vraagje over iui

Dag Meiden!

Ik heb een vraagje over IUI. Als het goed is kunnen we met een weekje heen voor onze eerste iui behandeling. Ik vraag mij af over er ook dingen zijn die beter wel/niet kan doen na de inseminatie. Te denken aan sporten/sex ed..
Ik had wel gelezen dat een sauna'tje niet verstandig is...
Ik hoop dat iemand mij wat vertellen kan.

Groetjes sandra

Hoi sandera

Ik weet niet precies wanneer jij de IUI behandeling heb,misscien lijk het verstandig om jouw arts te bellen ,en jouw vraag aan hem of haar te vragen.
Ik wil jouw graag helpen maar ik heb zelf een i.v.f. behandeling en dat ligt toch anders denk ik.
Mij arts heeft altijd gezegd als ik vragen heb ,mocht ik altijd bellen .
Dat vind ik ook prettig hoor.
jij en ik voelen precies het zelfde niemand reageerd bij mij en jou daar kan ik zo kwaad om worden.
Maar meid je mag me al tijd je vraag of verhaal vertellen hoor.

groetjes van desi

hoi hoi,

wij gaan ook IUI doen. dinsdag 17juni heb ik me eerste echo om te kijken of me eiblaasjes al groot genoeg zijn. ik heb een boekje gehad met hoe t allemaal gaat enzo en daar staat bij als je de behandeling heb gehad dat je na de inseminatie gelijk kan opstaan en je dagelijkse activiteiten kan hervatten, je hoeft   niets extra's te doen of te laten.

als je nou twijfels met bepaalde dingen zou ik gewoon bellen, je kan beter 100 keer bellen en vragen dan wanneer je t misschien niet goed doet.
je kan ook misschien kijken op www.fertimagazine.nl daar staat ook handige informatie.

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

groetjes debby

Hoi,

Je mag gewoon alles doen hoor, doe waar jij je prettig bij voelt! Na de inseminatie kan er niks gebeuren hoor met het sperma. Het wordt in je baarmoeder gespoten en dat kan er niet zo snel uitlopen zeg maar. Bij gewoon vrijen komt het sperma na het klaarkomen niet zo ver. Je moet het zien als 2 boterhammen met pindakaas en daartussen zitten de spermacellen. Je kan er alle kante mee op maar het valt er niet zomaar uit.

Sterkte en heel erg veel succes!

Ester

Terug
Bovenaan