt je temp.

Oja, mocht je zwanger zijn blijft je temp hoog of wordt hoger. Vandaag is mijn nod en mijn temp was vanmorgen gestegen, spannend!!! Wanneer je ongi wordt zakt je temp, bij mij is dat op de dag zelf.

Veel suc6!

Liefs Lientje

Hoi Poppie,

Allereerst maakt het niet uit op welke manier je je temp opmeet, als je het maar elke dag (dus ook in het weekend)op hetzelfde tijdstip doet. En voordat je uit je bed stapt (als je teveel beweegt stijgt je temp namelijk). 1 a 2 dagen na je ei-sprong stijgt je temperatuur, bij de meeste mensen met minimaal 0,3 graden Celsius. Daarna blijft je temperatuur hoger en  net voordat  je ongesteld wordt daalt de temperatuur weer  (meestal op de dag zelf of een dag ervoor).
Je temperatuur kan ook door andere omstandigheden schommelen waardoor het soms lijkt dat je een stijging of een daling hebt gehad. Denk aan: een keer later naar bed gaan dan normaal, slecht geslapen, alcohol drinken, en zelfs de buitentemperatuur (schommeling van het weer van 20 naar 25 of andersom) kan invloed hebben op je temperatuur.
Daarom moet je een paar maanden achter elkaar temperaturen om te weten hoe je cyclus in elkaar zit. Als het goed is, weet je na ca 3 maanden hoe het zit.

Bij mij kon ik vanaf het begin (nov 2006) precies zien dat mij ei echt op dag 14 of 15 kwam (tempstijging op dag 16) en precies op dag 28 was ik altijd ongi. Ben echter na 2 miskramen blijven temperaturen om te zien of ik alweer een normale cyclus heb.

Veel succes met temperaturen en uiteraard hoop ik dat je snel zwanger bent!
groetjes,
Dion

hee meiden,

Bedankt voor de tips.
Ik temperatuur altijd voordat ik uit bed ga op dezelfde tijd.
Ik heb dus twee dagen een stijging gehad op de 14 en 15 dag van mijn cyclus dus nu maar hopen dat het klopt,na het uitrekenen moet ik op 3 juni ongi worden maar liever niet natuurlijk!

Gr: Karin

Hee Karin,

Succes ermee! We zullen voor je duimen.

groetjes,
Dion

Ik ben ook aan het temperaturen omdat ik een heeeeeele onregelmatige cyclus heb, wil ik weten of ik eigenlijk wel een eisprong heb. Ik temp niet in bed, maar ga elke ochtend meteen naar de badkamer om te tempen, altijd op dezelfde tijd, ook in het weekend. Aan het begin van de cyclus tussen de 36.6 en 36.8 en na de (vermoedelijke) eisprong tussen de 36.8 en 37.2.

Pink

Hoi meiden,
Het tempen had bij ons groot suc6, wij zijn ZWANGER!!!

Hier komen ze

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Liefs Lientje

Hallo dames,

Ik ben nu voor de tweede ronde aan het temperaturen.
In het begin van mijn cyclus schommelde mijn temperatuur tussen de 36,2 en 36,4 graden, na mijn ei steeg mijn temperatuur tot 36,7 graden en liep vervolgens verder op (tot maximaal 37,1 graden).

De laatste 3 dagen is mijn temperatuur iedere dag weer wat gezakt en ik zit nu weer op 36,7 graden. Het is dus nog niet in de lagere regionen, maar ook niet meer zo hoog als het al is geweest.
Ik heb het gevoel dat dit wil zeggen dat ik toch nog ongesteld ga worden (helaas!).

Wat denken jullie?
Ben ik te vroeg negatief of kan ik me idd maar beter gaan voorbereiden op een naderende ongi?

Ik ben trouwens de laatste 5 dagen wel op vakantie geweest (kan dit ook zo'n invloed hebben op je temperatuur?)

Ik hoor graag jullie ervaringen/ mening (positief en/ of negatief).

Liefs,

Twinkel3

Terug
Bovenaan