Vraagje over in bad na de bevalling

hallo dames,

ik kan toch niet zonder jullie, ik ben erg moe de laatste tijd en depri aan het worden, en be toe aan in bad gaan om te ontspannen en ik lees overal dat je mag pas als je gestopt bent met vloeien, ik vloei niet meer maar  verlies wel een beetje bruin echt klein beetje dat ik inlegkruisjes gebruik 2 per dag of zo, mag ik dan wel in bad en kan het geen kwaad. help me aub.

alvast bedankt

kus Manal

Hallo Manal!

Ten eerste; bedenk dat alles maar een fase is, je nachten worden uiteindelijk steeds langer!!
De nuchtere kijk op dit tijdelijke vermoeiende bestaan helpt mij altijd; je weet dat het weer overgaat! Gewoon nemen zoals het komt...

En wat betreft je vraag; ik heb ook nog redelijk wat bruin bloed en ik ga gewoon in bad!
Lekker scrubben, maskertje, laat je vent zich maar met de kindjes bezighouden en je voelt je alweer een stuk beter!

Groetjes Rian

Dag 2 poging 200 ....

Ik mag tot aan mijn 6e week niet in bad, dat is mij duidelijk vertelt toen ik onslaan werd uit het ziekenhuis ... Dit ivm bacterien die je dan binnen kunt krijgen.
Het kan zijn dat dit voor mij anders is omdat mijn plasenta operatief verwijdert is omdat die niet los liet...

Ik moet iig wachten tot 6 weken na de bevalling..... boehoehoee

Monique

Hoi Manal,

ik hoor hier niet thuis (ben een september-moeder), maar zag je vraag staan en wilde toch even reageren.
Net als bij Monique is mij ook verteld dat je 6 weken na de bevalling niet in bad mag (en ik mijn placenta is niet operatief verwijderd). Dit omdat  waar de placenta vast heeft gezeten nog een wond is en die heeft de tijd nodig om te helen. Als je eerder in bad gaat, heb je dus de kans op een infectie.
Ik weet niet wanneer je bent bevallen, maar als ik jou was zou ik gewoon geen risico nemen en even een andere manier zoeken om aan je ontspanning te komen.

Groetjes Elise

mm idd mij is ook verteld dat je beter kunt wachten tot 6 weken daarna vanwege bacterien ( in ieder geval tot je niet meer vloeit)

maar nu komt t! ik moet 3 x op een dag 10 minuten weken ( of langer) in een badje mer biotex! aangezien wij geen bad hebben zit ik overdwars met mn billen in ellas badje....

'dus vind het eenbeetje tegenstrijdig net als t gebruik van lactacyd ( 1 vk  raad t aan en een ander absoluut niet ook om dezelfde reden als in bad)

liefs miranda

Hallo,

waar het ook mee te maken heeft is dat de bacterien die van onder vrij komen in het het badwater komen. Het water geeft het dan als het ware weer door aan je borsten ( die zijn nu namelijk, althans je tepels, ook een beetje geopend). Ik ga er tenminste vanuit dat je niet maar tot je navel in het water ligt.
En er is niks zo vervelend als een borstontsteking (heb ik van horen zeggen).

Groetjes Sandra.

Eh nog even een berichtje van mij.
Toen bij de zwangerschap van mijn dochter is mij vertelt dat als de vliezen gebroken waren dat je dan niet in bad mocht.
Nu bij deze zwangerschap was mij vertelt dat ik wel in bad mocht mocht als  de vliezen gebroken  waren maar dan alleen thuis in bad want die bacterien kwamen van ons zelf en die waren we gewend.
Dus misschien is dat ook wel de tegenstijdigheid ervan. De een zegt wel maar dan in eigen bad omdat we die bacterie al kennen en de ander neemt het zekere voor het onzekere en zegt helemaal niet in bad. Denk ik hoor......

Monique

Terug
Bovenaan