Vraagje over indalen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu 39 weken zwanger van mijn 2de. Het kindje weigerde om in te dalen. Dat vond ik steeds vervelender worden omdat het ongelovelijk hoog zit, lekker tegen mn maag en ribben aan.
Leek mee ook heel angstig, wat als nou de vliezen breken midden in een supermarkt?? Moet ik dan uitgerekend daar plat gaan liggen???!!!
Maar goed, gister bij de vk. Die vertelde me dat de kleine ietsjes is ingedaald. Daar stond ik echt van te kijken. Ik heb al weken van die vresselijke steken in mn bekkenbodem, wat volgens de verhalen op indalingsweeen moet lijken. Maar er daalde niks in bij mij.
Ik heb er ook geen ruimte meer bij gekregen bij mn maag. Maar goed als zij dat zegt....
Ik heb mn twijfels er bij, en nu helemaal want ik word vamorgen wakker en nu heeft de kleine zich gedraaid!!!!! Ik dacht asl het ingedaald is dat het dan vast ligt, nu is he tom de as heen gedraaid dus ligt het met de voetjes de andere kant op.
Heeft iemand hiet ervaring mee???
En wat als het nou tijdens de bevalling niet indaald?? Pff, vind het maar eng hoor.

Groetjes, Ris 39w1d

Hoi,

Hier ook een 'van de 2e zwangere' met een nog niet ingedaald kindje.....
Voor zover ik heb begrepen: je hoeft niet acuut plat te gaan liggen in de supermarkt hoor, je kan nog best even snel naar huis en daar gaan liggen en de VK bellen.
Wel zo praktisch, zeker gezien het feit je waarschijnlijk de oudste bij je hebt he?!

En dat draaien: op het koppie (dus om de as) kunnen ze blijven doen.... ook als het hoofdje in je bekken ligt. Dat deed mijn oudste ook. Die lag al heeeel vroeg helemaal vast, maar kreeg het nog wel eens voor elkaar om de voeten de andere kant op te krijgen.....

Zelf maak ik me eigenlijk niet echt druk. tuurlijk is het lekker als het kindje al ingedaald zou zijn, maar het is nu eenmaal een 2e en die heeft gewoon wat meer ruimte EN je bekken is ruimer, zodat het minder snel klem ligt....
(misschien ben ik ook wel wat relaxter omdat ik nog iets meer tijd heb tot de uitgerende datum....)

Groetjes,
Marije (36 wk en 4 dg)

Hai Ris!

Toen ik je stukje las, dacht ik: Je moet maar zo denken 'Als mijn
vliezen breken in de supermarkt kijken mensen me toch al vreemd aan,
kan ik net zo goed op de grond gaan liggen!'

Verder kan ik je helaas niet helpen, maar het komt vast allemaal goed.

Lynn

Ik kan me van de vorige zwangerschap niet zo goed meer herrineren, dat is ook al weer 5 jaar geleden. Wat ik wel weet is dat zij erg vroeg al was ingedaald, maar is ook 3 weken te vroeg geboren. Ik weet niet of zij nog om haar as heen draaide. Maar inderdaad is de hele boel wat ruimer dan de eerste keer, deze spartelt nog flink, terwijl ik volgende week al uitgerekend ben. De baby zou veel minder moeten gaan bewegen, maar daar geeft deze geen gehoor aan. Alleen mammie vind dat niet meer zo fijn.

En ja, maar gewoon plat gaan liggen in de supermarkt, haha, ik zie me al liggen daar!! Ik ben in het begin flauw gevallen in een drogisterij, maar ik ben die winkel nooit meer ingegaan .
Ik ben nogal een schijtert hoor. Maar ach, ik zal toch mn boodschappen moeten doen. Hebben jullie ook van die steken gehad onder in de buik?? Het lijkt wel of ze er dan met een brei naald in zitten te steken.

Groetjes, Ris

Hallo Ris,
Ik ben nu 38+3 wk zwanger van de tweede. De vorige keer was de baby al met 35 weken ingedaald, maar kwam pas na 42 weken. Hij draaide ook nog om zijn as, tot en met de ochtend dat de weeen werden opgewekt.
Toen ik ruim twee weken geleden naar de vk ging was deze beby al bijna helemaal ingedaald, maar toen ik gister weer op controle kwam, was hij/zij weer helemaal vrij met het hoofdje, en totaal niet ingedaald. Daar stond ik el even van te kijken.. als de dag ervoor mijn vliezen waren gebroken was ik dus niet gaan liggen, omdat ik dacht dat de baby veilig ingedaald was....
Nu heb ik dus wel weer dat lig-advies.
Maar volgens de vk niet iets abnormaals, en komt vaak voor dat een 2e kindje pas bij de bevalling indaald.

Die steken heb ik ook onderin mijn bekken, precies zoals jij beschrijft. heel fel en pijnlijk. Ik dacht ook dat dat indalingsweeen moesten zijn, maar mijn baby was dus juist bezig met weer naar boven klimmen.... tja, ik weet het niet. Die steken komen bij mij gewoon op het lijstje met kwaaltjes en klachten "die er nu eenmaal bij horen".

En wat beteft de supermarkt: ik denk dat als mijn vliezen breken, dat ik gewoon zo blij ben dat het dan eindelijk gaat gebeuren, dat het me geloof ik niet eens zoveel kan schelen dat het dáár gebeurd... Van mij mag die baby er wel uit, ook al begint het in de supermarkt...

Goetjes, sil

Terug
Bovenaan