Vraagje over honden.

Ik lees overal dat dieren het kunnen aanvoelen wanneer een bevalling begint,ikzelf heb een rottweiler van 16 maanden oud,weet iemand of hij het zou kunnen aanvoelen wanneer het bij mij begint,ik bedoel hij is pas 16maanden hoe moet hij weten hoe en wat,of is dat iets wat ze gewoon hebben een eigen gevoel instinct ofzo?
Hij gedraagt zich niet anders bij mij dan normaal.
Weet iemand hier een antwoord op?
groetjes Bianca 37wk5dg

Hoi,

Het schijnt inderdaad zo te zijn..En hoe of waarom ze dat doen geen idee eigenlijk??!
Ach,nog eventjes,en voor je het weet ligt de kleine in je armen.Ik denk dat we met zijn allen erg verlangen naar ons kindje.Je moet maar zo denken,ik heb er al ruim 37 weken opzitten en hoef er nog maar 3!Komt helemaal goed!

Liefs Elma

Hoi bianca,

Ik weet niet of ze kunnen aanvoelen dat de bevalling begint, maar wel dat ze meteen merken dat je zwanger bent. Dat heb ik dus al 2x met onze hond mee gemaakt. Onze hond wist het al eerder dat ik zwanger was, dan ik zelf. Was niet bij me weg te slaan en constant bij me plakken en op schoot willen liggen.
Tijdens de eerste bevalling vertoonde onze hond normaal gedrag. Het enigste wat anders was, was dat hij mij wou troosten tijdens de weeën en dat hij beter luisterde, want als ik hem weg stuurde, bleef hij ook uit mijn buurt. Het is indd een eigen instinct wat ze ervoor hebben.Ze beschouwen jou en je familie als hun roedel. Een zwangere in de roedel is de zwakkere en daarom kunnen ze ook erg beschermend zijn. Tenminste dit zijn mijn ervaringen ermee.

Succes met de laatste weekjes.

Liefs marielle 35 weekjes

Nou ze zeggen niet alleen dat de honden de bevalling voelen aankomen, maar ook gewoon heel anders zijn als je zwanger bent.
Nou die van ons dus niet, die merken er niks van!!

Wij hebben twee honden en de één is duidelijk anders nu ik zwanger ben. De ander is nog steeds precies hetzelfde. (Maar die is sowieso maar op 1 ding uit... eten!)

Mbt het aanvoelen wanneer de bevalling begint; bij mijn vorige zwangerschap merkte ik het aan de kat dat ik ging bevallen. (We hadden toen nog geen honden) En wij hebben echt de meest a-sociale, op zichzelf zijnde kat die er is.

onze hond heeft een hele periode gehad dat ik er werkelijk niks mee kon, terwijl ik in haar ogen de hoogste in de rang ben!! Ik kon er niet eens mee tot op de hoek van de straat! De laatste 2/3 wekenis haar gedrag bijegedraaid tot een erg lieve en goed luisterende hond! Eigenlijk nog beter dan voor ik zwanger was!
Onze hond heeft het dus wel degelijk in de gaten! Ze heeft het ook al een keer verraden bij een vriendin van mij door steeds bij haar te gaan zitten en haar kop op de buik te leggen!!!!
Vanaf wanneer een hond dit instinct ontwikkelt heb ik geen idee van! En inderdaad zal het per hond ook wel verschillend zijn!
Ik heb nog wel een tip voor als de kleinde straks geboren is......niet smakelijk maar wel effectief (een tip van een 'hondenfluisteraar' en bewezen door vrienden waarvan de hond het eerste kindje niet accepteerde en door deze tip de 2e wel!!):
Gooi de 1e poepluier die het kindje maakt als je thuis bent bij de hond! Een hond ruimt de ontlasting van zijn pups ook op en daardoor zal de hond het kind opnemen in zijn roedel en zul je dus geen last krijgen van jaloers gedrag!
Het proberen waard toch???

Liefssss

thanx voor de tips!Het gaat wel om een reutje he,ik weet niet of die ook zo reageren als een teefje.
maar ja ik had er al iets over gehoord over een luier bij hem leggen of even aan ruiken.
groetjes

Terug
Bovenaan